Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lobbes2009
#2342618
Iemand een tip voor een boxer die zich helemaal aan het kapot krabben is van de jeuk? Koelen of zalfje alle ideeen welkom. Echt radeloos. Mijn arme schat wordt gek van de jeuk. Nog niet zo erg geweest als nu, maar dat komt waarschijnlijk omdat we aan het desensibiliseren zijn met hem.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2342657
Handdoeken natmaken en over hem heenleggen??

Is het jeuk over zijn hele lichaam of plekjes??
Puur Jeuk kun je ook gebruiken, mits je dat in huis hebt.

Jeukende plekjes kun je met calendula of honingzalf koelen.
Door tt-tjes
#2342720
Hebben ze je niet geadviseerd om, als de reactie te heftig is, te halveren met de dosis desensibiliserings vloeistof?
Heb je hem net gespoten of is dit constant zo? Anders zou ik even met de DA overleggen om de dosering tijdelijk naar beneden te brengen.
Door Lobbes2009
#2342776
choopy schreef: Handdoeken natmaken en over hem heenleggen??

Is het jeuk over zijn hele lichaam of plekjes??
Puur Jeuk kun je ook gebruiken, mits je dat in huis hebt.

Jeukende plekjes kun je met calendula of honingzalf koelen.
handdoek kan ik zeker doen. Puur jeuk al eerder eens geprobeerd dat had toen geen effect. Honingzalf helaas niet in huis dus dat moet ik morgen ff halen.
tt-tjes schreef: Hebben ze je niet geadviseerd om, als de reactie te heftig is, te halveren met de dosis desensibiliserings vloeistof?
Heb je hem net gespoten of is dit constant zo? Anders zou ik even met de DA overleggen om de dosering tijdelijk naar beneden te brengen.
Ik zou juist vandaag weer moeten spuiten, maar dit heb ik nog niet gedaan. Wil morgen daar eerste even met de DA over hebben voordat ik hem verder vol spuit ;) De jeuk is de laatste week verergerd. Zo erg dat hij nu alles zoekt om tegenaan te scheuren. Hij heeft diverse plekken die jeuken en ook inmiddels bultjes vertonen en kapot zijn. Het is gewoon echt zielig zoals hij staat/ligt/zit te krabben.  Zo erg heb ik het nog niet gezien.

Heb je ervaring met desensibiliseren? Zo ja werd het bij jullie toen ook erger?
Door nienk
#2342799
lauw water afspoelen en goed, maar heel rustig af drogen.

iets aan trekken. je kan een onderhemd van je zelf nemen, kop door het gat voor je nek, voor poten door de armsgaten. dan de schouderbandjes door knippen en vast knopen zodat het sluitend om de nek zit. hemd naar achter  trekken, gat knippen voor staart. staart er door heen. de zij naden zo ver open knippen dat je de punten aan buikzijde kan pakken en boven op de rug vast kan knopen. als het goed is zit dit nu zo rond zijn borstkas dat het amper schuift.

sokken aan trekken rond de achter poten zodat hij zo min mogelijk stuk kan krabben. sok aan trekken, en dan met hansaplast rond de enkel knopen.

iets groots te kluiven geven zodat ie kluift waar ie aan mag kluiven, en niet aan zich zelf. geef hem desnoods iets om te slopen. Reus knaagt graag op sokken. dus als ie veel bijt jeuk heeft, geef ik hem een oude sok met een klein snoepje er in om het extra interessant te maken.

er is een ttouch die bij Reus goed helpt. rond de plek van de jeuk je hand bol neer zetten als een spin, zodat alleen je vingertoppen en topje van je duim de huid heel licht raken. dan met al je vingers en duim afzonderlijk (dus niet met de hand in zijn geheel) rechtsom kleine rondjes draaien. heel rustig. niet duwen of proberen te krabben, het is een hele lichte aanraking die werkt op het zenuwstelsel. je hond hoeft het dus echt maar net aan te voelen. helpt bij Reus heel goed, ook als hij bultjes heeft.

succes!!
Door hamada
#2342850
Vorig jaar heeft Sam vermoedelijk tegen een berenklauw aangezeten en hij zwol op en had vreselijke jeuk.
Met deppen met zilverwater verminderde de jeuk binnen de kortste keren, en het bleef een uur of 6 weg.
Misschien iets om te proberen?

