Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SimbaxKyra
#2336468
Hallo allemaal,

Kyra krijgt nu sinds een half jaar KVV. Ik zit op ongeveer 350 gram per dag (ze krijgt 1x per dag eten, in de avond). Ik voer verschillende merken en verschillende smaken. Nu merk ik dat Kyra wat aan de zware kant is. Toen ze als herplaatser bij ons kwam woog ze 18 kilo. Op dit moment weegt ze 21 kilo. Kyra is een Border Collie teef van 3 jaar. Het is een relatief rustige hond qua lichamelijke beweging. De wandelingen vinden voornamelijk plaats aan de lijn i.v.m. een gedragsprobleem. Ze gaat 4x per dag mee, waarvan 2 kleine & 2 grote rondes.

Iemand enig idee of ik misschien bepaalde merken/smaken niet meer moet voeren omdat die te vet zijn? Of wellicht wel minder KVV geven? Af en toe krijgt Kyra ook nog een BARF snack zoals een eenden- of kalkoennek.

Groetjes Annika
Door Suzanne
#2336475
In de basis zou ik zeggen: lekker door blijven afwisselen maar minder voeren. Probeer 's een poosje 300 gram of 325?
De snacks zou ik gewoon blijven geven maar dat WEL aftrekken van de totale hoeveelheid voer (wellicht doe je dat nu niet...?)

Suzanne
Door SimbaxKyra
#2336481
Ik wilde indd eens kijken of ik terug kan naar 300 gram. Kan ik wel gewoon 1x blijven voeren of zou 2x per dag beter zijn?

Ik heb indd de snacks gewoon gevoerd NAAST de dagelijkse portie KVV, maar die snacks krijgt ze max. 2x per week. Ik zal vanaf nu wat kleinere porties KVV voorsnijden om te voeren als ze er een snack bij krijgt. Thanks!
Door TuttiFrutti
#2336483
Elk pondje gaat door het mondje  :biggrin2:.

Ik zou maximaal 300 gr per dag geven (ik zou zelf iets minder geven). Op de dagen dat ze een snackje krijgt, minder kvv geven.
Welke merken krijgt ze nu?
Door SimbaxKyra
#2336493
Van Tammenga krijgt ze nu de compleet, rund en paard.
Van Haaksbarf krijgt ze bijna alle verschillende smaken, behalve geit.
En van Alaska krijgt ze ook bijna alle smaken.

Shaweca krijgt ze de GKH en de Vismix van.
Door TuttiFrutti
#2336579
Geit, lam en vismix zijn mestal vet.
Konijn en paard zijn heel mager. Volgens mij is rund ook niet extreem vet.
Ik zou gewoon minder eten geven, ongeacht welke smaak ze krijgt.
Door SimbaxKyra
#2336587
Oké, dan kan ik de lam en vismix beter schrappen denk ik. Geit lust mevrouw sowieso niet. Haha!

Ik ga de hoeveelheden minderen en ook NOG minder KVV geven als ze er BARF snacks bij krijgt.

In de toekomst wil ik eigenlijk compleet over op BARF, maar daar moet ik eerst nog veel voor lezen denk ik. Haha!
Laatst gewijzigd door SimbaxKyra op do 10 mei 2012, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2336709
Ik vind 350 gram helemaal niet zo absurd veel voor een hond die rond de 18 kilo mag wegen. Is ze gesterililiseerd?

Je kan inderdaad kijken naar wat magerder diersoorten: paard, kip, konijn en rund zijn vrij mager, op passen met tussendoortjes. Van Tinlo barfmenu moet je gemiddeld wat meer voeren dan andere soorten, misschien is dat wat voor jou hondje?
Door SimbaxKyra
#2337271
Kyra is niet gesteriliseerd. :)

Paard, kip en rund heb ik nog liggen. Konijn ga ik binnenkort bestellen.

TinLo is wellicht ook een goede optie ja. Thanks!
Door Utah-Kiara
#2345273
Bij ons was het hetzelfde verhaal eenmaal op kvv werd ze te zwaar i.v.m haar ziekte was ze toch al een beetje beperkt in wat ze kon en mocht eten we zijn dan ook minder gaan geven.

Ze mocht 19 kg wegen het is een toller retriever en woog 22 kilo eerst kreeg ze 400 gram nu 300gram verdeeld over twee porties en alleen maar mager vlees hert haas parelhoen kip fazant.

Voor haar vacht krijgt ze een keer in de week 100 gram vette vis meer mag ze i.v.m haar ziekte ook niet hebben. Verder drie eitjes per week en eigenlijk geen tussendoortjes behalve af en toe een gedroogd konijnen of lamsoor.

Dit werkt prima ze is nu al twee kilo kwijt moet wel zeggen dat zei wel los loopt.
Door SimbaxKyra
#2345291
Bedankt voor je reactie.

Ik heb nu een heleboel magere smaken ingeslagen.
Ik ga in ieder geval terug naar 300 gram per dag, dus ik ben benieuwd hoe ze het daarop doet.
Probeer ook wat meer balspelletjes met haar te doen in de tuin. Wellicht helpt dat ook ietsje. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door