Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bosnimf1976
#2347648
Wij hebben een golden retriever die heel erg tobt met van alles en oa haar buikje. Sinds we kvv voeren gaat het al stukken beter, vroeger was ze om de haverklap aan de derrie of diarree. Nu valt me op dat ze minder poept en het ook bijna nooit meer rotzooi is. Alleen valt me wel op dat er regelmatig gelig slijm bij zit. Het is dan ook maar bij een beetje ontlasting maar tis toch wel opvallend. Zou ik er nog probiotica bij kunnen geven om dat wat op te vijzelen? Heb vorig jaar een potje bij Hella Mentjox gekocht dat heet: Orthiflor Original. Volgens mij is het ook voor menselijk gebruik maar aangezien ze dierenarts is zal het ook voor honden zijn.

Graag jullie tips/advies als jullie die hebben.
Door M@rina
#2347863
Probiotica kan sowieso geen kwaad bij een hond die veel diaree heeft gehad. Ik neem aan dat je sinds kort vers voert? dat gele slijm herken ik wel van honden de overgezet zijn van brok naar vers, die troep moet uit de darmen..
Gebruikersavatar
Door choopy
#2347954
Ook hier hebben ze het in de beginperiode wel gehad.
En ik merk zelfs nu (ze staan nu ruim 3 jaar op vers) dat wanneer ze teveel "mcdonalds" gesnackt hebben, dat er meteen weer slijm bij mee komt met de ontlasting.
Door M@rina
#2347975
klopt hier ook. Zo af en toe krijgen zo nog van die ongezonde bende van de dierenwinkel (of uit de voorraadkast van oma), ze kunnen er tegen en ze vinden het heerlijk maar dan ook gelijk slijmerige poep
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door