Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2334864
Onze Sanne heeft zojuist twee voorgebraden (en ook nog gemarineerde..) kippenbouten opgegeten. Ik had een tas boodschappen bij de deur gezet en toen ik terugkwam met de rest zag ik haar het laatste restje naar binnen werken. Kan me zelf wel voor mijn kop slaan, maar dat helpt nu natuurlijk ook niks. Heeft het zin haar wat pens te geven?
#2335214
vitess schreef: Een duik in de vriezer heeft toch nog een penslap opgeleverd. Deze ben ik nu aan het ontdooien. Snij ik die dan gewoon in stukken en geef dat aan Sanne?
Ja. Goed op kamer temperatuur laten komen (desnoods in een roestvrijstalen voerbak doen en in je gootsteen heet water laten lopen, daar de bak met pens in zetten). En ik zou de pens in stukken van ongeveer 5 cm snijden.
#2335226
Lizzy schreef: Ja. Goed op kamer temperatuur laten komen (desnoods in een roestvrijstalen voerbak doen en in je gootsteen heet water laten lopen, daar de bak met pens in zetten). En ik zou de pens in stukken van ongeveer 5 cm snijden.
Puur informatief: Waarom in stukken van 5cm snijden?
#2335341
Mien 5-tal schreef: Puur informatief: Waarom in stukken van 5cm snijden?
Te klein (fijngemalen) passeert te snel. Te groot passeert te langzaam. Het is de bedoeling dat de stukjes bot "ingepakt" worden. Mijn ervaring is dat je de beste kans maakt met stukjes pens. Niet te groot, niet te klein.
#2336682
Hoe is het nu??
Darky heeft een keer een gebraden vleugel in 1x ingeslikt. Bleef helaas ook nog steken en kon niet meer terug ivm V-vorm van de vleugel.
Uiteindelijk toch losgeschoten en door naar de maag.
Hij heeft 2 dagen alleen maar pens gegeten en daarna kwam de vleugel er toch netjes verteerd uit. De ontlasting was wel knaloranje ivm de marinade, maar gelukkig niks aan overgehouden.
Ikke wel, controleer het aanrecht nu veel beter.
#2337244
Ik heb Sanne meerdere malen pens aan stukjes gegeven als maaltijd. Gisteravond had ze prima ontlasting, gewoon net als anders. Het was hier en daar wat lichtbruin maar verder niks aan te zien. Ik hoop wel dat dit alvast een deel van de kip is geweest. Ze had ze dinsdagmiddag opgegeten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door