Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2341080
Jesse bloeduitslag uitgebreid als van een puppy, alles ruim binnen de waardes. Bult was een cyste.
Sammy; 99% zeker auto immuun, dus niet laten vaccineren, en 5 foto's van haar voorpoten, hij gaf aan dat auto immuun ook op de gewrichten sloeg, klopt, maar dat geloofde ik in dit geval niet. Ik had gelijk. Ellebogen zijn aangetast, geen ED maar wel artrose en verdikt, beiderzijds. Verders linkervoet was een zooitje 3 van de 5 sesambotjes zien er niet meer uit, gebroken geweest??, zware artrose, evenals rechts maar iets minder erg. Bult staart cyste, verders vetbult. Metacam mee aangezien ze op previcox niets doet.
Dusty; 100% ok
Baloe; 100% ok
Misty; bloedonderzoek op lyme is opgestuurd verders ok.
4 rabies entingen (Baloe, Misty, Jesse en Dusty) en 1 cocktail voor Teddy
Bij Teddy geen hartruis meer te horen en gewrichtsmatig ok, geen navelbreuk, is dus gezond verklaard.
2 doosjes previcox voor Jesse
Door tt-tjes
#2341230
Zo, de bende is weer doorgelicht dus. Paar goed, paar minder goed.

Wat jij nu schrijft over autoimmuun slaat ook op de gewrichten. Wat heeft Sammy precies? Fjurdy heeft schildklier probleem, is toch ook autoimmuun, en hij heeft ook artrose aan zijn ellebogen en heupen.
Ik ga morgen Maarten bellen of hij de foto's van Fjurdy zijn rug nog eens goed wil bekijken. Hij blijft last houden en ik kan er mijn vinger niet op leggen.
#2342197
tt-tjes schreef: Zo, de bende is weer doorgelicht dus. Paar goed, paar minder goed.

Wat jij nu schrijft over autoimmuun slaat ook op de gewrichten. Wat heeft Sammy precies? Fjurdy heeft schildklier probleem, is toch ook autoimmuun, en hij heeft ook artrose aan zijn ellebogen en heupen.
Ik ga morgen Maarten bellen of hij de foto's van Fjurdy zijn rug nog eens goed wil bekijken. Hij blijft last houden en ik kan er mijn vinger niet op leggen.
Sammy heeft zeer waarschijnlijk deze http://auto-immuun-ziekte-bij-honden.cl ... thematosus dus met name op haar neus maar Maarten gaf aan dat het dus door kan slaan op de gewrichten.
Bij Sammy kunnen we er ook nooit echt een vinger op leggen, echt irritant!
Sterkte.
Door crutz
#2342211
Wat je schrijft over die sesambeentjes, hoorde pas dat heel veel agility honden die breken ivm de klappen op snelheid er op, zou t door zo iets kunnen komen.

Fijn dat alles verder goed lijkt/is op wat kleinigheden na...want de auto immuun wist je al???
Door Lizzy
#2344014
Cindy de Wolf schreef: Jesse bloeduitslag uitgebreid als van een puppy, alles ruim binnen de waardes. Bult was een cyste.
Sammy; 99% zeker auto immuun, dus niet laten vaccineren, en 5 foto's van haar voorpoten, hij gaf aan dat auto immuun ook op de gewrichten sloeg, klopt, maar dat geloofde ik in dit geval niet. Ik had gelijk. Ellebogen zijn aangetast, geen ED maar wel artrose en verdikt, beiderzijds. Verders linkervoet was een zooitje 3 van de 5 sesambotjes zien er niet meer uit, gebroken geweest??, zware artrose, evenals rechts maar iets minder erg. Bult staart cyste, verders vetbult. Metacam mee aangezien ze op previcox niets doet.
Dusty; 100% ok
Baloe; 100% ok
Misty; bloedonderzoek op lyme is opgestuurd verders ok.
4 rabies entingen (Baloe, Misty, Jesse en Dusty) en 1 cocktail voor Teddy
Bij Teddy geen hartruis meer te horen en gewrichtsmatig ok, geen navelbreuk, is dus gezond verklaard.
2 doosjes previcox voor Jesse
Gatsie van Sammy :(
Fijn dat je andere hondjes allemaal OK zijn bevonden!
#2344049
crutz schreef: Wat je schrijft over die sesambeentjes, hoorde pas dat heel veel agility honden die breken ivm de klappen op snelheid er op, zou t door zo iets kunnen komen.

Fijn dat alles verder goed lijkt/is op wat kleinigheden na...want de auto immuun wist je al???
Dat lijkt me niet, heb ooit eens een blauwe maandag aan behendigheid gedaan met haar maar daar is het de hond niet voor. Waardoor de sesambotjes nu zo waardeloos zijn; geen idee. Het zou misschien komen door de jacht/apporteersport maar zeker weten doe ik dat niet. Deze hond is de rust zelve en ik zeg weleens dat ze bij mij verkeerd zit. Bij mij veel activiteit, veel ondernemen en zij is echt een bankhanger, had dus prima gezeten bij oudere mensen of een jong gezin dat maar 1 keer per week naar het bos gaat ipv 3 keer per dag.
auto immuun was ze al een tijdje van verdacht.
Lizzy schreef: Gatsie van Sammy :(
Fijn dat je andere hondjes allemaal OK zijn bevonden!
Ja is shit maar niet als een donderslag bij heldere hemel. Ellebogen had ik niet verwacht, wel pols/voeten. Dat hele nest is gewoon niet goed. Baloe HD/ED, 2 andere honden uit het nest auto-immuun, ander teefje ook HD, Sammy auto-immuun en ellebogen/voetjes niet ok.
Langzaamaan met mijn ervaring neig ik gewoon weer naar een bastaard/boerderij hond ipv een rashond.

Gister uitslag Misty; 100% vrij van Lyme :circle: :circle: wat eigenlijk dom geluk is gezien 300-500 teken per jaar ondanks scaliborband. Nu detecteert Misty ze altijd razend snel, overmatig speekselen en dwangmatig likken. Ga dan maar zoeken en ze heeft altijd gelijk. Vaak zijn ze nog aan de wandel en niet groter dan 1-2mm of bezig met ingraven, maar volgezogen zijn ze zeer zelden gezien detectieneus van Misty.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door