Sterkte
Door Lil
#2342937
Hier dat probleem gehad met desensibiliseren. Je moet echt contact opnemen! Het kan zijn dat je te laat was met spuiten, waardoor de allergie zo sterk is of de dosering niet klopt. Ik houd 0 schema aan, want dat werkt voor mijn meisje niet. Ik laat haar op geleide van klachten injecteren. Ja laat. Mijn da wil niet dat ik zelf spuit. Te riskant, omdat ik een problematische atopisch gevalletje heb. We overleggen dus elke stap.
Ik heb toen het zo erg was homeopatische zalf gekregen, maar daar heb je niets aan. Ik weet alleen dat er mentol (verkoelend?) En lavendel (verzachtend?) In zat en nog meer ingredienten.
Door TuttiFrutti
#2342941
Oh Conny neee  :'(

Helaas ken ik dit al te goed. Op de dagen die ik Badu moest prikken had ze niet veel meer last van, wel van de allergie zelf waardoor ze constant jeuk had. Vreselijk om te zien hoe ongelukkig en wanhopig je hond is op zulke momenten. De tranen lopen weer over mijn wangen als ik er aan denk.
Wat bij Badu heeeel goed hielp was wassen met Malaseb/Allermyl! Heb je dat in huis? Zo niet mag je het bij me komen ophalen. Volgens mij wonen we niet ver van elkaar (velp). Ik ben vandaag thuis, dus laat het weten!
Door TuttiFrutti
#2342942
Ik heb overigens een heel apotheek in huis. Zalfjes, spraytjes, shampoo's noem maar op. Ook anti-jeuk tabletten die ik liever niet gebruik maar voor de zekerheid wel heb voor zulke slechte dagen  :(
Door Lil
#2343004
Lizzy schreef: Het schijnt te helpen om te deppen met verdunde appelazijn. Sterkte :'(
had ik dat eerder gevraagd!

Welke verdunning Lizzy?
Door tt-tjes
#2343123
Ik heb het gehad bij een schotse collie die ik spoot. Die heeft de eerste maanden van de desensibiliering op advies van Mevr. Vroom in Oisterwijk een lage dosis prednison er bij gehad om de jeuk te onderdrukken.
Nu ben ik geen fan van prednison maar dat heeft bij hem toen wel geholpen. Maar ik denk dat het er ook aan ligt waarvoor de allergisch zijn. Hij had bijv. geen mijten of pollen allergie.

Verder wist ik van Lil dat zij hier ook problemen mee heeft gehad.
#2343259
Herkenbaar hoor. Enzo had ook duidelijk meer jeuk na de spuiten. Voor uitwendig gebruik heb ik (lokaal) de cortavance spray, calendulazalf en Malaseb shampoo gebruikt en incidenteel idd wat ondersteuning met dexamethasone-tabletten. En veel afleiding geven, dus vermoeien met wandelen, fietsen, lopen, spelen, etc.
Sterkte!
Door Lil
#2343748
Precies tt-tjes ;)

Nu weet ik wat mijn da bedoelde met: ik doe alleen desensibilisatie als de baas-hondcombinatie sterk genoeg is om dit aan te kunnen. Ik had de moed al opgegeven en nu, nu denk ik:  het is het waard geweest, want het werkt en hondlief wordt er erg vrolijk van. Maar pffff het is een hel geweest af en toe (hondlief werd hysterisch/agressief als ze gek werd van de jeuk en dat is 3 keer gebeurd).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door