Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lil
#233505
Aangezien mijn hond met succes barft wil ik de twee poesies miauw ook overzetten. Wil alleen weten wat ik met mijn zogenaamde struvietmonster moet doen. Deze kat staat dus al drie jaar op struvietvoer, aangezien ze iedere keer als ze eraf wordt gehaald opnieuw problemen kreeg. Vorig jaar heeft ze zelfs struviet gehad, ondanks dat stomme dierenartsen voer.
Ik heb gelezen dat ik vit. C en appelazijn zou geven. Beide heb ik in huis, maar hoeveel geef je? Ik heb dus zure vit. C in poedervorm. 1 eetlepel is 1000mg (net zoveel als 1 tabletje van de apotheek).
Wie kan me verder helpen? Ik zou super blij zijn als ze misschien van dit medische probleem af zou kunnen komen.
Door Lizzy
#233535
Vlees zuurt sowieso de urine aan. Dus dat is bij struviet altijd een groot voordeel. Daarnaast bevat barf geen belastende onnatuurlijke mineralen, dus dat is ook een voordeel. Het is dus nog maar de vraag of het nodig is de urine aan te zuren. Maar goed, zekerheidshalve is het geen probleem om vitamine C te geven. Ik heb eigenlijk geen idee wat de dosering is voor een kat. Misschien weet Sylvia of Tannetje dat. Ik denk zelf dat zo'n 100 a 200 mg voldoende zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#233551
eerlijk gezegd heb ik geen idee, wij hadden nooit struviet katten dus ik heb daar geen ervaring mee.
Het geeft wel te denken dat wij meer dan dertig katten hadden waaronder een stuk of tien katers en dat daar geen blaasgruis voorkwam, feit was wel dat ze toen nog nooit een brok gegeten hadden, dat was namelijk toen niet gewoon om een kat brokken te voeren.
Voor mij zijn en blijven brokken de schuldige in 99% van de struviet problemen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#234059
Klopt, de brokken veroorzaken de struviet.
Ik weet ook niet hoeveel vitC je aan een kat kan geven. Ik denk ook een gram of 100 per dag en als je teveel geeft krijgt ze diarree en dan moet je iets minder geven.
Door Kefraya
#234412
Hoeveel appelazijn mag er dan door het eten?
Dat kan gewoon door het blikvoer neem ik aan?
Helaas heeft Cleo weer een terugval en weer opnieuw bloed in de urine (blaasontsteking), en aangezien zij nog niet aan vers wil, ben ik weer terug bij af en zit nu weer met dieetvoer :'(
Overigens heeft ze ook homeopatische druppels waarvan ik de naam even kwijt ben, kan dat ook in combinatie met appelazijn of moet ik het over verschillende maaltijden verdelen?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#234490
1x daags 4 druppels. Liefst niet met homeopathische druppels samen. Die kun je trouwens ook beter niet samen met eten geven. Met een beetje kan wel maar niet met een hele maaltijd.
Door Kefraya
#234520
Hitam schreef: 1x daags 4 druppels. Liefst niet met homeopathische druppels samen. Die kun je trouwens ook beter niet samen met eten geven. Met een beetje kan wel maar niet met een hele maaltijd.
Wat is dan de beste manier om druppels te geven? Met meerdere poezen lijkt me niet handig om het in het water te doen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#234842
De appelazijn kan gewoon door eht eten en homeopathische druppels rechtstreeks in de bek, met wat water.
Door Lil
#236381
Ik zou graag willen weten welke homeopatische druppels jullie bedoelen. Ik heb nu tabletten met chineese kruiden; Urologist.
Door Kefraya
#237034
Helaas, ik kan niet goed lezen wat op het flesje met druppels staat. Doktershandschrift hè ;)
Het is iets wat de da voorgeschreven heeft, komt dus niet uit de winkel. Tannetje zal het ongetwijfeld weten.
Door Lil
#237857
Aha, doktersadvies. Gelukkig heb ik nu ook een homeopathische dierenarts gevonden. Het gaat nu ook al beter met haar, geen bloed meer in de urine.
Bedankt voor de tips!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door