Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Mila10
#2333957
Sinds een maand hebben wij een herplaatser in huis, een 1-jarig teefje.
Zij is erg actief, angstig, heel erg nerveus en haar pupillen zijn net zo groot als haar ogen.
Bij haar vorige eigenaar is ze niet echt opgevoed en is er nooit veel mee gedaan. Dat bleek wel aan die erg lange nagels die ze had :-[
We wisten vantevoren al dat er heel wat werk aan de winkel zou zijn met haar. We zien dit ook echt als een uitdaging om haar een normaal gelukkig hondenleven te geven.

We merken dat als ze haar energie kwijt kan aan lange wandelingen en fietsen dat ze al een stuk rustiger in huis is nu.
Maar haar pupillen blijven onwijs groot. Je merkt echt dat ze erg onrustig en nerveus is. Dit is erg sneu om te zien. Want het is echt een erg leuke en lieve hond!

Nu heb ik gelezen over Nervosan druppels om haar minder nerveus te maken. Maar ik durf er niet echt aan te beginnen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand misschien ervaring met andere homeopathische middeltjes?

Voor de duidelijkheid, aan beweging krijgt ze niets tekort. We zouden alleen heel graag willen dat zij zich ook eens rustig kan ontspannen, zonder constant angstig en nerveus rond te kijken...
Door Mevroi Kruim
#2334018
Rust Compositum van Groene Os werkt hier heel goed, evt in combinatie met Puur Nervositeit.
Wat ook heel goed kan helpen zijn aangepaste Bach-remedies. Daarmee kun je vrij precies focussen op de problemen van de hond en haar helpen om tot rust te komen.
Door Mila10
#2334035
Bedankt voor je reactie!

Sorry dat ik het vraag, maar ik ben echt een leek hierin. Waar kan je die bach bloesems laten samenstellen?
En observeert men dan ook de hond zelf, zodat zij weten hoe en wat samen te stellen?
Door Mevroi Kruim
#2334125
Bij een Bachbloesemtherapeut  ;) als het goed is kijkt die naar de hond, luistert naar het verhaal van de baas en stelt op basis daarvan een remedie samen. Bachbloesems lijkt op homeopathische medicijnen in de zin dat ze de hond helpen om zelf weer goed in evenwicht te komen, alleen zijn de bloesems specifiek gericht op psychische problemen. Zo zijn er remedies voor trauma's in het verleden, voor korte lontjes, voor achterdocht, angst, noem maar op. En die worden dan zo uitgezocht dat ze passen bij de persoonlijkheid van de hond. Soms krijgt de baas ook een flesje mee  ;) bazen hebben een veel grotere invloed op de gesteldheid van de hond dan ze wel eens willen weten ...
Door Mila10
#2334513
Bedankt voor de info!

Dat de baasjes meer invloed hebben op de gesteldheid van de hond is hier wel bekend  ;)
Maar het gaat om een herplaatser van 1 jaar die nauwelijks opvoeding en beweging heeft gehad en in een niet zo prettige omgeving leefde.
Zij is nu pas een maand bij ons. Wij hadden gehoord dat homeopathie misschien wel de scherpe kantjes van haar onrust en angst eraf kan halen. Dus wil ik mij hierin verder verdiepen.

Verder hebben wij nog een hond, een reu van 6 maanden. Hij is erg kalm en volgens mij ook heel stabiel, zover een puppy dat kan zijn  ;) Wij merken dat hij de herplaatser ook helpt, in die zin dat hij zijn kalmte overbrengt naar haar. Maar de rollen zijn ook wel eens omgekeerd  ;)

Dus wij hopen de herplaatser een beetje rust te geven, zodat het ook makkelijker is om met haar te werken en te trainen. Want door haar onrust en instabiliteit is dat wel eens lastig...Ze heeft in ieder geval wel de 'will to please' en wij zijn op een maand tijd al een stuk vooruit gegaan, enkel door haar de nodige beweging en regelmaat te geven . En wij hebben er alle vertrouwen in dat zij weer in balans zal geraken, misschien ook met behulp van homeopathie...

Is iemand hier op het forum Bachbloesemtherapeut die ik kan raadplegen? Of zijn er goede ervaringen met een bepaalde persoon?
Door Opifera
#2334833
Hoi , ik weet ook wel het een en ander over de Bloesems ik ben student aan de Bach opleiding dus je mag me gerust vragen !
Laatst gewijzigd door Opifera op di 08 mei 2012, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door