Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wimk
#233880
Hallo allemaal ben ik weer met het volgende probleempje.

Het zag er allemaal goed uit, Bumper had volgens mij goede poep van de Carnibest Light.
Ik had het gekookt en later kreeg hij het met wat gekookt water er over heen.
Hij heeft volgens mij een dag of 2 Carnibest met lam en rijst gehad, en afgelopen zaterdag na een wandeling in het mooie Twiske hier ( waar hij niet los heeft gelopen ) kreeg hij ontzettend de diarree. De eerste keer was het net vla, maar de volgende 2 keer spoot het er echt uit.
Het was groen/grijs van kleur en het stonk ontzettend.
We hebben hem toen maar een beetje kipfilet gegeven, maar dat braakte ze er meteen weer uit.
Is dit een virus of denken jullie aan wat anders?
Ik heb hem wel de gehele tijd pro biotica gegeven, en verder elke dag wat okugest.
Ik heb ben wel de gehele tijd door gegaan met Carnibest geven en dat braakt hij er nu niet meer uit.
Ik heb vanochtend van de DA wat finidiar gekregen, en vandaag had hij redelijke poep, het was gelukkig niet meer waterdun.
Hebben jullie nog tips?

Ik kook de Carnibest weer op het ogenblik.
Verder is Bumper niet ziek, hij drinkt gewoon en het enige wat je aan hem merkt is dat hij misschien iets meer slaapt dan normaal, maar hij heeft ook nog regelmatig zijn dolle uurtjes hoor.

Doe ik het zo goed, of moet het roer om.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Wim & Bumper
Laatst gewijzigd door wimk op ma 03 jan 2005, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#233884
ik kan je helaas niet helpen met tips ofzo, maar wilde je ff sterkte wensen met Bumper, t valt niet mee hé!! ;)
Door qyan
#233940
Misschien dat het verstandig is om bumper voorlopig op 1 soort carnibest te houden, light versie als dat goed gaat.
Pas als dat helemaal goed gaat, "dus zonder dat je gekookt water toe moet voegen" en het dus gewoon rauw kan geven, dan pas weer een andere soort voorzichtig proberen.
Qyan had als pup veel darmproblemen en wisselen van voer of vleessoort bracht me vaak helemaal terug bij af, zeker in het begin.
Door Francisca
#233961
Ik sluit me aan bij Qyan.
Mika heeft ook veel darmproblemen. Als ik een andere smaak dan natuurvoer geef krijgt Mika ook diarree.
En de lam/rijst is sowieso vet.
Sterkte ermee.
Door wimk
#234014
Maar Carnibest Light is niet geschikt voor pups.

Het staat ook op de verpakking
En het is 2 dagen goed gegaan met Lam/Rijst.
Laatst gewijzigd door wimk op ma 03 jan 2005, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#234109
[quote="wimk"]
Maar Carnibest Light is niet geschikt voor pups.

Het staat ook op de verpakking
En het is 2 dagen goed gegaan met Lam/Rijst.


[/quote]
Waarom probeer je geen ander merk Wim? ;)
Door tieneke
#234112
[quote="wimk"]
Maar Carnibest Light is niet geschikt voor pups.

Het staat ook op de verpakking



[/quote]
Een pup mag je inderdaad geen Light geven,zeker niet voor langere tijd ;)
Door tieneke
#234116
Voor een paar dagen om over te schakelen moet geen heel erg probleem zijn,maar beslist niet langer.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#234151
Balen hoor Wim, ik weet eerlijk gezegd ook niet goed wat je het beste kunt doen. Misschien is je pup toch nog niet genoeg herstelt van de vorige keer dat ie diaree had :-\.
Misschien is die wandeling iets teveel van het goede voor geweest, of heeft ie wat van de straat gegeten vuurwerk oid?
Ik denk dus meer aan andere dingen dan het voer waardoor je hond aan de diaree is geraakt omdat je al 2 dagen lam/rijst gaf en dat gaf geen problemen.
Ik zou nog eventjes (tot de ontlasting weer goed is) doorgaan met licht koken en de probiotica en Okugest blijven geven, verder je hond veel rust geven en niet te lange wandelingen maken.
Blijft je hond (na inspannig) diaree houden dan is een bezoekje aan de DA aan te bevelen, denk ik.
Veel succes en beterschap :).
Door Lizzy
#234162
[quote="tieneke"]
Waarom probeer je geen ander merk Wim? ;)
[/quote]

Dit is al het 2de merk dat Wim probeert.
Door Lizzy
#234164
Vreemd hoor Wim.... heel vreemd.... Ik snap er eerlijk gezegd niks meer van. Er zijn honden (uitzonderingen) die niet tegen rauwe voeding kunnen. Hoe je dat op moet lossen, of je over moet stappen op gekookte voeding, ik weet het niet. Ik vraag wel even of Tannetje jouw verhaal wil lezen van Bumper (ik stuur haar wel een PB berichtje).

