Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#2314784
Roosje wordt in juli 2 jaar. Sinds ruim een maand, zie ik, dat ze magerder wordt. Ik heb haar voor de zekerheid ontwormd. Ze had geen zichtbare wormen, maar dat was het eerste wat in mij opkwam. Ik heb haar toen gewogen en dat was 25.8 kilo, wat niet echt veel is.
Ze krijgt ruim 6oogram (was 500) carnibest per dag en een pensstaafje voor het slapen.
Morgen ga ik haar weer wegen bij Carlo en even praten, maar ik weet eigenlijk niet, waar ik om moet vragen. Bloed afnemen voor de schildklier?
Zijn er ook andere mogelijkheden, waar ik aan moet denken?
Ze is verder een vrolijke hond, oogt niet ziek, op dat magere na dus.
Door signmodel
#2314799
ik vind dat ze helemaal niet gek veel eten krijgt hoor.
een ruime 2% (uit mn hoofd) misschien iets meer voeren nog.
mocht ze met meer voeren ik zou dan naar de 750 (krappen 3% uit mn hoofd) gaan nog niet aankomen zou ik er een bezoekje wel aan wagen.
er kunnen veel redenen zijn waarom een hond afvalt. de schildklier problemen waar jij je zorgen over maakt uit zich vaak ook in druk gedrag (wat ook stres kan zijn) en komt bijna nooit voor bij honden.

is ze loops geweest/worden??
Door Ine
#2314812
Stress zou kunnen, in november is haar speelmaatje Sientje uit onze roedel onverwacht overleden en 3 weken terug is een andere hond naar een ander huisje gegaan. Zou dit idd. stress kunnen geven?
Loops werd ze tegelijk met Sientje en dat zou deze maand weer moeten zijn.
Ze kreeg al erg lang 500 gram, maar tot voor kort deed ze het daar prima op.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#2314833
Mijn labradorreutje werd ook magerder naarmate hij zijn 2e jaar naderde; geen idee waarom. Hij kreeg al geruime tijd 700/750 gram barf. Hij woog toen 21 kilo (jachtlijnlabrador). Hij krijgt sinds 4 maanden tussen de 850 en 950 gram barf per dag en weegt nu 22,5 kilo. Hij ziet er nu goed uit en ik zal de hoeveelheid voer iets terug brengen naar 800/850 gram per dag (hier zijn de dagelijkse pensstaafjes en bullepees en stukjes fruit niet in meegerekend).
Door signmodel
#2314892
mijn vriendin haar hond heeft enorm stres gehad toen ik ging verhuizen dus dat kan heel goed. je weet soms niet waardoor een hond al stres kan hebben. net als mensen heeft de een het om iets waar een ander totaal geen last van heeft.
gewoon meer voeren en mocht ze dan blijven afvallen zou ik me zorgen gaan maken.

als ze inderdaad nog levendig is, er gezond uitzietkomt het vast wel goed.
Door Ine
#2315137
We gaan in ieder geval meer geven, vetmesten.
Haar gewicht was hetzelfde, dus die ons meer doet niet veel.
Haar oren zijn gelijk gedaan, morgen nog een keer.
Als vetmesten niet helpt, dan gaan we idd schildklier testen.
Door tt-tjes
#2315216
Als je denkt aan schildklier omdat ze te mager wordt, dan zou het betekenen dat ze een te snel werkende schildklier heeft, en dat komt bij honden bijna niet voor. Honden hebben meestal een te traag werkende schildklier, waardoor ze dikker worden terwijl ze niet meer eten krijgen. Ze worden ook slomer.
Dus in die hoek zou ik het niet zo snel zoeken.
Door pallas
#2316344
tt-tjes schreef: Als je denkt aan schildklier omdat ze te mager wordt, dan zou het betekenen dat ze een te snel werkende schildklier heeft, en dat komt bij honden bijna niet voor. Honden hebben meestal een te traag werkende schildklier, waardoor ze dikker worden terwijl ze niet meer eten krijgen. Ze worden ook slomer.
Dus in die hoek zou ik het niet zo snel zoeken.
'

Niet iedere hond laat deze signalen zien hoor. Didot bleef tegen zijn slome gevoel vechten( extra druk doen dus) en was met trage schilklier dus een zeer magere hond. Met schildklier hormonen zit hij veel beter in zijn vel en is nu prima op gewicht!

ik zou nu idd kiezen voor meer eten geven en als dat over 6 maand nog geen resultaat geeft dan een breed onderzoek laten doen.
Blijft ze ondanks meer eten afvallen dan eerder naar de d.a.
Door tt-tjes
#2316557
pallas schreef: '

Niet iedere hond laat deze signalen zien hoor. Didot bleef tegen zijn slome gevoel vechten( extra druk doen dus) en was met trage schilklier dus een zeer magere hond. Met schildklier hormonen zit hij veel beter in zijn vel en is nu prima op gewicht!
Oké, ik begreep dat ze dan niet mager worden. Fjurdy werd alleen maar dikker.
Door miik
#2317186
Ik zou vooral meer en vetter gaan voeren.
Mijn Border Collie teefje van 4 jaar oud, eet gemiddeld 500 gram en zij weegt maar 17 kilo.
Ze heeft het gewoon echt nodig. Dan weer een paar maanden iets minder, maar zodra we weer gaan sporten dan moet ik het weer opvoeren.
Door Ine
#2340641
Volgende week gaan we wegen, dan zullen we zien.
Ik logeer nu bij de eigenaresse van opa van Roos en die vertelde, dat dat in de lijnen zat en dat ze pas rond 3 jaar stabiliseren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door