Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Micha7
#2346355
Onze tervurense herder van bijna 10 jaar, is sinds deze morgen, kritiek opgenomen in een dierenkliniek. Na 3 dagen lusteloosheid, lichte diarree, beetje braken, en sinds gisterenmorgen hoge koorts, die de DA met niks naar beneden kreeg... Na een bloedonderzoek en foto's zou er iets serieus mis zijn met haar pancreas... De komende 48 tot 72 uur zijn kritiek.
Om nu niet de hele tijd alleen maar te piekeren, probeer ik nu mijn gedachten een beetje te verzetten, door vooruit te denken. De DA waar ze gehospitaliseerd is, is dus tegen vers..... We voelen het dus al aankomen, dat ze ons met allerlei brokken gaat proberen op te zadelen... Om goed beslagen op het ijs te gaan, hoop ik via deze weg info te krijgen, welke kvv het best geschikt is, voor een hond met pancreasproblemen? Zijn er 'diersoorten' die absoluut te vermijden zijn?
Momenteel krijgen onze honden een zo breed mogelijk aanbod aan kvv's en dus 'diersoorten' (carnibest, haaksbarf, kiezebrink, tinlo, alaska)
Wie kan ons raad geven?
En verder, is er ergens in de Antwerpse kempen (grens Limburg België!) een 'pro-rauw' DA? 
Was het al maar maandagmorgen.... dan weten we hopelijk al zoveel meer... (Wist niet meer dat de tijd zo traag kon kruipen...)
Door conleeuw
#2346382
oh gruwel, sterkte, eerst maar een diagnose, dan weet je wat je wel of niet moet qua voer, er zijn wel mogelijkheden, en vers is altijd beter dan brok, eerst maar even weekeind door :-*
Door inni
#2346403
phoe, wat een stress. Ik ben van Westerlo en ga met mijn maltezer naar een DA in Berlaar "Anima natura" het is geen gewoon geschoolde DA. Google maar 's  en je krijgt wat info op zijn site.
Berre had laatst ook pancreas problemen, maar inmiddels eet hij alleen eend en gaat 't best goed met hem. Hopelijk krijg je spoedig goed nieuws over je dier. ik duim alvast voor jullie.  :bigarmhug:
Door Lizzy
#2346606
Micha7 schreef: Onze tervurense herder van bijna 10 jaar, is sinds deze morgen, kritiek opgenomen in een dierenkliniek. Na 3 dagen lusteloosheid, lichte diarree, beetje braken, en sinds gisterenmorgen hoge koorts, die de DA met niks naar beneden kreeg... Na een bloedonderzoek en foto's zou er iets serieus mis zijn met haar pancreas... De komende 48 tot 72 uur zijn kritiek.
Om nu niet de hele tijd alleen maar te piekeren, probeer ik nu mijn gedachten een beetje te verzetten, door vooruit te denken. De DA waar ze gehospitaliseerd is, is dus tegen vers..... We voelen het dus al aankomen, dat ze ons met allerlei brokken gaat proberen op te zadelen... Om goed beslagen op het ijs te gaan, hoop ik via deze weg info te krijgen, welke kvv het best geschikt is, voor een hond met pancreasproblemen? Zijn er 'diersoorten' die absoluut te vermijden zijn?
Momenteel krijgen onze honden een zo breed mogelijk aanbod aan kvv's en dus 'diersoorten' (carnibest, haaksbarf, kiezebrink, tinlo, alaska)
Wie kan ons raad geven?
En verder, is er ergens in de Antwerpse kempen (grens Limburg België!) een 'pro-rauw' DA? 
Was het al maar maandagmorgen.... dan weten we hopelijk al zoveel meer... (Wist niet meer dat de tijd zo traag kon kruipen...)
Carnibest heeft speciaal een soort voor honden met pancreas problemen. Ik zou deze geven. Die is niet te vet en die bevat pancreas.
Door Micha7
#2346625
Dank jullie wel voor alle reacties!! Juist met de DA gebeld, de koorts is aan't dalen! Oef!! Hopelijk blijft het nu de goede kant op gaan! Morgenmiddag worden de bloedwaarden terug gecontroleerd. We hopen dat we ons meisje dan snel mogen ophalen, want we missen haar enorm!
Door Micha7
#2346645
@inni Bedankt voor de tip! Is voor ons wel een eindje, maar ik ga zo gauw we ons meisje thuis hebben dadelijk contact opnemen met die praktijk!
Door Micha7
#2347673
De bloedwaarden zijn beduidend beter, maar nog niet ok. We mogen haar deze avond wél ophalen!!! Joepieeeee!!!! Al hangen er wel een hoop "aandachtspunten" aan vast. Maar die nemen we er graag bij!!!! Ben nu volop aan't zoeken, naar "menu's" (kvv, maar als het niet anders kan, ga ik zelf kokkerellen voor haar!!!)
Door Micha7
#2348153
:'(  :'(  :'(  Ze is nog niet thuis... De koorts was terug aan't stijgen.  Er is nu afgesproken dat we morgenvroeg terug langs gaan. Als het deze avond en nacht goed gaat, mag ze dan mee. Ik hoop het zo!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door