Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#2343341
Gister heeft één van mijn honden, die heel fel op eten is, een kat dood gebeten. (Ik vind dit ook niet fijn, dus liever geen commentaar. Ik heb haar ervoor aangepakt) Ik heb haar wel geleerd dat ze levende dieren niet mag pakken en dit gaat eigenlijk altijd goed. Ze lopen bv. ook los tussen de kippen en eenden.
Normaal zou een hond die een ander dier dood deze toch opeten? Ze eet namelijk wel muizen en mollen. Maar deze kat ging ze wel zitten verdedigen, maar ze at er niet van. Is dat normaal of zou er iets anders achter zitten?
Zelf heb ik geen katten, maar vind katten wel leuk.
Door Barf
#2343346
Xada schreef: Gister heeft één van mijn honden, die heel fel op eten is, een kat dood gebeten. (Ik vind dit ook niet fijn, dus liever geen commentaar. Ik heb haar ervoor aangepakt) Ik heb haar wel geleerd dat ze levende dieren niet mag pakken en dit gaat eigenlijk altijd goed. Ze lopen bv. ook los tussen de kippen en eenden.
Normaal zou een hond die een ander dier dood deze toch opeten? Ze eet namelijk wel muizen en mollen. Maar deze kat ging ze wel zitten verdedigen, maar ze at er niet van. Is dat normaal of zou er iets anders achter zitten?
Zelf heb ik geen katten, maar vind katten wel leuk.
Volgens mij eet een hond geen kat of hij moet letterlijk sterven van de honger. Het is pure buitdrift, het verdedigen.
Overigens lijkt het me heel moeilijk om dit gedrag eruit te krijgen en zou ik er maar alert op zijn dat dit nog wel eens kan gebeuren.
Door Xada
#2343365
Dat meende ik ook al, dat honden geen katten eten.
Mijn buurman had twee jaar geleden 2 katten, maar nu lopen er ca. 30 of meer. Dit is het eerste ongeluk. Als de katten niet op mijn terrein komen is er niets aan de hand.
Door Barf
#2343407
Xada schreef: Dat meende ik ook al, dat honden geen katten eten.
Mijn buurman had twee jaar geleden 2 katten, maar nu lopen er ca. 30 of meer. Dit is het eerste ongeluk. Als de katten niet op mijn terrein komen is er niets aan de hand.
Hoe triest ook maar dat is dan moeilijk te voorkomen helaas
Door syiryo
#2343547
Xada schreef: Gister heeft één van mijn honden, die heel fel op eten is, een kat dood gebeten. (Ik vind dit ook niet fijn, dus liever geen commentaar. Ik heb haar ervoor aangepakt) Ik heb haar wel geleerd dat ze levende dieren niet mag pakken en dit gaat eigenlijk altijd goed. Ze lopen bv. ook los tussen de kippen en eenden.
Normaal zou een hond die een ander dier dood deze toch opeten? Ze eet namelijk wel muizen en mollen. Maar deze kat ging ze wel zitten verdedigen, maar ze at er niet van. Is dat normaal of zou er iets anders achter zitten?
Zelf heb ik geen katten, maar vind katten wel leuk.
Lullig voor je (heb zelf 2 noorse boskatten , maar die komen de tuin niet uit omdat ik vind dat niemand last hoeft te hebben van mn katten), maar je kunt er niet zoveel aan doen.  Komt vast wel goed.. :)
Door Lizzy
#2343551
Bij mijn weten eten carnivoren niet zo graag andere carnivoren. Het is in mijn ogen dan ook puur buitdrift. Puur "mine, mine, mine". Maar daarna hebben ze zoiets van "ehhhh, wat mot ik hier eigenlijk mee....?".
Door jara
#2343575
Shit happens!! Het is mij ook overkomen helaas toen Storm achter het huis zat en er een kat (waarvan ik nog steeds niet weet van wie die was) over de schutting onze tuin in kwam....Ik was net te laat beneden toen ik het tumult hoorde boven...heb in gedachten heel even getwijfeld of ik Storm moest straffen (wel gedaan, en niet zacht...hij is niet snel onder de indruk dus het moest).
