Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eira
#2335983
Ik heb vanochtend een ganzenei voor Eira in de koelkast gelegd (was ingevroren) en het heeft net twee uurtjes buiten de koelkast gelegen om op kamertemperatuur te komen. Ik kijk altijd even of een ei drijft, wat dit ei deed en er zit een mini gansje in. Kan ik dit surprise ei gewoon geven?
Door Eira
#2336208
rupa schreef: ik wist niet dat je een ganzeneieren in kon vriezen? scheur die dan niet stuk en kan het dan met alle eieren?
Voor de zekerheid zijn ze allemaal in een plastic zakje verpakt maar er is er geen eentje gescheurd, bij het ontdooien in de koelkast blijven de schalen ook heel. Ik weet niet zeker of het met alle eieren kan, ik denk het wel.
Door Eira
#2336233
rupa schreef: nou dan hebben we weer wat bijgeleerd op die manier kan je nog eens ganzeneieren kopen, hoelang kan je ze bewaren in de vriezer?
Dat weet ik niet precies, daarom test ik na het ontdooien altijd even of het ei blijft drijven. En als het ei drijft maak ik hem even open (een rot ei drijft maar een ei met kuikentje ook) als er een kuikentje inzit voer ik hem gewoon en zo niet is het ei rot en gaat hij weg. Ik ben nog geen rot ei tegen gekomen en heb mijn eieren op 6 april gekregen dus ik denk dat ze wel een tijdje goed blijven in de vriezer.

edit: ik lees op internet dat een vers ingevroren ei ongeveer 3 maanden goed blijft in de vriezer
Laatst gewijzigd door Eira op do 10 mei 2012, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2336574
Oeps, nooit aan gedacht dat er ook nog wel eens kuikens in kunnen zitten  :-[
Ik krijg mijn eieren van de appie, dus neem aan dat daar geen haan bij in de buurt komt  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door