Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2336462
Van hagel? (niet de bolletjes uit de lucht, maar die uit een geschoten fazant  ;) )
Ik hoor Liz net ernstig kokhalsen, pluk haar uit de bench(waarom willen honden altijd kotsen op een tapijtje/kleedje ??? ) en terwijl ze nog staat te kokhalsen, rolt het eerste hagelkorreltje uit haar snoet.
Nr 2 en 3 kwamen met braaksel mee (sorry voor wie aan 't eten is)

Maar kan ze daar dan van overgeven? Normaal gaat dat toch gewoon mee en poepen ze het uit? Overigens heeft ze gisteravond fazant gegeten....
Gebruikersavatar
Door choopy
#2336679
Het blijft iets wat niet in de maag thuis hoort, dus kan me wel voorstellen dat sommige honden dat uit zullen braken.
Hier krijgen ze eigenlijk nooit wild, maar denk dat Djilly dit ook wel uit zou braken. Die braakt sowieso snel als er iets in zit wat niet hoort, zoals stukje plastic, stukje etiket.
#2336841
Oké, thnx!  :)
Ze eet wel vaker wild en dit heb ik nog niet meegemaakt.
Een heel enkele keer braakt ze wel en dan vind ik daar een stukje onverteerd bot in, dus ws komt het dan idd omdat het ''niet hoort/verteerd wordt''
Door Lil
#2336986
Hier wordt dat soms uitgebraakt en soms uitgepoept. Ligt eraan.

Bij het zoeken bij de ipo verdwenen vaak kogelhulzen tijdens het apporteren (hap en oeps slik). Die zijn groter en werden altijd eruit gebraakt 's nachts (poetsen en weer opnieuw oefenen hihi)
Door Lizzy
#2337070
Misselijk is denk ik een groot woord. Maar iets wat in de maag zit en niet langs de achterkant naar buiten kan, gaat er langs de voorkant uit. Ik las laatst hier een topic, ook van een hond die de kogeltjes langs de voorkant eruit werkte.
#2337161
Ze oogt idd niet beroerd. Het 'misselijk' komt ws bij me op omdat ik dat hele lijfje zie ''uitwringen'' en ik mezelf dan bedenk hoe beroerd je je voelt als je dat hebt  ;)

Ik kijk even aan of dit eenmalig was, maar als dit vaker voorkomt, geef ik het niet meer. Dat zuur wat weer omhoog komt, is niet bepaald bevordelijk voor haar slokdarm, gok ik zomaar. Of zit de slokdarm van een hond steviger in elkaar dan van de mens?
Door rosie
#2337358
Onze Stip (pittbull) heeft exact hetzelfde!!!
Ik word er gewoon beroerd van als ze moet spugen, met zoveel kracht.... :-X.

Zij is ook gevoelig op haar maag en id als ze hagel heeft gegeten (haas/fazant) komt het er letter en figuurlijk met een hoop geweld uit!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door