Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door miik
#2342482
Het hangt van een aantal dingen af.
Een hond die tijdens de narcose goed op temperatuur blijft (evt met behulp van een warmte matje etc) zal het erna veel makkelijker hebben dan een hond die al met een lage temperatuur uit de narcose komt.
Ook is er een verschil hoe ene hond op de narcose reageert. Een hond die er erg veel last van heeft en lang suf en sloom blijft zal meer en langer moeite hebben om zijn temperatuur te regelen... Een hond die na een uur alweer fris is en weinig last heeft van de narcose kan ook sneller zelf de temp weer beheersen. Dit hangt natuurlijk ook af van welke narcose er gegeven wordt, het soort, hoeveel etc.
Ik denk dat het een kwestie is van goed kijken naar de hond. Een hond die weer normaal beweegt en weer normaal "wakker"is zou volgens mij ook weer zelf zn temperatuur moeten kunnen regelen.
Zolang ze sloom en suf zijn goed in de gaten houden en regelmatig controleren !
Gebruikersavatar
Door choopy
#2342656
Is inderdaad heel verschillend.
Djilly heeft een dag of 2 nodig gehad voordat ze echt zelf weer op de been was en de temp goed regelde.
Darky was binnen een paar uur alweer helemaal het mannetje.
Bora heeft de eerste dag nog onder een kleedje gelegen en was de 2e dag weer helemaal haarzelf.

In alle 3 de gevallen betreft het een castratie/ sterilisatie.
Door miik
#2342902
charmed schreef: Als ik jullie goed begrijp komt "te koud" vaker voor dan "te warm"?
Ja idd... te warm door narcose heb ik ook nog niet eerder gezien !
Dan zou ik eerder denken aan koorts ! En daar dus met de dierenart over overleggen of daar medicatie voor nodig is !
Door charmed
#2343124
Iedereen bedankt voor de antwoorden. Ik heb laatst bij een andere hond gezien, die ze de wachtruimte in kwamen brengen, dat hij te warm werd, deze legden ze meteen met koelelementen bij de airco in de buurt. Deze hond hadden ze een roesje gegeven voor Rontgenfoto's. Toen ik later met mijn eigen hond naar huis reed (na operatie) moest ik onderweg stoppen omdat ze aardig warm aan begon te voelen. Ik denk eigenlijk dat het weer afhankelijk is, dus als het warm is dat het lichaam naar warm kan slaan en als het koud is dat het naar koud kan slaan. Ooit eens gehad, met deze zelfde hond dat we haar warm moesten houden na operatie met kruiken onderweg, omdat ze te koud was. Een oudje van mij die op haar 11de geopereerd is, die was meteen klaarwakker na de operatie, had gelijk al honger en daar was niets mee aan de hand. En ze had toch best een grote operatie gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door