Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ChantalKrijn
#2339483
Wat kan ik doen zodat het vlees niet als 1 grote klomp aan de bodem van de vriezer komt te zitten??

Ik vries al in via de methode van Nadia, met de vakken en de pakjes. Maar toch gaat het aan elkaar plakken en meot ik dus met een hamer en beitel  :o de pakken uit elkaar slaan.

Iemand goede tips of ideeën?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2339488
Vers spul vries ik in porties in, die ik apart van elkaar leg. Als ze dan bevroren zijn, knikker ik ze op een hoop en hoef ik niks los te timmeren
Door ChantalKrijn
#2339495
Inge en Bono schreef: Vers spul vries ik in porties in, die ik apart van elkaar leg. Als ze dan bevroren zijn, knikker ik ze op een hoop en hoef ik niks los te timmeren
Dat doe ik dus ook al  :-\
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2339499
Ehhhhh (denkt verder mee  :-\  ;) ) Laat je de vriezer deur/klep lang openstaan waardoor er wat condens ontstaat wat dan weer aanvriest? Of is dat de grootst mogelike onzin  :-\  ;D
Door ChantalKrijn
#2339503
Inge en Bono schreef: Ehhhhh (denkt verder mee  :-\  ;) ) Laat je de vriezer deur/klep lang openstaan waardoor er wat condens ontstaat wat dan weer aanvriest? Of is dat de grootst mogelike onzin  :-\  ;D
Ik ben altijd zo snel als de wind met eruitpakken, omdat te voorkomen  :biggrin2:

Ik snap er ook niks van, kan het zijn dat de vriezer te koud staat ofzo?
Gebruikersavatar
Door Manon
#2339524
hm, vreemd.
Maar ik kan je zeggen dat het niet ligt aan het feit dat hij te koud staat.

Onze vriezer moet inmiddels vervangen worden; hij is kapot.
Ja, hij vriest nog wel, maar wel tot -35.
In ieder geval heb ik geen last van dat probleem, dus jouw vriezer staat sowieso niet te koud!
Door Nadia
#2339530
OF je kwaliteit van de zakjes is niet goed. Hoe dikker de zakjes, hoe minder snel dit kan gebeuren. Dit gebeurd bijvoorbeeld ook snel als je boterham zakjes gebruikt, deze zijn te dun.

Wat ik doe, ik vries in tussen dienbladen. Dan heb je ELK pakje super recht en kun je mooi stapelen en van het dienblad is het zo af te trekken. Vocht zet uit. Dus het vriest letterlijk aan elkaar vast.
Kan ook zijn dat je vlees te 'nat' is wat erin gaat. Orgaan plakt b.v. super snel aan elkaar vast, wanwege het bloed wat erin zit.
Door ChantalKrijn
#2339534
Nadia schreef: OF je kwaliteit van de zakjes is niet goed. Hoe dikker de zakjes, hoe minder snel dit kan gebeuren. Dit gebeurd bijvoorbeeld ook snel als je boterham zakjes gebruikt, deze zijn te dun.

Wat ik doe, ik vries in tussen dienbladen. Dan heb je ELK pakje super recht en kun je mooi stapelen en van het dienblad is het zo af te trekken. Vocht zet uit. Dus het vriest letterlijk aan elkaar vast.
Kan ook zijn dat je vlees te 'nat' is wat erin gaat. Orgaan plakt b.v. super snel aan elkaar vast, wanwege het bloed wat erin zit.
Ik doe het in van die diepries-ziplockzakjes, dus dik zijn ze ook. En op jouw dienblad manier  :biggrin2:Het is dus ook bevroren voordat het echt op elkaar gelegd wordt, want eerst bevriest het op de dienbladen.

Dus zakjes eerst helemaal afdrogen voordat het erin gaat?

Ik heb 7 standen, en hij staat op stand 6

Ik heb een tegenwerkende vriezer  >:(
Door ChantalKrijn
#2339552
Nadia schreef: Hoe maak je de zakjes dicht> Heeft het kans om te lekken?
Met het ziplock-dingetje  :D
Zo'n druk-en-sluit stripje
Door Marije Lei
#2339758
ChantalKrijn schreef: Wat kan ik doen zodat het vlees niet als 1 grote klomp aan de bodem van de vriezer komt te zitten??

Ik vries al in via de methode van Nadia, met de vakken en de pakjes. Maar toch gaat het aan elkaar plakken en meot ik dus met een hamer en beitel  :o de pakken uit elkaar slaan.

Iemand goede tips of ideeën?
Dat probleem kom ik nu ook al tegen.......................... Het spul wat zo door de vriezer in gegaan is niet maar alles wat er even uit geweest is om porties van te maken wil graag weer terug in een grote klomp! (en ik gebruik de zelfde zakjes alleen die zip lock zit er bij mij niet op, gewoon een knoop!)
Door Lida. S
#2339784
Ik stop er -tijdens het invriezen- vuilniszakken tussen. Als het bevroren is trek ik de zakken er tussenuit. Werkt goed.
Door miik
#2339982
Ik leg tussen de lagen een paar velletjes krant of folder. (min 2 velletjes)
Als je dan wat nodig hebt, dan zit er hoogstens een stukje papier aan vastgeplakt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door