Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Danny
#2343249
Net met uitlaten riep ik Fendi terug, en die moes hard remmen voor me.
Meteen met haar rechter pootje omhoog...hmm.

Zag bloed aan haar voor teen, bij de nagelrand. En haar nagel staat schuin naar beneden.
Ze mankt ook wat, piept verder niet maar het doet haar wel zeer denk ik.

Oh balen zeg, zondag is de clubmatch en ze zou mee doen in de puppy klasse. Is natuurlijk niet het belangijkst maar alle kinders van Gina zouden aanwezig zijn!
Vanmiddag even bij de da laten zien.
Hopelijk valt het mee.

Wat zou het kunnen zijn?
Door smulpaap
#2343280
In elk geval verstandig dat je het de d.a even laat zien voordat er meer geklier van komt . Mijn Jackie heeft het afgelopen winter gehad . Heel spoor van bloed in de sneeuw en gelijk kreupel . Naar de d.a en haar nagel is verwijdert . Die was dus flink gescheurt . Na een week was ze de juffrouw weer . Het is hardstikke goed genezen . Al was ze wel een week heul boos omdat ze weinig mocht . Ze heeft een licht roesje gehad zodat men goed kon kijken wat er precies aan de hand was
Door smulpaap
#2343296
Ja , in Tessa haar geval was dat wel zo . Maar het lijkt erger dan het is hoor . Niets doen in zo,n geval kan veel meer pijn en ellende opleveren . Ze lopen overal doorheen te struinen en lopen zo een lelijke ontsteking op , soms tot op het bot en dat moet je helemaal niet hebben . Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn in jouw geval .
Door Danny
#2343426
Ach heb een heel zielig slaperig meisje met een rode poot naast me liggen.

Nagels was inderdaad aan de rand gescheurd maar zat nog flink vast.
Dus Fendi mocht even onder zeil en toen heeft de da de nagel eruit getrokken. Ze moest nog even flink trekken, maar Fendi reageerde niet heel sterk.
Nu proberen het verband tot vrijdagochtend erom te laten en dan moet het rustig aan helen.
Als ze buiten heeft gelopen even schoonspoelen met soda water.
Door Danny
#2343826
Ja zou je denken? Het is op gras, dus een zachte ondergrond...
Ach ik kijk het gewoon aan, als ze zo ochtend makt dan niet, als ze goed loopt mag ze lekker mee doen.
Door De Geijsjes
#2343841
Danny schreef: Ja zou je denken? Het is op gras, dus een zachte ondergrond...
Ach ik kijk het gewoon aan, als ze zo ochtend makt dan niet, als ze goed loopt mag ze lekker mee doen.
Je zou ook nog traumeel kunnen inzetten of iets sterkters op de dag zelf  ;) Ze hoeft alleen te showen toch?
Geen fysieke inspanning bedoel ik  :)
Door Danny
#2343862
Oh ja traumeel heb ik wel in huis! Ze hoeft alleen maar even de ring in om mooi te zijn....rondje draven, staan nog wat gang werk en klaar is Fendi  ::)
Door smulpaap
#2344111
Danny schreef: Ja zou je denken? Het is op gras, dus een zachte ondergrond...
Ach ik kijk het gewoon aan, als ze zo ochtend makt dan niet, als ze goed loopt mag ze lekker mee doen.


Tessa van mij liep gelijk weer normaal nadat de nagel verwijderd was
Door Danny
#2345013
Zo net het verband eraf gehaald. Volgens mij ziet het er wel goed uit. Beetje roze.
Is nog wel heel gevoelig. Straks eens kijken hoe ze er buiten mee loopt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door