Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#2344901
Ilan zijn buikje pruttelt.
De eerste twee dagen was zijn ontlasting een klein beetje onvast, daarna werd het beter. Gisterenochtend heeft hij wat gal gespuugd en daarna die dag wat diarree gehad (3x gepoept). Verder was hij speels en levendig en blij en at goed. Vanmorgen spuugde hij weer wat gal, maar poepte een mooi drolletje. Maar nu wilde hij net niet eten, wat hij de andere dagen zeer graag deed en nu pruttelt zijn buikje dus. Hij was overigens wel zeer blij vanmorgen, heeft vannacht ook doorgeslapen. Toen hij net weer in slaap viel lag hij eerst een beetje te rillen.
Toch niet helemaal lekker dus. Hij eet overigens drie keer per dag, zoals bij de fokkers, rond 8, 14 en 20 uur.
Drinken doet hij af en toe een paar slokjes sinds hij hier is, 's avonds wat meer dan overdag.
Hij is morgen 9 weken oud. Kan ik het nog even aankijken zolang hij speels is of kan ik beter wat Okugest oid geven?
Door Cathelijn
#2344912
Hij is met 7 weken voor het laatst ontwormd en met 6 weken gevaccineerd. Bij de fokker at hij rodi of smuldier met een klein beetje geweekte brokjes.
Hier staat hij nu op barf.
Door Lizzy
#2344986
Cathelijn schreef: Hij is met 7 weken voor het laatst ontwormd en met 6 weken gevaccineerd. Bij de fokker at hij rodi of smuldier met een klein beetje geweekte brokjes.
Hier staat hij nu op barf.
Dat kan best heftig zijn, van Rodi/Smuldier naar BARF. Dan zal het daardoor komen. Tenzij hij een virusje heeft opgelopen. Ik gaf lekker Okugest. En vleesbotten sloeg ik even goed plat.
Door Cathelijn
#2345026
Net gooide hij er een plas water uit  :-\ Hij heeft inmiddels het tweede tabletje Okugest op en ligt nu, met pruttelende buik, te slapen.
Voor eten nog geen belangstelling.
Ik zal de kippennekken weer goed plat slaan. Ik was er al mee gestopt omdat hij zo goed kauwde, misschien is het toch te snel gegaan.
Hij heeft ook een beetje kriebels af en toe. Misschien ook van de overgang.
Hoelang kun je het met zo'n jonge pup aankijken als hij niet eet en ook nauwelijks drinkt?
Door Cathelijn
#2345072
Mevroi Kruim schreef: Hmm ... die plas water, was dat kotsen? Ik zou het dan niet te lang aankijken.
Yep die kwam er voor uit. Ik kijk even hoe het gaat als hij weer wakker is, en is hij niet opgeknapt dan bel ik even met de da.
Door Cathelijn
#2345167
We gaan om 10 voor 3 toch maar even langs bij de da. Ik grijp nu ook liever snel in.
De assistente aan de telefoon had het al over antibiotica om het maag-darmstelsel tot rust te brengen. Wat vinden jullie daarvan? Noodzakelijk kwaad of overdreven?
Door tt-tjes
#2345201
Hè jakkes Cathelijn, je kleine puppenman. Ik zou ook niet zo snel AB er in gooien. Heeft hij koorts? Misschien dat hij een beetje bouillon wil drinken?
Door Cathelijn
#2345205
Hij eet net een stukje spiervlees en twee kippennekjes. Zijn buikje is ook veel stiller nu  :D
Kan ik mooi even kijken hoe het valt voordat we naar de da rijden.
Door Cathelijn
#2345279
En de da weer afgezegd. Hij houdt me lekker bezig zo. Een uurtje geleden heeft hij dus gegeten en zijn vocht weer aangevuld, lekker gedronken. Dat is er goed ingebleven ook toen hij even raar moest rennen  ::)
In overleg met de da-praktijk de afspraak maar weer afgezegd dus, met de opmerking dat ik bij aanhoudende diarree of toch weer spugen maar gewoon weer even moest bellen. Uiteraard!
Vandaag geef ik hem nog een paar keer een tabletje Okugest en dan kijken we morgen weer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door