Ik baalde enorm, en wist eigenlijk niet goed wat ik er mee aan moest, maar heb me erbij neergelegd dat het niet mijn fout of die van de honden was....ze zaten in mijn tuin die omheind is met schutting....wat had ik er aan kunnen doen om dit te voorkomen??? NIETS (hond laten opgroeien met katten is enige mogelijkheid, maar ik ben geen kattenmens)
Of hij m opgegeten zou hebben??? Hij heeft de kans niet gehad, maar ik steek mijn handen er niet voor in het vuur....
Door Xada
#2343647
Ik heb de kat weggebracht en besloten niets tegen mijn buurman te zeggen. Mijn buurman woont in het dorp een kilometer verderop. De katten fokken er allemaal in om en het is allemaal inteelt. Hij weet zelf niet hoeveel katten hij heeft.
Als ik dit tegen hem vertel heb ik de poppen aan het dansen, met iedereen hier in het dorp. Zij denken namelijk dat als je vers vlees voert de honden gaan jagen en dit zou dus precies in hun voordeel zijn.
Helaas dat het zo moet, maar ik weet geen andere oplossing. De kat heb ik begraven op een mooie stille plaats. Ik ben de enigste die buiten het dorp woont en er is hier ruimte zat waar de katten wel heen kunnen. Dus als ze handig zijn slaan ze mijn hectare over.
Door jara
#2343658
henneke schreef: Storm is bepaald niet vies van een karkasje meer of minder maar ik ben 1 keer een dode kat tegen gekomen en daar pieste hij overheen en liep door .
;D ;D ;D
Door saluki
#2343713
Xada schreef: Ik heb de kat weggebracht en besloten niets tegen mijn buurman te zeggen. Mijn buurman woont in het dorp een kilometer verderop. De katten fokken er allemaal in om en het is allemaal inteelt. Hij weet zelf niet hoeveel katten hij heeft.
Als ik dit tegen hem vertel heb ik de poppen aan het dansen, met iedereen hier in het dorp. Zij denken namelijk dat als je vers vlees voert de honden gaan jagen en dit zou dus precies in hun voordeel zijn.
Helaas dat het zo moet, maar ik weet geen andere oplossing. De kat heb ik begraven op een mooie stille plaats. Ik ben de enigste die buiten het dorp woont en er is hier ruimte zat waar de katten wel heen kunnen. Dus als ze handig zijn slaan ze mijn hectare over.
Zou de dierenbescherming eens bellen voor de grote hoeveelheid dieren die hij heeft. Hier is de tuin ook omheind en de buurkatten komen hier gelukkig niet.
Door Limpy
#2343745
saluki schreef: Zou de dierenbescherming eens bellen voor de grote hoeveelheid dieren die hij heeft. Hier is de tuin ook omheind en de buurkatten komen hier gelukkig niet.
Ze woont in portugal (toch?) daar komt de DB hier niet voor.
Verstandig dat je de kat stilletjes begraven hebt...
Door Xada
#2343770
Ja, ik woon in Portugal. En op deze domme zet van de kat heb ik of hij geen invloed. Wel is mijn buurman heel goed voor zijn dieren. Hij heeft zelfs een opening voor de katten in zijn deur gemaakt zodat ze droog kunnen zitten als het regent en ook is er altijd volop eten voor alle dieren.
Dus de verandering zit erin, maar het is een eerste stap.
Als ik naar Nederland ben past hij ook op mijn dieren, en als hij ziet dat ik lang weg ben laat hij ook altijd mijn honden uit.
Dus over verzorging etc. kan ik niets verkeerds zeggen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2343805
Nova heeft een keer  een cavia van mijn kleinkinderen te pakken gekregen . Het deurtje van de kooi stond open.

De cavia heeft het helaas niet overleefd  :-\ :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door