Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2344706
Migudu is van nature een hormonenbom, daar heb ik al wel wat over verteld.
Nu hij het implantaat heeft, is hij leuker en rustiger, ook voor zichzelf.
Dus dat we "iets" moeten doen, staat buiten kijf.
Nu de vraag: hij heeft nu zijn 3e implantaat, zullen we hiermee doorgaan of toch overgaan tot castratie?

Groetjes,
Gerda
Door TMG1961
#2344765
Ik heb er weinig verstand van maar mij lijkt zo'n implantaat ook niet echt goed voor de gezondheid om te blijven doen.
Ik zou persoonlijk dan eerder castreren dan implantaat blijven zetten.
Door Martine-Tom
#2344768
TMG1961 schreef: Ik heb er weinig verstand van maar mij lijkt zo'n implantaat ook niet echt goed voor de gezondheid om te blijven doen.
Ik zou persoonlijk dan eerder castreren dan implantaat blijven zetten.
Ik ook...
Door Migudu
#2344949
coby.p schreef: omdat het om een newf gaat vindt ik castreren nogal wat,
verkijk je niet op de vachtveranderibg, gerda, echt niet leuk.
maar ja, die hormonen troep lang geven, lastig
Ja, dat weet ik. Maar ik weet ook hoe het is om te leven met een Newf die gek wordt van zichzelf, loeit, niet eet etc.
Hij is nu 5 jaar, dus ik ben echt niet over 1 nacht ijs gegaan.
Daarbij, zijn vacht houdt zich best goed nu, met de implantaten. En ik ga naar de trimmer met hem.
Homeopatische middeltjes, al giet ik een fles leeg in hem, geloof me, ik heb al alles geprobeerd.

Gerda
Door M@rina
#2345019
De hormonen in de implantaat kunnen ook al effect hebben op de vacht, dus dat argument zou wat mij betreft niet doorslaggevend zijn.

Een rustige, stabiele hond die geniet van het leven is tch veel belangrijker?
Ik heb ook een ras waarbij castreren o.a. voor de vacht ten sterkste wordt afgeraden, maar na 4 jaar ellende, met een loopse teef, die sjachereinig was tot en met, depressief werd van schijnzwangerschap en dat 3x per jaar... Ook vanalles geprobeerd op homepatisch vlak en daarna galastop... nou ik was er klaar mee.
Sindsdien is mijn muppet een stuk gezelliger, stabieler, kan het hele jaar lekker los lopen en haar vacht, ja die is veranderd, ik kan haar niet meer plukken maar trim haar op andere manieren en ze ziet er schitterend uit, al zeg ik het zelf.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door