Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ChantalKrijn
#2333652
Nu Tyke wat groter wordt krijgt hij de welbekende gele reuen-druppel  :P

Nu las ik of het bullenforum dat daar vitamine C tabletten voor worden gegeven. Daarmee zou het dus weg zijn.

Wat vinden jullie hiervan? Is dat een goed idee en zo niet, waarom niet? Kan ik hem niet gewoon elke dag een stuk sinaasappel (ofzo) geven, lijkt me veel natuurlijker?
Door Lizzy
#2333654
Ik vind kunstmatige vitamine C voeren niet zo'n goed idee, zeker niet als dat langdurig is. Er zijn aanwijzingen namelijk dat de hond dan stopt met de eigen aanmaak. Je kunt de piem ook spoelen met een oplossing gekookt afgekoeld water met Echinacea Extra Forte van Bloem, met Plantago en Cat's Claw.
Door ChantalKrijn
#2333666
En met dat spoelen blijft het dan dus weg? Of is dat iets wat bijvoorbeeld elke dag gedaan moet worden?

Maar sinaasappel is dus ook geen goed idee?

Sorry, eerste reutje van me  :biggrin2:
Door Lizzy
#2333701
ChantalKrijn schreef: En met dat spoelen blijft het dan dus weg? Of is dat iets wat bijvoorbeeld elke dag gedaan moet worden?

Maar sinaasappel is dus ook geen goed idee?

Sorry, eerste reutje van me  :biggrin2:
Je moet dat een paar dagen achter elkaar doen, dat spoelen. Met een plastic wegwerpspuit. En dan blijft het vaak een tijdje weg.

Je mag best wat extra fruit geven. Maar ik zou dan opteren voor een fruit waar meer vitamine C in zit dan sinaasappel. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... ommen.html
Door ChantalKrijn
#2334347
Lizzy schreef: Je moet dat een paar dagen achter elkaar doen, dat spoelen. Met een plastic wegwerpspuit. En dan blijft het vaak een tijdje weg.

Je mag best wat extra fruit geven. Maar ik zou dan opteren voor een fruit waar meer vitamine C in zit dan sinaasappel. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... ommen.html
Ga ik dat allebei doen!

Bedankt voor de link, ik dacht echt dat sinaasappels vitamine C bommen waren, maar juist waarvan ik het niet verwacht zit het in  :biggrin2:
Rozenbottel wordt het dan dus!

Edit: Ik zie dat je ook gedroogde rozenbottel kunt kopen, is dit net zo goed of moet ik echt op zoek naar een groentenboer die het verkoopt?
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op ma 07 mei 2012, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#2334386
Ik geef Hugo iedere dag een halve Cranberry balans van Bloem en dat werkt goed. Ook de geslachtsdriftdruppels van Puur werken prima
Door Marije Lei
#2334429
Cranberry werkt idd beter dan sinasappel. Vitamine C tabletten bevatten 1000mg vit C. Dan moet Tyke heel wat sinasappels weg gaan eten! Toen Dibbes dit had deed ik elke week zijn bed in de was en had ik een kleed op de bank die ik elke dag verwisselde en in de was deed. Piem elke dag goed schoonmaken en na zijn castratie was het over. Billy had het hier de eerste week heel erg, ondanks dat hij gecastreerd is. Het wordt nu minder maar ik maak het nog wel twee keer per dag schoon. Die rozenbottels zijn wel een idee!
Laatst gewijzigd door Marije Lei op ma 07 mei 2012, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2334459
ChantalKrijn schreef: En met dat spoelen blijft het dan dus weg? Of is dat iets wat bijvoorbeeld elke dag gedaan moet worden?

Maar sinaasappel is dus ook geen goed idee?

Sorry, eerste reutje van me  :biggrin2:
Ik spoel af en toe een paar dagen achter elkaar. Met kamille thee, dat werkt ook prima, kalmeert de boel weer wat. Meestal verminderd het druppelen dan heel erg of blijft het een poosje weg. Merk ik dat ie weer meer druppelt spoel ik weer eens.

Wat ik gemerkt heb is dat het het beste werkt om dan goed te spoelen. Dus meerdere spuiten achter elkaar er in. Dan spoel je echt alle rommel er even goed uit. Dan is vaan 1 a 2 dagen voldoende. Doe ik 1 spuit per keer, dan moet ik 4 a 5 dagen spoelen om het gewenste resultaat te halen.
Door Lizzy
#2334645
ChantalKrijn schreef: Ga ik dat allebei doen!

Bedankt voor de link, ik dacht echt dat sinaasappels vitamine C bommen waren, maar juist waarvan ik het niet verwacht zit het in  :biggrin2:
Rozenbottel wordt het dan dus!

Edit: Ik zie dat je ook gedroogde rozenbottel kunt kopen, is dit net zo goed of moet ik echt op zoek naar een groentenboer die het verkoopt?
Bij mijn weten is gedroogd niet zo goed. En dus zul je ze zelf moeten plukken of een ander fruit moeten geven. Dit is misschien ook wel interessant voor je: http://www.fonteine.com/acerola.html
Door ChantalKrijn
#2334719
Dat dacht ik dus ook van dat gedroogde.

Hoe werkt dat acerola spul dan? Gewoon elke dag een theelepeltje over zijn eten doen ofzo?

Zit net ook te lezen over goji bessen, is dat wat? Daar is volgens mij makkelijker rauw aan te komen
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op di 08 mei 2012, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ChantalKrijn
#2334754
Marije Doedens schreef: Cranberry werkt idd beter dan sinasappel. Vitamine C tabletten bevatten 1000mg vit C. Dan moet Tyke heel wat sinasappels weg gaan eten! Toen Dibbes dit had deed ik elke week zijn bed in de was en had ik een kleed op de bank die ik elke dag verwisselde en in de was deed. Piem elke dag goed schoonmaken en na zijn castratie was het over. Billy had het hier de eerste week heel erg, ondanks dat hij gecastreerd is. Het wordt nu minder maar ik maak het nog wel twee keer per dag schoon. Die rozenbottels zijn wel een idee!
Rozenbottels zijn een heel goed idee, alleen alle groenteboeren en gezondheidswinkels hier al afgebeld en ze hebben ze alleen gedroogd..
Door Mevroi Kruim
#2334795
Die zul je van het najaar zelf moeten gaan plukken  ;) en ze zijn echt smerig, zo rauw. Als de vorst er overheen geweest is worden ze iets zoeter maar ze zitten vol met nare zaadjes.
Kiwi's zitten behoorlijk vol met vit.C, en verder zou ik gaan voor de Puur Geslachtsdrift druppels. Er zijn meer homeopathische middelen en er staat me nog vaag iets bij van Pulsatilla en zaagpalmblad ...
Door Marije Lei
#2335775
ChantalKrijn schreef: Rozenbottels zijn een heel goed idee, alleen alle groenteboeren en gezondheidswinkels hier al afgebeld en ze hebben ze alleen gedroogd..
Jammer weer. Dan maar zelf in de tuin planten :)
Door ChantalKrijn
#2336004
Marije Doedens schreef: Jammer weer. Dan maar zelf in de tuin planten :)
Ik en planten....  ::) :biggrin2:

Ik laat een plasticplant nog uitdrogen  :biggrin2:
Door Cizsel
#2344709
Ik heb hier op BP toen de tip gekregen om silicea d30 te geven. Dat doe ik en werkt super!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door