Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#2347361
Het vrouwtje van Mex vroeg me vanochtend wat ze hem het beste kan geven voor z'n gewrichten. Hij heeft er wat last van. Tijdje terug al eens weekje rust moeten houden en ze merkt dat ie nu weer wat meer last ervan heeft.

Mex is een Am Bull van 7 jaar, schat een kilo of 40-45 (misschien ietsje meer) en krijgt hoofdzakelijk brokken. Af en toe wat vlees en 's ochtends tijdens de wandeling van mij wat gedroogde runderlip.
Door TMG1961
#2347444
Lil schreef: wat heeft hij dan aan de gewrichten?
Weet ik niet precies, weet wel dat ie wat mank loopt af en toe, zeker als ie wat te wild geweest is
Door Lil
#2347464
TMG1961 schreef: Weet ik niet precies, weet wel dat ie wat mank loopt af en toe, zeker als ie wat te wild geweest is
tja, dan kun je zomaar iets gaan geven in de hoop dat het helpt. Ik zou dan toch willen weten waar die mankheid vandaan komt. De rug? Dan kunnen ze namelijk aan een poot kreupel lopen. Of is het een specifieke poot met een specifieke aandoening? Er zijn meerdere goede homeopatishce middeltjes te krijgen, maar daarvoor moet je meestal wel weten wat de aandoening is.

Nu kom je niet verder dan glucosamine/chondriotine/visolie/msm/groenlipmossel.

Maar als het geen gewrichtsklacht maar iets anders is dan heb je hier helemaal niets aan.
Door TMG1961
#2348390
Vanochtend eens gevraagd wat Mex precies had. Hij heeft zich een tijd geleden echt gigantisch verstapt en ruim 1 week lijn rust gehad. Nu merkte ze aan hem dat ie weer af en toe wat mankte. Ze zou hem na laten kijken of het misschien niet ergens anders vandaan kwam. Dus even afwachten wat het precies is, daarna zien we wel verder
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door