Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door faya
#2328707
Nog een weekje en dan zal Faya puppies krijgen. Ik wil graag straks gaan afspenen met diverse KVV merken / soorten. Ik heb smuldier compleet vlees en compleet pens, verder fokkersworsten van RIchard Versvoeding en wil er nog wat merken bij. Ben benieuwd naar de vele mogelijkheden totaalvoer bij Lotgering en de ervaringen onder de Barfplaatsforum lezers. Zijn er mensen die hebben afgespeend met oa Lotgering en zo ja, jullie bevindingen worden zeer op prijs gesteld. Alvast bedankt!
Door tessa
#2328835
Ik heb de pups voornamelijk afgespeend op lotgering en ik was er goed tevreden over.
Ik had alle smaken en die wisselde ik af.
De ontlasting was prima en de pups deden het er goed op.
Door faya
#2330470
hoi tessa, zie ik je hier ook weer - heb je niet speciaal puptotaalvoer gegeven? Heb niet begrepen dat dit in meerdere smaken is?
Door faya
#2332371
hoi tessa, nogmaals mijn vraag: heb je pups afgespeend op de gewone totaalvoermixen ( dus gewoon voor volwassen honden ) want daar heb je veel variatie in, ik kon niet ontdekken op de site van Lotgering dat je voor pups ook meerdere soorten totaalvoer had, volgens mij maar 1 soort
Door Maxine Rehl
#2333950
Ik heb zelf geen pups afgespeend op lotgering, maar zou dit denk ik ook niet snel doen.

Ik zeg niet dat het slecht is, maar lotgering is redelijk vet.
Om pups groot te brengen + voeding voor de moeder zou ik in deze periode het allerbeste van het beste nemen. Beide hebben namelijk in deze periode een perfecte balans nodig. Naar mijn mening zit dit niet in Lotgering.

Nu weet ik ook niet zo snel wat ik dan wel zou geven qua KVV. Misschien zelf malen. Maar misschien weten andere fokkers hier wel antwoord op te geven :)
Door crutz
#2334049
[quote="Maxine Rehl"]
Ik heb zelf geen pups afgespeend op lotgering, maar zou dit denk ik ook niet snel doen.

Ik zeg niet dat het slecht is, maar lotgering is redelijk vet.
Om pups groot te brengen + voeding voor de moeder zou ik in deze periode het allerbeste van het beste nemen. Beide hebben namelijk in deze periode een perfecte balans nodig. Naar mijn mening zit dit niet in Lotgering.

Nu weet ik ook niet zo snel wat ik dan wel zou geven qua KVV. Misschien zelf malen. Maar misschien weten andere fokkers hier wel antwoord op te geven :)
[/quote]

ehb vorig jaar diverse nesten zonder problemen groot gebracht op Lotgering. maar idd vind ik het te vet, dit jaar zijn we over op de carnibest & daar worden de puppen nu ook op grootgebracht (incl zelf samengesteld spul natuurlijk)
Door M@rina
#2334080
Om pups af te spenen zou ik een kvv kiezen waarbij je diersoorten moet afwisselen (dus zonder premix) en met een natuurlijke calciumbron, daarvan zijn er diversen:

Haaksbarf (loeiduur), Tinlo Barfmenu (iets minder duur), Alaska (duur), All Animal,  Darf eko (bevat in 1 soort 4 dierssorten) versvoer (idem als darf eko, maar niet biologisch), Shaweca, Carnivoer, Bandit, Tammenga, Lotgering (inderdaad behoorlijk vet als je de analyses bekijkt).

Voldoende keus dacht ik zo.
Laatst gewijzigd door M@rina op ma 07 mei 2012, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door franca
#2334220
Mijn jongste labje is afgespeend op Lotgering
mooie ronde pup
later ben ik zelf op Darf overgestapt omdat ze toch niet helemaal
de poepjes had die ik graag zie (te veel vet???)
nu 1 jaar later eet ze Darf afgewisseld met barfhapjes en is ze een slanke hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door