Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2343118
Zo, we zijn weer terug. De wratjes van Balou waren het klassieke voorbeeld van steelwratjes. Maarten heeft ze weggebrand.
Verder nog ff een globale check voor Fjurdy, was ook goed.

Toch even foto's van Chendo's rug laten maken omdat ik daar altijd een soort van verhoging voelde aan zijn ruggewervels. De 2 verhogingen zijn wat hogere hoornuitsteeksels, niets abnormaals, maar de 7e lendewervel ziet er wat rommelig uit. Geen mooie vlakke kanten en 1 tussenwervel zag er wat dun uit. Dus dat was een behoorlijke domper.
Volgens Maarten kan hij dat opgelopen hebben als pup door de wilde spelletjes die hij altijd deed (zoals jullie weten was het echt een brokkenpiloot).
Zoals het er nu uit ziet heeft hij er (nog) geen last van want toen Maarten er op drukte gaf hij geen pijn aan (het is wel een piepert). Het enige wat ik regelmatig zie is dat hij zijn staart naar beneden laat hangen en dat is niet TT eigen, dus het kan zijn dat dat comfortabeler voor hem is.
Op mijn vraag of dit operabel is gaf Maarten aan dat hij de noodzaak van een operatie niet zag en dat we het dan misschien alleen maar erger zouden maken.
Voor nu doen we er dus niets aan.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op wo 16 mei 2012, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2344006
Fijn dat hij de wratjes heeft weggebrand en het geen rare dingen waren! Ik wist trouwens niet dat steelwratjes konden jeuken!

Mmmm, de rug van Chendo is minder....... Maar goed, laten we hopen dat hij er nooit last van gaat krijgen. Heeft Maarten nog iets gezegd over eventuele supplementen die je kunt geven?
#2344052
hmmm grofweg zelfde uitslag als bij mij 50/50.

Fijn natuurlijk dat de jeuk nu weg zal zijn bij Balou maar wat betreft Chendo zijn rug wel balen,fijn natuurlijk dat er nu (nog) geen echte klachten zijn maar echt shit dat je weet dat het echt een zwakke plek is en dus veel meer moet oppassen met spel e.d.
Voor jou  :-* :-*
Door tt-tjes
#2344181
Lizzy schreef: Fijn dat hij de wratjes heeft weggebrand en het geen rare dingen waren! Ik wist trouwens niet dat steelwratjes konden jeuken!

Mmmm, de rug van Chendo is minder....... Maar goed, laten we hopen dat hij er nooit last van gaat krijgen. Heeft Maarten nog iets gezegd over eventuele supplementen die je kunt geven?
Dat heeft hij niet specifiek gezegd, maar Fjurdy krijgt CortaRX en dat ga ik Chendo ook maar geven. Verder krijgt hij elke dag visolie.
Door tt-tjes
#2344994
Cathelijn schreef: Balen zeg! Hopelijk heeft en krijgt Chendo er geen last van  :-*
Aan zijn idiote gespeel te merken heeft hij er nu geen last van. Hopelijk blijft dat zo. Ik geef hem nu gewoon supplementen en dan maar hopen dat het niet erger wordt.
Het is hoogstwaarschijnlijk niet aangeboren maar een gevolg van een trauma als pup zijnde, dat kan hier gebeurd zijn, maar ook bij de fokker.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door