Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2336223
Tom blijft langzaam maar gestaag aankomen... :-\
Hij is niet te dik maar dat wilde ik graag zo houden, hij weegt nu 7.1 kilo, hij eet 140 gram (afgewogen) per dag.
Kan ik nou nog lager gaan? Kom ik dan op den duur niet in tekorten?
Hij eet wel gemalen de laatste tijd, mijn handen werken gewoon niet meer genoeg mee om bot te kunnen knippen  :-\
Hij krijgt geen granen oid, puur en alleen gemalen vlees, organen en bot, groente krijgt hij ook en pens eet hij wel in zijn geheel.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2336256
Maar wordt hij echt spekkiger of kan het zijn dat hij aan het uitzwaren is of dat het gewoon een lekker gespierd tiepje is waardoor hij zwaarder is dan wat "de boekjes" zouden aangeven.
Door Martine-Tom
#2336288
Ja nee dat niet echt, spekkig is ie totaal niet, tot nu toe stak ik het ook op "uitzwaren" maar hij is nu 2.5 jaar oud kan dat dan nog steeds?
Als ik mijn hand op zijn ribben leg heb ik amper druk nodig om ze te voelen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2336326
Ja hoor dat kan, uitzwaren zeker. Jouw kleine hondje zal daar net zo goed wat trager mee zijn als andere versgevoerde grote honden. Zolang die niet spekkig wordt zou ik niets aan zijn eetpatroon veranderen.
Door Martine-Tom
#2336358
Ah ok...werd er al onzeker van alle honden van zijn leeftijd zijn al lang klaar met uitzwaren en toen ik zei dat hij nog steeds aankomt werd ik meewarig aangekeken (voor een klein hondje niet normaal...blijkbaar) en toen ik ook nog hoorde dat 2 hondjes van vergelijkbare grote en postuur veel minder wogen...schol bijna 1.5 kilo  ??? En die (brokken) honden hebben dus wel spekjes...
140 at hij al en dat laat ik dus lekker zo  :)
Door Cupcake
#2336438
Zou niet enorm 'zwaar tillen' aan wat de weegschaal zegt, hij wordt gewoon een kleine bodybuilder, hihi.
Als je makkelijk zijn ribben kunt voelen, maar niet kunt zien en hij heeft een mooie taille, zou ik het lekker zo laten zoals het is.
Wat ik doe is elke paar maanden een foto van 2 kanten schieten, dan kan ik evt verschil goed zien.
Doe ik bij m'n paard ook, want daarbij lukt het me anders ook niet om het in te schatten.
Door Martine-Tom
#2336442
Hij was altijd een gespierde spijker maar dat is ie idd niet meer, mooie gespierde billen en een stevige borstkas  :biggrin2:
Tegen dat de volgende kitten komt en die voor prikken en tjip naar de da gaat sleep ik Tom eens mee, kijken wat zij van hem zegt (zij heeft hem al een poosje niet gezien dus kan het verschil ook beoordelen  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door