Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door faya
#2330484
oke het is nog niet zover, maar als alles goed gaat zal Faya van de week bevallen en na 2 weken komt dan het ontwormen. Nu heb ik slechte ervaringsverhalen gehoord over vitaminth. Heeft iemand ervaring met Drontal pup - zowel goede als minder goede graag reactie en kan ik de moeder dan gewoon de Drontal Flavour geven...?
Door Lizzy
#2330491
Ik ga ontwormen met Banminth. Dat is het meest enkelvoudige ontwormmiddel tegen spoelwormen dat er te krijgen is en in mijn ogen dus het minst belastend. Bij mijn weten hebben pups helemaal geen haak en zweepwormen dus begrijp ik al zo niet waarom daar ook gif tegen gegeven moet worden....
Door Erna
#2330861
Ik ontworm vrijwel altijd met Drontal en heb eigenlijk nog niks vervelends meegemaakt. Heb ook weleens iets anders geprobeerd maar dat werd 1 grote puinhoop (volgens mij was dat met vitaminth) en de wormen kwamen er niet goed van af. In dat nest had ik langer wormen dan we gewend waren.
Door faya
#2331029
Dus inderdaad Drontal pup voor de kleintjes en Drontal Flavour voor moeder hond?

Heb overigens ook nog naar banminth gekeken en op google gezocht of pups alleen maar spoelwormen zouden kunnen hebben, maar ze kunnen toch iets van moeder doorkrijgen en zijn dit dan alleen maar spoelwormen? Overigens heb ik gehoord dat het veel makkelijker is met de drontal omdat dit vloeibaar is, ben je zekerder dat ze hun dosis binnenkrijgen, met pastas smeer je de hele boel makkelijker onder en ja, wat krijgen ze dan binnen?
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2332426
Hier zijn de pups (en moeders) steeds ontwormd met Milbemax. Nergens last van gehad dus volgende keer gebruik ik dit zeker weer.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2332445
Ook hier zijn de pups ontwormd met Milbemax.
Het eerste nestje op Vitaminthe, dat was echt een puinzooi.
Het 2e, 3e en 4e nestje met Milbemax en geen diarree meer gehad, wormpjes die eruit moesten, kwamen er netjes uit. Makkelijk in te geven, omdat het zeer kleine tabletjes zijn. Dus geen geklieder en gekledder om de bekkies.
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#2333010
Vanuit de "saarlooswereldje" ook altijd met Banminth ontwormt. Saarloosjes reageren meestal erg heftig op ontwormmiddelen en met Banminth geen gedoe.
Pasta smeer je zo aan het gehemelte
Door Behendige hovi
#2341098
Ik heb via mijn holistische dierenarts iets gekregen, wat homepatisch is waarmee ik de pups kon ontwormen.  Geen diarree, niet spugen. Bij mijn volgende nest in het najaar, doe ik het weer net zo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door