Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2340551
Mogge allemaal,

vanmorgen met Duke naar de DA geweest voor zijn 12 weken prik. Hij was redelijk gegroeid. Dierenarts vroeg uiteraard naar zijn eetgewoonten en wat we gaven. Verteld dat hij nu nog Hills krijgt en aan het eind van de week we overstappen op kvv en gedeeltelijk barf. Haar reactie:"Daar sta ik helemaal achter, hartstikke goed!" Ik blij natuurlijk na alle verhalen die ik hier gelezen had. Ze kwam ook uit zichzelf met dat het met barf wel ff opletten is met de percentages en dat ik geen dragende botten mocht geven. Wow, deze dierenarts is op de hoogte!  :biggrin2:. O ja, ze zei ook nog dat Duke waarschijnlijk een flinke hond zou worden. Hihi, nou dat is geen verrassing.  :D

Verder hadden we gister een kippetje van de Aldi voor onszelf. En ik wist dat daar in een zakje nog wat orgaantjes zaten. Tot mijn vreugde zat zelfs het kippenekje er in! En alhoewel Duke nu dus nog brokjes heeft, kon ik het toch niet laten om dit samenraapseltje (het was bij elkaar krap 90 gram) toch te geven. Ik was zo benieuwd hoe hij vers vlees vond! De kippenek, hoewel het maar een ielig dingetje was, toch maar even flink gemept met de achterkant van mijn vleesbeitel. Nou, de niertjes, levertjes en het maagje waren binnen een paar seconden verdwenen. Toen het nekje. Omdat ik bang was dat hij het hele ding in 1 keer zou opslokken toch maar vastgehouden. Nou, in 1 nanoseconde was het ding weg. En bijna mn vingers ook.  :o

Goed, ik ben om. Hij vindt het heerlijk. Woensdag maar gauw de kvv halen en op zoek naar een goed adres voor kippenekjes en aanverwante artikelen.
Door M@rina
#2340768
Fijn zo'n DA die achter vers staat  O0 een kippennekj is niet erg hoor als ze dat doorslikken, zeker niet als je er een paar flinke meppen op hebt gegeven.

Waar woon je? dan kan ik je misschien helpen met adressen voor kippennekjes etc.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2342147
In Zwijndrecht. Ik heb net bij Djairo's ingesproken of ze nog kippennekjes hebben. En daar heb ik de kvv ook besteld. Het is vlak bij ons in de buurt dus daar was ik ook al blij mee.  :)

Verder zit er een poelier vlakbij ons, daar wil ik binnenkort ook even langs om te vragen wat hij kan regelen.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2343497
Bedankt voor de tip! Ik ben vandaag naar de Afrikaandermarkt in Rotterdam geweest en daar kan ik bij een poelier heel goedkoop aan kippennekjes en karkassen komen. 50 cent per pond. Het is vlakbij mijn werk dus daar ben ik ook heel blij mee.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2343911
:) Ja he!, dat dacht ik ook. Ik had geen koeltas bij me anders had ik direct al meegenomen. Uiteindelijk kunnen wij vrijdag de kvv ophalen. Zaterdag moet Duke even naar de oppas en ik wil mn vriendin niet direct met de kvv confronteren. Ze weet wel dat we het gaan doen, maar ze is nog wat huiverig. Dus zondag starten we. Dan kan ik m ook goed heel de dag in de gaten houden.

Ik heb de gedroogde runderlong in kleinere stukjes geknipt en in een goed afsluitbare doos gedaan. pfffff wat stinkt dat spul. Toch kan ik het goed hebben. Liever dit luchtje wat puur natuur is dan parfum in mijn geval (parfumallergie)
Duke werd helemaal wild. Hij wilde het liefst bovenop schoot terwijl ik aan het knippen was. Natuurlijk liet ik zo nu en dan geheel per ongeluk een stukje vallen  ;). Hij vindt het echt super lekker. Natuurlijk gaf hij  me daar wel een pootje voor. Zo slim istie al.

ik betaalde 2,29 voor 100 gram en dat was een flinke zak. Is dat duur? Geen idee. Ik ga het in ieder geval niet zelf drogen.
Door de redder
#2402609
Hier word je toch vrolijk van zou de smaakpolitie zeggen...:)

De onze helaas niet. Sterker nog toen ik daar de laatste keer was zag ik
een poster hangen in haar kamer. En waar ging het over?...allergieën.

Ik heb in mezelf gevloekt en dacht eens....eens.....hangt daar een poster over
kvv en barf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door