Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#22883
Ik heb al een paar keer zelf iets samengesteld voor mijn hondjes. Nu wil ik ze eingelijk een keer kippenekken en/of vleugels geven. Ze hebben dit nog nooit gehad, wel hebben ze 1x in de week een lamskoteletje met bot. Hier zijn ze best even mee zoet. Ze kauwen altijd erg goed. Moet ik de nekken dan nog platslaan?
Door jeanne
#22884
Ik geef de nekjes altijd heel, de vleugeltjes snijd ik even door dat gewrichtje doormidden.
Door Janet
#22909
Ik geef de nekken ook heel. Het zijn kleine werveltjes waar een rattweiler als Kali geen moeite mee heeft. Als ze goed kauwen, zie ik er ook voor jouw honden geen probleem in.
Door avalon
#23068
Ik ga ze ook maar heel geven, het zijn tenslotte goede kauwers die rustig eten.
Door Lizzy
#23104
Nekken zou ik niet plat slaan. Vleugels zou ik even het bochtje inknippen met een snoeischaar. Dat moet genoeg zijn voor honden met ervaring. Houdt wel even zo'n vleugel eerst even vast en kijk wat ze er mee doen. Een nek in 1 keer inslikken is niet zo erg, maar een vleugel heel inslikken wil nog wel eens problemen veroorzaken (daarom ook even het "bochtje") inknippen. Voor onze Brutus knip ik ze nog steeds in. Vleugels en nekken zijn eigenlijk gewoon te klein voor Brutus en dat geldt (denk ik) voor meer grote honden.

Groetjes, Lizzy
Door jeanne
#23140
Haaaaa, was net op de markt, bij de poelier. Ik vroeg naar kippenekjes voor de hond en hij zei, natuuuuuuurlijk heb ik die, maar helaas vandaag niet meegenomen! Hij zou volgende week nekjes voor me meenemen. 3 kilo voor 2,30 euro. Da's toch niks teveel? :-\ Ben er wel blij mee. Ik was door mijn voorraad nekjes heen.
Door avalon
#23366
Beetje ver om even naar de markt te gaan. Bij mijn ouders in het dorp zit een poelier, daar ga ik wel even heen. En bij sommige boeren daar kun je ook verse kippegehakt halen voor 50cent per kg. Gisteren hebben ze voor de eerste keer duck compleet gehad (mocht 2kg gratis gaan halen). Vonden ze wel lekker, maar Angie heeft nu wat plakkak. Dus mag Avalon de rest hebben die had wel mooie stevige keutels. Ik wil best een keertje komen hoor Jeanne zo ver is het nu ook weer niet.
Door jeanne
#23415
roept u maar, koffie staat klaar!
vlaaitje erbij? ;D
of doe je aan de lijn?

(ben warempel aan het rijmen :o)
Door Paul_Barte
#23420
Klaar.....erbij........lijn

Tja..dat rijmt als de pest Jeanne (NOT)

Zeker Limburgse rijmelarij LOL
Door avalon
#23914
Ik doe niet aan de lijn. Als ik teveel weeg let ik een poos op wat ik eet, maar als het minder is vul ik het ook gelijk weer aan. Momenteel heb ik een punten dieet. (slagroom, appel, kers) elke dag een andere ;D.

Dinsdag ben ik de hele dag vrij, dan ga ik op jacht naar kippenekken en kippengehakt en andere lekkere hapjes voor mijn woefkes ;D
Door jeanne
#23932
geef maar een gil als je komt, dan zorg ik voor een extra groot stuk limburgse vlaai ;D met slagroom ;D veel slagroom ;D en kippennekjes, hihi
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door