Overigens, het staat me ineens bij dat Helen ooit eens geschreven heeft dat zij (of haar Balou) diarree kreeg van teveel probiotica. Zij is echt de eerste van wie ik dat ooit heb gehoord. Ik heb ook geen idee of het uberhaubt mogelijk is. Maar goed, zekerheidshalve: stop ook eens een met de probiotica.
Door wimk
#234284
Liz hou me aub opo de hoogte.

Zijn ontlasting is nu redelijk, maar je ziet dat dat komt door de finidiar.
Het ziet er uit als klei, en het laatste beetje is dun ook al zijn het maar een paar druppeltjes.
Ik snap niet dat het zo slecht gaat, ik kook het echt behoorlijk lang dus volgens mij zijn alle bacterien zo dood als een pier.
Hij heeft zaterdag trouwens kipfilet gekregen, en dat braakte hij uit.
Vanaf zondag krijgt hij nu weer Carnibest Kip/Rijst.
Heeft iemand trouwens een idee wat het minst vette KVV is.
Ik zit er aan te denken dat het misschien te vet is voor hem, vooral omdat hij het zo goed deed op de Carnibest light.
Hij heeft vrijdag middag voor het eerst CB Lam/Rijst gehad.
Ik hoop dat het met de Kip/Rijst wat beter gaat.
Het klinkt allemaal erg warrig waarschijnlijk maar zo voel ik me ook een beetje.

Hou me aub op de hoogte.

Ik moet donderdag met hem naar de DA, omdat hij dan zijn 12 weken enting moet hebben.

Maar ik voel de bui al weer hangen.

Gr Wim & Bumper
Door Lizzy
#234300
[quote="wimk"]
Liz hou me aub opo de hoogte.

Zijn ontlasting is nu redelijk, maar je ziet dat dat komt door de finidiar.
Het ziet er uit als klei, en het laatste beetje is dun ook al zijn het maar een paar druppeltjes.
Ik snap niet dat het zo slecht gaat, ik kook het echt behoorlijk lang dus volgens mij zijn alle bacterien zo dood als een pier.
Hij heeft zaterdag trouwens kipfilet gekregen, en dat braakte hij uit.
Vanaf zondag krijgt hij nu weer Carnibest Kip/Rijst.
Heeft iemand trouwens een idee wat het minst vette KVV is.
Ik zit er aan te denken dat het misschien te vet is voor hem, vooral omdat hij het zo goed deed op de Carnibest light.
Hij heeft vrijdag middag voor het eerst CB Lam/Rijst gehad.
Ik hoop dat het met de Kip/Rijst wat beter gaat.
Het klinkt allemaal erg warrig waarschijnlijk maar zo voel ik me ook een beetje.

Hou me aub op de hoogte.

Ik moet donderdag met hem naar de DA, omdat hij dan zijn 12 weken enting moet hebben.

Maar ik voel de bui al weer hangen.

Gr Wim & Bumper
[/quote]

Hoi Wim, ik heb al een PB naar Tannetje gestuurd.

Het zou kunnen dat het te vet voor hem is. Misschien kan hij dat niet verteren. Ik weet het niet, ben geen DA. Maar op zich zit er evenveel vet in de lam&rijst als in de andere soorten.... (zag ik op de CB website). Dus dat verklaard het dan weer niet...

Ik ben overigens van mening dat Bumper niet geent kan worden zolang hij diarree heeft. Absoluut niet. Een hond hoort 100% in orde te zijn wanneer je hem laat enten en Bumper is dus niet 100% gezond. De dierenarts zou dat moeten weten, staat ook in de gebruiksaanwijzing van de vaccineerstoffen, maar dat weerhoud eigenlijk weinig dierenartsen om er toch maar niet de spuit in te zetten... en dus moet jij voor je eigen pup op komen. NIET laten vaccineren! Niet zolang hij tobt met zijn darmen.

Ben je al met de probiotica gestopt Wim?
Door wimk
#234320
Hoi Liz bedankt voor je reactie.
De Da had me dat ook al verteld van het enten.
Hij heeft nu niet meer echt diarree, maar dat komt denk ik door de finidiar, ook hoeft hij niet vaak te poepen, gisteren 2 keer.
Maar dat kan ook met de finidiar te maken hebben.
Verders is hij niet ziek.
Ik ga vanaf vanaf vandaag stoppen met Probiotica.
Heeft het nog zin om hem groene klei te geven?

Ik hoor weer graag van jullie.

Groetjes Wim & Bumper
Door Helen
#234323
Ik zou absoluut niet stoppen met de probiotica totdat zijn darmen weer helemaal opgeknapt zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door