Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2340524
Ik heb het laatste uur eens zitten lezen hier ivm het enten van Bruut.
Eind mei gaan we naar de DA om een rabbies enting te halen aangezien hij meegaat op vakantie naar het Buitenland.

Ik heb zijn paspoort er eens bij gepakt om te zien wat hij allemaal heeft gehad.
21/10/11  nobivac puppy dp
14/11/11  nobivac kc
                eurican dhppi-l
06/12/11  nobivac parvo-c
                nobivac lepto

Er staat bij de Lepto herhalen sept. 2012.

Dan is Bruut jarig (hoera  ;D) maar ik begrijp uit alle verhalen hier dat de enting tegen Weil maar 6 maanden werkt. Aangezien hij die in december kreeg is hij dus in Juni uitgewerkt en ik ga in Juli pas met vakantie.

Is het slim om eind mei (samen met de rabies) dan ook nog de enting tegen Weil te halen?

Als ik bovenstaand lijstje zie, zit er al aardig wat in Bruut. Ben ook wel nieuwsgierig wat bovenstaand allemaal inhoud en of ik dit najaar weer moet laten enten?
Door Lizzy
#2344857
[quote="Gonnie"]
Ik heb het laatste uur eens zitten lezen hier ivm het enten van Bruut.
Eind mei gaan we naar de DA om een rabbies enting te halen aangezien hij meegaat op vakantie naar het Buitenland.

Ik heb zijn paspoort er eens bij gepakt om te zien wat hij allemaal heeft gehad.
21/10/11  nobivac puppy dp
14/11/11  nobivac kc
                eurican dhppi-l
06/12/11  nobivac parvo-c
                nobivac lepto

Er staat bij de Lepto herhalen sept. 2012.

Dan is Bruut jarig (hoera  ;D) maar ik begrijp uit alle verhalen hier dat de enting tegen Weil maar 6 maanden werkt. Aangezien hij die in december kreeg is hij dus in Juni uitgewerkt en ik ga in Juli pas met vakantie.

Is het slim om eind mei (samen met de rabies) dan ook nog de enting tegen Weil te halen?

Als ik bovenstaand lijstje zie, zit er al aardig wat in Bruut. Ben ook wel nieuwsgierig wat bovenstaand allemaal inhoud en of ik dit najaar weer moet laten enten?
[/quote]

Lepto werkt 6 tot 12 maanden. En aangezien het een zeer belastende enting is, zou ik 'm persoonlijk zelf nooit 2 keer per jaar laten vaccineren. Ga je naar een land waar Lepto veel voor komt? Een probleem is? Ik vind december trouwens nogal een onlogische maand om voor Lepto te vaccineren. Ik zou dat zelf in het late voorjaar/begin zomer doen. Dus nu niet in december 2012 laten vaccineren maar later, in mei 2013.

Barfplaats wordt gesponsord door