Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door julika
#234441
Hallo,

Ik heb 2 schatten van Jack Russells, een teefje Nesta en een reu, Probi.
Op 10 nov werd Nesta gedekt en 27 dagen later bevestigde een echo bij de DA dat ze drachtig was van ongeveer 3 puppies. 8) Dag 38 verliest ze 's avonds wat taai donkerbruin (oud bloed) slijm. Dag 41 verliest ze in de middag een klodder melkwit slijm. Volgens de DA hoeft dit niets te betekenen. Gisteren, dag 55 gaan we opnieuw naar de DA omdat deze Nesta voor de geboorte extra wil ontwormen. Deze voelt geen pups meer en voor de zekerheid wordt er een echo gemaakt. Je raadt het al... geen pup meer te bespeuren. :o Vandaag ben ik het internet opgevlogen om meer te weten te komen over resorptie en abortussen. Als je dan leest waardoor dit kan komen... zeer slechte conditie teef, foetale defecten, orgaanafwijkingen teef (bijv. hartgebrek), cysteuze endometrium hyperplasie (CEH), infecties (bacteriën, virussen), trauma...
Daarom vind ik het gek dat onze DA haar niet verder heeft onderzocht en ook geen diagnose heeft gesteld. We weten dus niet waarom de foetussen afgestorven zijn. Wie weet is ons Nestje niet gezond, heeft ze één of ander virus onder de leden...
Heeft iemand hier ervaring mee? ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#234447
Hoe oud is Nesta?
Ik heb op je site gekeken maar kan nergens haar leeftijd vinden, het kan namelijk ook zijn dat Nesta veel te jong is voor haar eerste nest, en het kan ook zijn dat de combi niet goed is, of inderdaad dat je teef iets mankeerd.


(En toevallig is er net een hele discussie bezig over ontwormen tijdens de zwangerschap. Ik zou bij een volgende zwangerschap zeker de teef niet laten ontwormen als de teef zwanger is.)
Door julika
#234508
Beste Sylvia,

Bedankt voor je berichtje!
Ik hoop dat het door haar leeftijd komt! Nesta werd op 15 maart 2004 geboren en werd drachtig tijdens haar eerste loopsheid. :-[ Deze heeft maar een dag of 10 geduurd. Eerst was er nog niets zichtbaar aan Nesta, maar Probi besnuffelde haar constant, na enkele dagen kwam er 1 dag een minibeetje bloed uit en na nog eens 4 dagen helse dagen en 2 rustigere dagen was het gesnuffel gedaan. We wilden een nestje van hen, maar wisten dat we tenminste moesten wachten tot de 3e loopsheid. Zelf waren we daar helemaal niet ok mee, maar we hadden ons heet reutje van anderhalf onderschat. Ze zaten allebei in een andere kamer, Probi in huis, Nesta in de garage, maar op een gegeven moment besloot meneer dat het wel welletjes was met de scheiding en heeft hij de deur open gefrusteld. Toen ik thuis kwam van de bakker zaten ze ineen. Niet zo grappig. >:(
Wel een grappig verhaal... Soms liet ik ze beiden in de garage terwijl Nesta met broekje in haar bench opgesloten zat. Alleen op die manier kon Probi zijn stem wat sparen. Vraag me niet hoe hij het deed, maar telkens had hij het broekje in zijn bek zonder dat het open was gedaan. 8)
Ik denk dat we hem de volgende keer gaan laten logeren. Het waren stressy dagen voor hem.
We voelden ons enorm schuldig naar Nesta toe en zijn blij voor haar dat ze nog niet met bevallen en dergelijke geconfronteerd wordt, maar langs de andere kant is het toch wel een beetje een anticlimax en maken we ons een beetje zorgen over haar gezondheid hoewel ze tiptop lijkt. Ze is nog enorm aanhankelijk en slaapt wel erg veel, maar dat komt nog door de zwangerschapshormonen. Nu ja, de werpkist en alle benodigdheden staan nu op zolder. Over een jaartje mag ze het proberen.
Wat dat ontwormen betreft; ik moet je bekennen dat ik er ook niet zo voor was. Internet is een "goede" uitvinding, he. Maar volgens de DA was het nodig omdat latente eitjes geactiveerd worden tijdens de zwangerschap en zo dus de pups kunnen besmetten als ze drinken bij de moeder. Maar ik neig eerder naar de NIET kant.
Door tieneke
#234512
Ik denk zelf dat de hond nog veel te jong was en daarom de dracht niet kon voltooien.
Kon je de pups niet meer weg laten halen?
Door julika
#234546
Tieneke,

Die vraag hebben we ook gesteld aan de dierenarts. Ze hebben daar inderdaad een zeer efficiënt middel tegen dat enkele malen moet ingespoten worden. Alleen willen ze dit liever niet gebruiken omdat het de kans op allerlei soorten kankers enorm zou verhogen.
Castratie was mogelijk, maar daar waar wij dan geen voorstander van.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#234586
Ik denk dat de natuur dit prima heeft opgelost, nesta was nog veel te jong om pups te krijgen. Het lijkt me inderdaad verstandig om haar bij de volgende loopsheid uit logeren te doen. Ik zou ook eerst kijken of als ze is uitgegroeid de combinatie van jullie teef en jullie reu wel goed is . Ontwormen kun je het beste voor de dekking doen en twee weken na de bevalling, tijdens de zwangerschap zou ik dat dus beslist niet doen.
Je kunt inderdaad een zwangerschap weg laten spuiten maar het is dan voor de teef beter het nest gewoon te krijgen want die injecties zijn de grootste triefel die je je kunt voorstellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door