Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ieniemienie
#2338609
Ik vroeg me af: voert er hier iemand Dinapet?
Hoe bevalt het?
Ik voer nu Darf Eko, en dat gaat goed. Omdat mijn vriezer leeg was ging ik hier in de buurt Darf halen (bestel normaal online elders) en ik kreeg als proef Dinapet mee. Hier op het forum lees ik er nauwelijks wat over, vandaar mijn vraag.
Als ik Dinapet en Darf Eko vergelijk via de voerwijzer, zit er nogal een verschil in viel me op.
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken zegt bij de ene verhouding 45-25-20 en de ander 70-15-15.
Wat is dan beter om te voeren?
Stel ik hou het bij Darf Eko. Kan ik de honden daar op houden al is het jaren lang, of doe ik ze dan tekort?
Door M@rina
#2338797
Dinapet ken ik niet maar ik zie dat er alleen kippenbot in verwerkt wordt. ik van dat wat minnetjes als calciumbron. Ik probeer van minstens 3 dieren bot te voeren.

Hier doen ze het prima op darf maar ook op kvv's  die een andere verhouding hebben.
Door ieniemienie
#2339435
Dat had ik nog niet eens gezien Marina, maar als ik bij de voerwijzer doorklik dan staat het daar, bedankt.

Rest me nog de vraag of het erg zou zijn als ze jarenlang alleen darf eko krijgen, of dat het niet uitmaakt omdat het compleet genoeg is.
(ik heb dit merk omdat het heel fijn gemalen is, Puck mist een kaak dus kan maar aan 1 kant kauwen, en omdat ik iets wilde zonder premix of idd alleen maar kip als bot).

Ik voer ze 1 keer per dag sinds ik ben overstapt op kvv (2 weken nu) maar dan vraagt ze op andere momenten duidelijk om voer door met haar bak te rammelen en te piepen. Ze krijgt genoeg, dat is het niet. Kan ik het beter over 2 keer verdelen omdat ze echt honger heeft, of zit ze te vragen omdat het gewoon lekker is?  Hebben jullie dat ook, dat je de honden 1 keer voert per dag maar ze vaker willen?
Door M@rina
#2339498
Over de maling hoef je denk ik geen zorgen te maken, op kvv kauwen ze niet, dus hoe vervelend het ook is dat jouw hondje een stuk kaak mist je kan ook grover gemaken kvv proberen, ze slikken het toch zo door.

Ik zou toch wat afwisselen van merken, darf is compleet inderdaad maar de mix is altjd het zelfde, dus kip- en lambot, als orgaan alleen lamslong en -pens (verder geit en rundvlees).

Als je bijv. naar versvoer (huismerk van www.versvoer.nl ) kijkt, dat is ook compleet maar daar zitten weer andere "onderdelen" in, bijv eenden- en rundbot, runderpens, runderhart, konijnennier en eendenlever. daarnaast ook nog paardenvlees.
Tammenga ook een complete kvv bevat weer andere dingen

Een combinatie van darf en versvoer levert je al 7 verschillende diersoorten op, van verschillende dieren orgaan, bot en spiervlees.  Geef ook 1 x per week een rauw vetvisje en je menu is lekker gevarieerd, gezond en kan jaren mee.

Dart ze nog een keer terug gaat naar de bak kan ook gewoon gewenning zijn uit de tijd dat ze nog 2x per dag at, bak weg gewoon halen.
Wat je ook kan doen is haar de éne maaltijd kvv gevenn op het andere tijdstip een gedroogd pensstaafje o.i.d.
Door ieniemienie
#2339736
Ik snap wat je bedoelt.
Andere kvv's erbij die ook compleet zijn maar met andere voeding erin. Wat vis heb ik nog wel.
Tammenga had ik al zitten zoeken waar te bestellen idd, Shaweca kan volgens mij ook.
Alleen hebben ze waar ik bestelde Shaweca uit het assortiment gehaald zie ik, en Tammenga hebben ze ook niet.
Verder zoeken dus, hoop toch een leverancier te vinden waar ik met bezorgkosten laag zit, Caroba doet het gratis en goed maar heeft die twee dus niet jammer.
Als iemand nog een adres weet zonder bezorgkosten, dan hoor ik het graag.
Er staat op het forum een lijst met besteladressen maar die kan ik niet vinden...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door