Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door syiryo
#2342188
Pff.. ik heb me net helemaal botgevierd op 10 kilo kipgehakt (was 1 stuk).  Ik heb helemaal gesloopt. Kan het kwaad om vlees eerst nog wat verder te laten ontdooien om er kleinere pakketjes van te maken? Onze hond eet echt niet in 2 dagen bv 5 kilo van het een of ander op. :D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2342204
Welkom in de wondere wereld van Barf  :biggrin2:

Ja, wij staan wekelijks met een bijl op vlees in te hakken, de normaalste zaak van de wereld  ;D

Nee hoor, grapje, je kunt het best wat verder laten ontdooien zodat je het wat makkelijker kunt portioneren. Het beste is wel om het maar 1x te laten ontdooien en dan alle porties te maken en in te vriezen, dan hoef je niet steeds alles te ontdooien.

Als je 1 hond hebt, en / of kleine porties voert, kun je het ook bijvoorbeeld per 2 porties in 1 zakje invriezen, de helft die je nog niet voert leg je dan in de koelkast voor de volgende dag. Scheelt een hoop zakjes.  ;)
Door syiryo
#2342215
pff ja al die barfers moeten wel enorme spierballen hebben  :biggrin2:. Juist omdat ik maar 1 hond heb wilde ik er wat kleinere porties van maken. Nouja.. scheelt weer een keer sportschool nu..hihi.
Door Nynke
#2342567
pearlsofpassion schreef: Gewoon ontdooien, portioneren en terug invriezen. Doen we hier bijna allemaal. ;)
Inderdaad :) :)  Ik zou het wel laten ontdooien op lage temperatuur, in de koelkast bijv.  ;)
Door miruske
#2342895
Kim_S schreef: Als je 1 hond hebt, en / of kleine porties voert, kun je het ook bijvoorbeeld per 2 porties in 1 zakje invriezen, de helft die je nog niet voert leg je dan in de koelkast voor de volgende dag. Scheelt een hoop zakjes.  ;)
Nou dit is even echt zo;n: ik bonk mijn hoofd tegen de muur moment. Jeetje dat ik daar niet eerder aan gedacht. Heb vanaf nu doe ik mooi dubbele porties en dan leg ik er dus 1 dag voor 2 dagen eten uit. Pfffff Wat een oen dat ik niet bedacht heb. Soms is iets zo simpel dat je er gewoon overheen denkt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door