Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2343643
soow , dat heeft geduurt... we barfen al een jaar. de honden waren 1 2 3 om.  maar de katten waren een ramp
ik heb nu 2 vlees soorten die ze lusten
konijn en kip
jeajjjj
ik ben vandaag kuipjes gaan halen , met dat vlees.
en heb gemegt
nou , ze hadden ieders een hele portie barf op
ik heb allen zelf gemalen wel...
joepieeeee
zouden ze dan nu eindelijk om zijn ???
het is de bedoeling dat ik steeds minder kuipje erin doe en dat ze uit eindelijk alleen gemalen barf eten....
en iedere x stiekem een kleine beetje van iets anders erin mengen . hert of dergelijke.

wat eet een kat makkelijk ? qua dier soorten , ik heb begrepen dat wild nog al moeilijk is he , door de scherpe smaak ?
Laatst gewijzigd door tycolaika op vr 18 mei 2012, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#2343656
Dat wild verschilt heel erg per kat hoor.
Probeer gewoon eens de vleessoorten op ze uit die je ook al voor de honden hebt.
Zou iig niet met wild gaan beginnen qua mengen maar bv kalkoen, tamme eend en rund erbij doen want milder van smaak dan wild.
Qua excotisch wild hebben ze hier wel eens kangaroe, struis en antilope gehad toen ik daar goedkoop aan kon komen (hier moeilijker dan bij jou met Nadia, Jolanda en Tamara in de buurt) en die vonden ze toch leker!!!!
Door Martine-Tom
#2343672
Doki vreet alles, zelfs pens, maar eend gaat er pertinent niet in hier.
Geit en hert vind ie minder lekker maar hij eet het wel.
Verder kijkt ie niet zo nauw  :D
Door Mowgli
#2343758
Gaaf dat het er naar uit ziet dat ze eindelijk gaan barfen :)

[quote="tycolaika"]
wat eet een kat makkelijk ? qua dier soorten , ik heb begrepen dat wild nog al moeilijk is he , door de scherpe smaak ?
[/quote]Hier eet Mowgli juist liever wild. Ik heb hert, eland, ree en rendier wat ie erg graag eet.
Kip is bah, hoewel ik nu gemalen bio kippenkarkassen heb, dat eet hij tot nu toe wel :) , kalkoen is bah, ei is bah dus ben ik bang dat ik hem geen kuikentjes hoef te voeren, eend vond ie ook niet lekker, ik had paard van goede kwaliteit van barfer's welfood (Duitse fabrikant met ook een winkel niet zo ver weg bij mij in Berlijn) dat was ook bah, nu heb ik paard van een online shop wat door de gehaktmolen was gehaald, dat eet hij wel. Rund eet hij alleen als het vlees niet te "droog" is, gemalen konijnnenkarkassen eet hij ook en laatst at hij ook heel voorzichtig een paar stukken konijnenkarkas wat ik in kleiner stukjes had gegeten.
Door lachnat
#2343779
Die van mij zijn beide gek van eend en kalkoen.
Verder eten ze rund, paard, parelhoen, haas, konijn en fazant, makreel en zalm als vis.
De jongste eet verder nog hert, antilope en kangeroe :biggrin2:
Andere diersoorten heb ik nog niet geprobeerd.
#2343983
nou , een hoop van die soorten heb ik al in mijn vriezer liggen
dus dat komt mooi uit
ik heb nu net een bord voor gezet met

konijn kip en eend

een half kuipje rommel er door heen gemengt (gister had ik een heel kuipje er door heen gedaan)
en raad es :D

ZE ETENNNNNN

joepieeeee :D

ik hou nu een half kuipje of minder aan. om ze nog te laten wennen
dit kan wel he ? een tijdje ?
Laatst gewijzigd door tycolaika op do 17 mei 2012, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#2343985
mss he word mijn oudje nu ook wel es wat dikker :d haha ze is altijd al magertjes geweest
en kreeg er niks aan.
ze is inmiddels tien. en ben niet beter gewent
maar als ik zie hoe ze dit naar binnen werkt :D word het mss nog wel es wat :D
#2343989
nog een xtje :D
het is alleen zo
ik heb portie zakjes gemaakt he
1 zakje is 1 portie voor eigenlijk 1 kat

wat heb ik , 90 gram bot
uhm 45 spiervlees
en 27 orgaan als ik het goed heb uit mijn hoofd.

das eigenlijk voor 1 , maar hier zijn gewent om uit 1 bak te eten . samen dus.
nu heb ik net 1 zakje op een bord gedaan, en met 2 katten hebben ze er van gegeten.
het is nog niet helemaal op , maar wel bijna.
is dit erg als ze minder binnen krijgen ?
en zou ik gewoon in de avond nog een zakje aan bieden dan ?
want ze zitten bijde vol , en laten het staan.
Door lachnat
#2344120
Zo doe ik het ook, de ene kat mag per dag 120gram en de ander 150gram, ik heb porties van 135gram en dan krijgen ze in de ochtend en avond zo'n portie. Ongeveer eten ze dan wel genoeg ;)
Soms eten ze alles op en soms niet, vooral mijn kater bewaard wat, die laat het rustig 2 uur staan en eet dan de rest pas op.
Ik heb het geprobeerd met vaker per dag een beetje aan te bieden maar er blijft dan alsnog een beetje staan wat hij 2 uur later wilt eten.
Katten eten geen bedorven voedsel dus het zal wel goed zijn ;)
Door Mowgli
#2344806
Ik doe het ook zo, ik heb ook portiezakjes, maar dan van 50 gr. Mowgli laat ook nog wel eens het een en ander staan om dan een paar uur later verder te eten. Ook wanneer ik kleinere porties aanbiedt. Dus in de zomer gooi ik nog wel eens het een en ander weg omdat het dan te lang staat, dan krijgt hij dus wel eens wat minder...

Op dit moment krijgt hij voor de helft vers en de andere helft zit hij nog op blikvoer met een hoog vleesaandeel. Mijn vriend dwarsboomt helaas een beetje mijn plan om weer volledig op vers over te gaan met Mowgli.
#2345345
Goed zo!! Zo te zien eten ze t ook echt met smaak, k zie geen lange tanden!

Kijk maar s hoe t uitpakt met je porties, je merkt snel genoeg of t genoeg/teveel/te weinig is
de mijne krijgen ieder 2xdaags een portie van 45gr [90gr/dag per poes] ......... ze zijn echt heel erg zielig, bijna de aller-zieligste BP-katten ooit  :o
#2345347
ik heb vandaag 2 zakjes gegeven en ze waren alle 2 schoon op
ik geef ze vanavond nog een portie
1 zakje is nl voor 1 kat
maar ik lees dat jullie weinig geven tegen over mij
nu heb ik ze wel ruim genomen qua gewicht
ik heb ze per kat op 4 kilo gerekend
omdat ik eigenlijk niet weet wat ze presies wegen.


ze krijgen nu per kat

90 bot
45 spier
en 27 orgaan , als ik het goed uit mijn hoofd weet. heb et in mijn schriftje staan , en niet bij de hand :D
#2345351
Kijk gewoon, aanpassen kan altijd

De mijne krijgen niet heel veel maar zijn netjes op gewicht.
Ik heb de indruk dat t gemiddelde op t forum zo rond de 125gr/dag ligt

Nu ze nog aan t omschakelen zijn [van koolhydraat naar eiwit verbranding] kunnen ze ook best wat meer gebruiken -t bekende Atkins-effect-
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door