Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ike
#2333838
Net met Ike naar de da geweest, hij liep zaterdag ineens mank, alsof hij zich verstapt had,
dus het weekend rust gegeven, hij had echt pijn want hij belastte in eerste instantie zijn poot niet gewoon,
gisteren ging het iets beter, heb hem het hele weekend taumeel gegeven.
Vandaag toch maar ff laten checken bij de da voor de zekerheid, stukje onder het sprong-gewricht is het dik, hard,
verstppen/artrose zou kunnen maar dan verwacht je in/op het gewricht zwelling, het zou ook een tumor kunnen zijn,
voor nu pijnstillers en lijnrust, volgende week terug en als het er dan nog zit foto's maken,
hoop dat het niets ernstigs is  :-\
Gelukkig hebben we spelletejs in huis en een clicker, kunnen we hem nog een beetje afleiden.
Laatst gewijzigd door Ike op vr 18 mei 2012, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irish
#2333851
Agos, arme Ike! :(
Mocht hij echt heel erg veel pijn hebben dan ga je het niet redden met alleen traumeel denk ik.
Heb je ook pijnstilling meegekregen? Ik heb hier evt nog voor je meloxicam liggen..

Ik ga heel hard duimen dat het slechts een verstuiking is en geen andere enge dingen!!  :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:
Door Ike
#2333853
Irish schreef: Agos, arme Ike! :(
Mocht hij echt heel erg veel pijn hebben dan ga je het niet redden met alleen traumeel denk ik.
Heb je ook pijnstilling meegekregen? Ik heb hier evt nog voor je meloxicam liggen..

Ik ga heel hard duimen dat het slechts een verstuiking is en geen andere enge dingen!!  :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:
Sorry, ben niet heel duidelijk geweest, hij heeft pijnstillers meegekregen en voor vandaag een injectie gehad!
Door Ike
#2334332
Weet iemand dit.....zou het kunnen dat als de poot een stukje onder het sprong gewricht dik en hard is dat dit kan wijzen op
kneuzing of artrose?
Of is dan echt het gewricht dik?
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2334951
Ik zou een ritje orthopeed doen denk ik....
Persoonlijk ben ik nooit zo'n fan van diagnoses met poten van dierenartsen (sorry)

Sterkte, en hoop dat Ike snel weer zonder pijn loopt !!
Door Ike
#2335171
Bedankt voor de tip  ;)
Hij loopt eigenlijk wel weer gewoon en lijkt geen pijn meer te hebben, hij krijgt nu nog wel de rymadil t/m
het weekend, als het dan nog dik is gaan we zowiezo foto's maken, en dan afhankelijk wat daar uitkomt kan ik me
naar en orthopeed laten verwijzen, maar nogmaals, het is niet het gewricht wat dik is maar een stukje eronder.
Door Ike
#2340628
Ben net voor controle naar de da geweest, het leek wel ietsje minder dik iets onder het sprongewricht
maar toch nog goed te voelen, dus we gaan een foto laten maken van zijn rechter achterpoot (hak),
het is me de afgelopen week opgevallen dat onder het lopen buiten af en toe lijkt of hij met zijn nagels over de grond gaat,
beetje lastig uit te leggen omdat ik het hoor maar niet goed heb kunnen zien.
Gisteren met lopen buiten (Ike liep ietsje achter ons) leek het alsof hij struikelede met zijn achterpoten.
Om duidelijkheid te krijgen over de oorzaak (artrose/tumor)  van de verdikking wordt er vrijdgagmiddag een foto gemaakt.
Wie heeft er nog een paar duimpjes over???
Door coby.p
#2340685
ikke uiteraard
heb nog net geen blaren, van al de benodigde duimpjes de laatste tijd.
hoop voor jullie, dat het dan toch arthrose is.
hoe oud is het manneke nu?
voor jou :-*, sterkte ermee.
Door Lil
#2341011
Ik duim!

hier hoor ik bij beiden nagels van de achterpoten krassen bij het lopen als ik te lang wandel of het slecht weer is (eentje artrose in de heup en de ander rugklachten)
Door Ike
#2341288
coby.p schreef: ikke uiteraard
heb nog net geen blaren, van al de benodigde duimpjes de laatste tijd.
hoop voor jullie, dat het dan toch arthrose is.
hoe oud is het manneke nu?
voor jou :-*, sterkte ermee.
Ike is begin maart 10 geworden  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door