Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bullmastiff gek
#2345965
Hoi,

Ik heb even een vraagje, Mack heeft chronische hotspot,,nu hou ik het redelijk onder controle, hij heeft het eigenlijk het hele jaar door,maar logischerwijs in de winter het minst last van.

Ik hou het dus in de winter onder controle met natuurlijke preparaten als Leem en honingzalf, sudocreme.
Nu is sinds een paar dagen de temperatuur stijgende en het gras en strukgewas lekker hoog,,,  :(
Dus heeft Mack sinds drie dagen weer een hotspot, toen ik het zag een heel klein plekje onder zijn oor op zijn wang, heb ik gelijk  het haar echt kortgeknipt daar, gewassen met betadine shampoo en gedroogd, en er weer hotspotfoam op gedaan.
Maar deze keer is het niet goed gegaan, hij had twee dagen later een gigaplek.
Dus toch maar met de da contactopgenomen, aangezien Mack chronische hotspot heeft hoef ik niet elke keer langs te komen. ik  heb gekregen ?
Vetaderm dierengeneesmiddel UDA
Is een lotion ; samenstelling Neomycinesulfaat 1,16 mg
                                          Hydrocortisonacetaat  1,34 mg

En een spuitbus de Prednocutin forte
Samenstelling Per 20 mg
Salicylzuur, 2 mg prednisolon, 5 mg ammonium-bituminosulfonaat  en 5 mg resorcinol.

Ik heb ze beide gekregen omdat de eerste de laatste keer het niet zo goed deed,, hij bleef het open krabben.
Maar twijfel nu wat ik als eerste zal gebruiken,
wat vinden jullie!
 
Door job
#2345977
ik zou eerst een tijdje Cetirizine geven om de felheid er uit te krijgen
(wordt ook gegeven bij chronische netelroos)
en je kan daarnaast Puur Hotspot geven en kijken of ie het daar na een tijdje alleen op red.
Gebruikersavatar
Door Sijtje
#2346596
Onze vorige hond heeft ook eerder last gehad van een hotspot. Wij behandelden het met Hydrocortiderm, een hormoonzalf welke je niet te lang moet geven maar bij onze hond wel perfect hielp.

Als jullie hond het chronisch heeft is het misschien raadzamer de oorzaak te achterhalen en preventiever te werken dan aan symptoombestrijding te doen.
Door smulpaap
#2346849
Als het idd vaak terugkomt dan is het beter naar de achterliggende oorzaak te zoeken

Ik heb het hier sporadisch met ze . De laatste keer had Tessa het  aan de zijkant van haar koppie , ter grootte van een 10 eurocent . Gelijk het haar weggeknipt en er Vetromil honingzalf opgedaan . Hotspot was zo weer genezen .
Door TuttiFrutti
#2346957
Hydrocortiderm en vetaderm zijn zowat hetzelfde middel.

Een hotspot die zo vaak terug komt... Ik denk gelijk aan een allergie. En dan voor gras of pollen of zo. Ik zou ook de oorzaak gaan zoeken als het mogelijk is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door