Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door zhiva
#2345722
Wij zijn nu een goede 3 maanden aan het barfen en ik moet zeggen, het resultaat mag er zijn!
Kaya is van een wandelend geraamte naar een fijne dame veranderd. Ze eet met smaak haar bakkie leeg, heeft nog wat moeite met de vleesbotten van alles wat geen kip is maar we komen er langzaam aan wel. Ze is 22 kilo zwaar nu en krijg 500 gram totaal per dag.
Ik voer compleet dus dagelijks vleesbot,groentemix, orgaan en spier. We hebben 1 dag in de week zalm en 1 dag in de week pensdag.
Ik heb geen vastendag omdat Kaya echt aan moest komen. Misschien dat we dit in de toekomst nog in gaan bouwen.
Tot nu toe krijg ik alleen paard/rund/lam en kip erin. Heel af en toe na lang aandringen ook nog wel een stukje geit.
Nu valt het me op dat ze steeds meer begint te schooien. Kaya is nog nooit aan tafel gevoerd! Alleen in de bak! (wat ze er vervolgens uittrekt en in de kamer opeet, maar dat terzijde) Ook loopt ze alles af te sneupen om iets eetbaars te vinden. Ze heeft deze week tot 2x toe de vuilnisbak overhoop gehaald! Dit gedrag vertoonde ze voorheen nooit. Ik heb echt het idee dat ze honger heeft.
Of ze is mij weer aan het africhten natuurlijk, dat kan ook nog...
Is het een idee om haar toch weer 2 maaltijden te geven? Ze is bijna 2 inmiddels. Of hebben jullie andere ideeën/adviezen?
Door signmodel
#2345835
zal het naar meer smaken? en de plastics waar het vlees in zat zaten neem ik aan ook in de vuilnisbak?
en als ze op vlees aankomt krijgt ze dus ook niet te weinig. maar je mag meer geven.
en 2x daags voeren kan je proberen (deed je dat voorheen wel altijd?) misschien verwacht ze nog een maaltijd.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2346241
[quote="signmodel"]
(deed je dat voorheen wel altijd?) misschien verwacht ze nog een maaltijd.
[/quote]

nee ze is al vanaf dat ze een jaar is op 1 maaltijd gezet, maar omdat ze altijd zo slecht at kon ze dus haar brokken over de hele dag verdelen. (oftewel af en toe een hapje  :()

[quote="Mevroi Kruim"]
Moet ze loops worden?
[/quote]

nee is is 2 maanden geleden voor de 2e X loops geweest. (en at toen weer een tijdje slechter, maar dat ben ik gewend van haar)
Door Lizzy
#2346265
Oh, het zou de schijnzwangerschap kunnen zijn. Die van mij vreet ook alles wat los en vast zit tijdens de schijnzwangerschap.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2346465
nou ze zoekt meer naar wat te snaaien :biggrin2: kieskeurig is ze nog altijd, de brokken van de kat moet ze gelukkig niet.
Maar als ik een kippennekje zou laten liggen of zo ;D ;D ;D
Nee ze is niet schijnzwanger (gelukkig niet zeg :o) Net zoals ik zeg, de dame bedelt gewoon echt om eten.
En sorry, maar ik vind dat een nare eigenschap dus ze wordt de mand ingestuurd. ;)
Het valt gewoon op dat ze dit voorheen nooit deed.
En dat van die zakjes in de prullebak, ja daar had ik nog niet over nagedacht :biggrin2: lekker slim van mij ook. Die gaan nu dus gelijk de kliko in ;D
Door signmodel
#2346639
dus voor de loopsheid had ze dit ook al? heb weinig/geen verstand van schijnzwangerschappen.

zolang ze kieskeurig is heeft ze geen echte honger (mocht dat je zorg zijn). voorzichtig met naar de mand sturen terwijl ze bedeld, (is ook aandacht geven)
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2346738
Het is eigenlijk sinds een week of 3. Ze is al 2 maanden niet meer loops. Ik begrijp dat negatieve aandacht ook een vorm van aandacht is. Maar ik wil haar niet om me heen hebben als wij aan eten zijn. Ze krijgt tegelijk met ons eten, alleen heeft zij het veel sneller op  :biggrin2:
en dan gaat ze nu dus ineens bij ons lopen bedelen. Ze kijkt je echt het eten van het bord af...
Ik weet geen ander alternatief dan haar bij ons weg te sturen en dus naar haar plaats. 
Door yuri
#2346808
wat zou haar normaal gewicht moeten zijn volgens haar grootte? misschien is ze nog te licht?
voor het bedelen zou ik kijken wat voor jou hond het best lukt, ofwel negeer je haar bedelgedrag ofwel stuur je haar naar haar mand/bench/kussen,... en zeg je haar te blijven.

eventueel kun je nadat je gegeten hebt haar belonen om te blijven liggen op haar plaats met een snack of met haar maaltijd.
zo doen wij het thuis en het werkt perfect :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door