Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door syiryo
#2340340
Vraagje,, ik heb onze pup nu op kvv staan sinds kort (was een brokkenpup), en wil barf erbij gaan doen. Als ik zo kijk is het bestellen met een groep t goedkoopst, maar ik dat vlees dan bevroren per bv 10 kilo? of koop je 10 kilo maar is het per kilo ingevroren?

groetjes sylvia
Door Cupcake
#2340360
Meestal niet. Over het algemeen staat het erbij, bijv: 2x5 kg. Als er 10 kg staat krijg je dus wrs 1 homp. Dit moet je een tijd buiten of in de koelkast of schuur laten ontdooien zodat je het kunt proportioneren. De eerste paar keer is dat stunten, maar je wordt er snel handig in.
Door Malamoods
#2340438
Het wisselt heel sterk of iets vers of ingevroren wordt aangeleverd. Soms is het per kg verpakt, soms per 10 kg. Als je mee wilt bestellen, zou ik gewoon even informeren.  ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#2341667
syiryo schreef: Vraagje,, ik heb onze pup nu op kvv staan sinds kort (was een brokkenpup), en wil barf erbij gaan doen. Als ik zo kijk is het bestellen met een groep t goedkoopst, maar ik dat vlees dan bevroren per bv 10 kilo? of koop je 10 kilo maar is het per kilo ingevroren?

groetjes sylvia
Dat wisselt heel sterk.

mensen die hier vleesjes verzorgen, zijn ook weer afhankelijk  van hun leverancier: hoe biedt die het aan?

Jolanda heeft 1 leverancier die verpakt (bijna) alles in dozen, .Een doos kan 2 pakken bevatten van elk 4kilo, of 10 pakjes van elk 1 kilo. of 2x5 kilo...


De laatste bestelling van Nadia was deels vers( niet bevroren)  deels diepgevroren en in dozen, deels klompen  die elk tussen de 10 en de 20 kilo wogen...

Met andere woorden, je kunt er geen pijl op trekken  ;)
Door orinake
#2341764
meestal kunnen de vervoerders in et begintopic de verpakking bij zetten.
Al zijn ze inderdaad wel afhankelijk van de leveranciers...
Meestal kloppen de doorgegeven verpakkingen, maar bvb de laatste levering kregen zowel nadia als ik verpakkingen die niet klopten... (20kg blok ipv 2x5/doos - 10kg blok ipv 2x5kg:doos - kratten met tussen de 10 en 20kg in terwijl het hetzelfde product was.
Dat zijn dingen die je als vervoerder helaas niet altijd in de hand hebt.

Nu als je wil bestellen kan je altijd zowiso an even vragen wat de verpakking zou zijn. Is het alsnog te veel, zoek iemand uit je buurt en dan kan je vaak wel delen.
Ik heb hier in BE een meisje en die heeft van de vorige bestelling van nadia telkens 1 of 2kg per product besteld.
Dan is er altijd wel iemand in de BE groep die wil delen. (En ik als vervoerder verdeel dat dan en verpak het ook, al is dat met verse producten natuurlijk gemakkelijker :s)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door