Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#2337129
Floyd gaat mega aan de race als hij pens heeft gehad. Ik verdeel het nu al over 2 maaltijden (2 keer per week), en geef er in ieder geval een karkas bij. Maar ook dit kan hij niet verdragen en het spuit er uit.
Zou ik de porties nog kleiner moeten maken en over meerdere keren per week verdelen? Of pens even gewoon schrappen uit het menu?
Door Lizzy
#2337146
Je mag het over nog meer maaltijden verdelen. Maar als hij er van aan de race blijft gaan: lekker stoppen ermee!

Gaat hij van rund, geiten en lamspens alle 3 aan de race?
Door Lida. S
#2337217
Hoe het zit moet je mij niet vragen, maar als onze Boomer pens eet gaat ze enorm aan de diarree, ook al krijgt ze maar een stukje van één vierkante centimeterloopt. Maar als het gemalen is, heeft ze nergens last van. Oke haar ontlasting is dan wel dunner dan normaal, maar wel acceptabel.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2337275
Lizzy schreef: Je mag het over nog meer maaltijden verdelen. Maar als hij er van aan de race blijft gaan: lekker stoppen ermee!

Gaat hij van rund, geiten en lamspens alle 3 aan de race?
ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar niet op gelet heb :-[
Normaal heb ik alleen runderpens. nu toevallig ook lams,- en geitenpens. Ik probeer het af te wisselen
Deze week was het in ieder geval runderpens.
Ik ga er in ieder geval porties voor meerdere dagen van maken. Mocht het zo zijn ( en dan loop ik weer heerlijk op de zaken vooruit :biggrin2:) dat hij ook dat niet kan hebben, ik de pens ga schrappen uit zijn menu (misschien ook tijdelijk en dat hij er overheen groeit???) moet ik dat dan misschien opvangen met "iets" anders? Of kan hij zonder probleem zonder de voedingswaarde van pens leven?
Door Lizzy
#2337607
*Monique schreef: ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar niet op gelet heb :-[
Normaal heb ik alleen runderpens. nu toevallig ook lams,- en geitenpens. Ik probeer het af te wisselen
Deze week was het in ieder geval runderpens.
Ik ga er in ieder geval porties voor meerdere dagen van maken. Mocht het zo zijn ( en dan loop ik weer heerlijk op de zaken vooruit :biggrin2:) dat hij ook dat niet kan hebben, ik de pens ga schrappen uit zijn menu (misschien ook tijdelijk en dat hij er overheen groeit???) moet ik dat dan misschien opvangen met "iets" anders? Of kan hij zonder probleem zonder de voedingswaarde van pens leven?
Hij kan zonder problemen zonder pens. Pens is leuk. Vooral vanwege de goede bacterieen die erin zitten. Dus nou, een beetje biologische yoghurt van de Ap, om wat bacterieen aan het menu toe te voegen is prima. Maar voor de rest bevat pens niks spannends dat hij niet binnen krijgt met andere dingen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2338193
Ik heb wel met Maci gehad dat het mis ging met runderpens, dat werd altijd overgeven. Bij lamspens heeft hij totaal geen last. Dus je kunt nog even checken of hij van andere soorten pens ook aan de race gaat of niet.
Door pallas
#2338937
AL biologische pens geprobeerd? Hier gaan ze van gewone pens ook aan de dunne, maar de biopens blijft juist heel lang in het lijf zitten.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2339386
Hier ook ongeveer dezelfde ervaringen met runderpens.
Gaan ze ook van aan de race.Gemalen of ongemalen maakt niet uit .
Biologische runderpens gaat al beter ,lamspens gaat goed ,geitenpens ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door