Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mila10
#2337261
Vorige week vrijdag constateerde wij bij onze pup van 6 maanden kleine bultjes op de poten, buik en de flanken.
Geen rare dingen gedaan zoals ontvooien of ontwordmen oid. Ook geen nieuwe diersoort gevoerd. Dus denk dat het ook niet aan de voeding ligt.
Hij heeft er niet echt jeuk aan of last van en daarom nog niet bij de DA geweest.
Eergisteren viel me op dat die bultjes minder waren, maar dat worden nu bruine plekjes, zoals moedervlekjes. Ook begint er best veel haar uit te vallen op die plaatsen. Zijn huid verkleurd ook een beetje. 
Gecontroleerd op vlooien, maar die heeft hij niet. Ik smeer de hond nu in met een paar druppeltjes tea tree olie om de plekjes wat te verzachten.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen? Liever vermijd ik de DA omdat ik hem niet onnodig een AB kuur oid wil geven.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2337323
Kan het zijn dat ie door iets van bereklauw, brandnetel ofzo gelopen heeft??
Darky reageert daar ook op met bultjes, soort blaasjes. Dat droogt dan in en worden plekjes. En vaak verliest die dan ook wat haren waar zo'n blaasje gezeten heeft.
Als de planten groter zijn, heeft hij er minder last van, maar bij jonge plantjes reageert hij aardig extreem.
Door Mila10
#2337347
Het zou idd goed kunnen dat ie wat door brandnetels gelopen heeft.
Wist niet dat ze daar zo op reageren...
Verder heeft ie er totaal geen last van, geen jeuk, niks... Het ziet er alleen niet uit.
Weet je ook hoe lang het duurt voordat het wegtrekt? En smeer jij iets op die plekjes?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2337449
Inderdaad iets van honingzalf, Vetramil wondzalf (is ook honingzalf) of Calendula.
Plekjes gaan er redelijk snel van weg, duurt wel een tijdje voordat er weer haar op die plekjes groeit.
Door Ramses1
#2337453
Kan het zijn dat ie door iets van bereklauw, brandnetel ofzo gelopen heeft??
Darky reageert daar ook op met bultjes, soort blaasjes. Dat droogt dan in en worden plekjes. En vaak verliest die dan ook wat haren waar zo'n blaasje gezeten heeft.
Als de planten groter zijn, heeft hij er minder last van, maar bij jonge plantjes reageert hij aardig extreem.
Goh nooit geweten, weer iets geleerd. Thanks!
Door Ramses1
#2338268
Bereklauw kunnen ze zelfs lelijke "brandwonden" van op lopen.
Je zou toch denken dat ze door hun vacht beschermd zijn tegen dit soort planten.
Mijn honden lopen regelmatig door de brandnetels.
Door eelke
#2338460
Ramses1 schreef: Je zou toch denken dat ze door hun vacht beschermd zijn tegen dit soort planten.
Mijn honden lopen regelmatig door de brandnetels.
Berenklauw is wel wat heftiger dan brandnetels;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gijs liep toen ook helemaal vol met vocht, hij blies helemaal op, zijn kop werd dik, zijn ogen bijna dicht....
Door Ramses1
#2338492
OMG! Wat ziet je hond eruit! Och och arm ding!

Ik wist dat berenklauw smerig spul is, ik heb een keer iemand gezien die niet wist wat het was en ging onkruid wieden.... Vreselijk!
Niet dat ik mijn honden erdoor zou laten lopen, maar dat het zulke plekken en ellende kan geven bij honden dat wist ik niet.
Voortaan nog beter oppassen, er is hier een bedrijf die het rondom het boerenerf heeft staan....
Snap nu beter waarom!
Door eelke
#2338569
:)
Ik heb het niet eens gezien, de berenklauw. Is de diagnose van de dierenarts. De foto's zijn 3 dagen erna gemaakt, op woensdag erdoor gelopen, donderdagochtend mankte hij. Donderdagavond kwam ik thuis en kon hij niet meer lopen... :-X van de jeuk! Hij werd echt gek. Meteen naar de dierenarts ermee geweest. Doodziek werd hij er van, was nog een puppengup....8 maanden was hij. Kreeg hij vochtafdrijvers, kon hij niet van slapen omdat hij zo vaak moest plassen, zo veel vocht hield hij was. Toen dat voorbij was kreeg hij diarree, en koorts...
Foto's zijn van zaterdag. Uiteindelijk savonds nog naar de spoedarts geweest, ivm de koorts, antibiotica en pijnstillers, en toen ging het wat beter. Hij was echt heel ziek...
Door Ramses1
#2338628
Tjonge wat een heftig verhaal!
Arm ding, het heeft zeker ook wel een tijdje geduurd voor hij weer was opgeknapt en die enorme rode plekken weer verdwenen waren.
Door Mila10
#2339874
@ Eelke: Wat een ellende! Zo erg is het gelukkig niet met Mojo.

Ik denk dat Mojo flink door de brandnetels is gelopen. De plekjes worden inmiddels al wat minder gelukkig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door