Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2323651
Ik kreeg gisteren de tip om te stoppen met zeewier, en te beginnen met Diatomeeënaarde als supplement voor vacht en algehele gezondheid. Het zou voor jezelf ook heel goed zijn. Mevrouw was zelfs zo goed als van haar reumatische klachten af en verbluffende resultaten voor de gezondheid en vachten van haar honden. (nee, ze verkocht het zelf niet  ;D) Ik kan wel eea vinden op Google, maar zou graag wat ervaringen horen. Het is niet heel duur ofzo. Maar ik weet t nog niet...
#2323672
[quote="Jantina"]
Ik kreeg gisteren de tip om te stoppen met zeewier, en te beginnen met Diatomeeënaarde als supplement voor vacht en algehele gezondheid. Het zou voor jezelf ook heel goed zijn. Mevrouw was zelfs zo goed als van haar reumatische klachten af en verbluffende resultaten voor de gezondheid en vachten van haar honden. (nee, ze verkocht het zelf niet  ;D) Ik kan wel eea vinden op Google, maar zou graag wat ervaringen horen. Het is niet heel duur ofzo. Maar ik weet t nog niet...
[/quote]

ik wil wel met je meebestellen hoor; als ik zo samen met Flod van de reumatische klachten af kan komen.......graag
#2346563
Ik zou mijn twijfels hebben denk ik:

Gevonden op Internet Wikipedia:
Diatomeeënaarde

Industriële toepassing en verwerking

Voor industiële toepassing wordt diatomeeënaarde gemalen. Dit tussenproduct wordt moler genoemd en vormt het basismateriaal voor verdere verwerking.

Kiezelgoerstenen worden gemaakt met extrusiepersen. Hechtklei, gebrande materialen en vezels kunnen eraan toegevoegd worden. Door de fijne poriënstructuur hebben deze stenen een groter warmte-isolerend vermogen dan vermiculietproducten met dezelfde dichtheid.

Diatomeeënaarde werd ook gebruikt als ingrediënt om dynamiet te maken. Alfred Nobel ontdekte dat als hij het onstabiele nitroglycerine door de diatomeeënaarde liet absorberen, het veel stabieler was. Samen met nog andere stoffen zoals KNO3 (Kaliumnitraat) of NH4NO3 (Ammoniumnitraat), en nitrocellulose (schietkatoen) vormde het dynamiet.

Zyklon B werd op een soortgelijke wijze geproduceerd, namelijk door korrels diatomeeënaarde met blauwzuur te impregneren. Het moest wel afgesloten bewaard worden omdat de korrels voortdurend blauwzuur afgaven.

[bewerken] Andere toepassingen
In Beton
Als poets- polijst- en slijpmiddel
Filter, onder andere voor het filteren van olie uit water.
Bij bierbrouwerijen als filtermateriaal.
bij de productie van lucifers
in verf
In bestrijdingsmiddel tegen vlooien in bijvoorbeeld gras
In diervoer
Als packing in kolommen bij chromatografie
#2347198
Ik gebruik een theelepel per dag, dat heb ik uit een document wat ik gekregen heb van mijn moeder. Ik ga nog aan mijn vrienden vragen hoeveel zij gebruiken. In een bakje yoghurt is het prima weg te krijgen, smaakt nergens naar maar je 'voelt' de poeder omdat het niet oplost.

Annemarie, kijk even in die link die ik gaf. Dan zie je ook staan dat verhitte diatomeeenaarde niet gebruikt wordt als supplement of bestrijdingsmiddel.
#2347489
[quote="Annemarie Rijnveld"]
Ja sorry, die link had ik niet gezien.
Het klinkt wel heel interessant, maar als het spul door zachte delen kan dringen, zou het dan geen problemen kunnen geven aan het maag/darm kanaal?
[/quote]

Nee, het is voor zoogdieren en onze darmen niet schadelijk, het gaat echt om het exoskelet van insecten. De 'korreltjes' zijn niet rond maar een soort kristalletje wat zich tussen de schildjes van de insecten werkt en daar zorgen de scherpe randjes het dat de zachte delen beschadigen en vervolgens droogt het beestje uit. Eitjes en poppen doet het zo goed als niets mee, omdat die geen plekjes hebben waar die kristalletjes 'vast' kunnen gaan zitten.
De opname van voer en de prestatie van dieren wordt juist beter, doordat het dus ook werkt tegen inwendige parasieten zonder de goede darmflora aan te tasten. In Engeland schijnt het binnen de melkveehouderij een bekend supplement te zijn en daar wordt een verhoogde melkgift gezien juist.

Ik ben benieuwd of ik iets ga merken.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door