Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door fydgi
#2343130
Hoi,

Nu lees ik hier vanalles over D6, Puur jeuk, Puur allergie, Allermyl shampoo, Calendula shampoo, Vetramyl honingzalf, zilverwater etc etc
Ik zie door de bomen het bos niet meer!
Mijn hond krabt haar buik open, schuurt haar neus overal tegen, knabbelt aan haar pootjes... staat nu bijna 2 weken op eliminatiedieet, maar ik zou graag tot er beterschap optreedt haar wat verlichten
wat moet ik kiezen?
Door Lizzy
#2347378
fydgi schreef: Hoi,

Nu lees ik hier vanalles over D6, Puur jeuk, Puur allergie, Allermyl shampoo, Calendula shampoo, Vetramyl honingzalf, zilverwater etc etc
Ik zie door de bomen het bos niet meer!
Mijn hond krabt haar buik open, schuurt haar neus overal tegen, knabbelt aan haar pootjes... staat nu bijna 2 weken op eliminatiedieet, maar ik zou graag tot er beterschap optreedt haar wat verlichten
wat moet ik kiezen?
Maar als er beterschap optreedt, komt dat dan door het middel of door het eliminatie dieet?

Puur Jeuk vind ik wel goed spul.
Door fydgi
#2347415
ja das inderdaad waar... als ze dan minder krabt weet ik niet door wat het komt :(
maar ik vond nu dat het dit weekend echt aan het beteren was dus mss is het helemaal niet meer nodig ... ik wacht nog even af...
Door Marije Lei
#2347581
fydgi schreef: neen dat niet
Zou ik wel even laten doen, vooral pootjes knagen wordt er vaak door veroorzaakt en in combinatie met een allergie wordt het alleen maar erger. Is het ook rood/vochtig tussen haar teentjes?
Door fydgi
#2347588
ik ga er vanavond eens naar zien. laatste keer dat ik keek hadden de voorpoten enkele rode plekjes, de achterpoten niks, vochtig van aan te likken. ik check het eens, alvast bedankt voor de tip! kan mss inderdaad een combie zijn! gisteravond knabbelde ze wel alleen aan haar polsen en "onderarm", of situeren de gistproblemen zich daar ook?
Door Marije Lei
#2347594
Gisten zitten vooral in plooien, tussen de tenen en onder de oksels. Het lijkt op smetplekken die niet over willen gaan en door dat ze blijven likken en knagen blijft het ook vochtig. De da kan met een plakbandje onder de microscoop zo zien of het gisten zijn. Dat is ook heel goed te behandelen.

Bij Yoda ging het elimineren pas werken toen de gist bestreden was, vandaar dat ik het vraag.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door