Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cupcake
#2332687
Al aardig wat maanden ben ik aan het stoeien om een beetje fatsoenlijke drollen 'te krijgen'.
In het kort:
- half vorig jaar overgestapt van brok (waarop er prima drollen waren) op kvv; darf. Daarop direct diarree. Langere tijd vol gehouden, maar dat ging niet beter.
- overgestapt op minder vette kvv, diverse merken geprobeerd, maar ook dat ging niet beter.
- daarna 4 maanden gebarfd, bewust niet te vette diersoorten gekozen en een redelijke hoog percentage vleesbot, ook dat ging niet goed.
Ik voerde erg veel, maar ze bleef afvallen en diarree houden. Ze kon het ook 's nachts niet ophouden.
Uiteindelijk ontlastingsonderzoek en bloedonderzoek laten doen, daar kwam eigenlijk niet veel uit, behalve dat het veel onvetereerd vet in de ontlasting zat en de zweren stonden in het laatste deel van haar darmen.
Toen terug naar brok en een tijd medicijnen en binnen een week ging het beter. Ze krijgt veel minder eten, blijft op gewicht en heeft goede ontlasting. Maar dit is niet waar ik graag op wil blijven.
Ik ben begonnen met kangoeroe en zebravlees erbij te geven, dit ging goed.
Nu heb ik twee weken naturis paard naast de brok gegeven, ik zie ontlastingsverschil, het is weer dunner, maar wel minder qua hoeveelheid. Nu ben ik naturis hert erbij aan het geven; zelfde verhaal.
Nu was m'n idee te kijken of het een idee is om voor kvv aangevuld met vleesbot te geven, maar ik ben bang dat ik hierdoor incompleet ga voeren en hiermee tekorten creeer. Of is het een beter idee te proberen om barfmenu (kvv met het hoogste percentage bot) te gaan geven?
#2333195
D'r alvleesklier is getest, bloeduitslag was in orde. Ze heeft ook geen grijze ontlasting. En ik vraag me af of ze dan op brokken niet ook diarree zou moeten hebben??
Kan het kwaad om te proberen hoe ze het doet op extra pancreas? Ik bedoel, wat als je zoeits geeft terwl je hond geen problemen heeft?
#2334218
Cupcake schreef: D'r alvleesklier is getest, bloeduitslag was in orde. Ze heeft ook geen grijze ontlasting. En ik vraag me af of ze dan op brokken niet ook diarree zou moeten hebben??
Kan het kwaad om te proberen hoe ze het doet op extra pancreas? Ik bedoel, wat als je zoeits geeft terwl je hond geen problemen heeft?
Volgens mij kan dat geen kwaad als je dat een keer probeerd, ik heb hier een hond met diabetes gehad, die kreeg speciale diabetesvoer (Carnibest diabetes) maar wat er over was gaf ik ook aan mijn andere hond en die heeft er niks van over gehouden hoor  ;)
Voor langere tijd zou ik het niet weten, misschien dat je dan toch ergens een tekort in hebt of juist een ingredient teveel? daar weten misschien andere hier wel meer over.
#2335138
Kan je de suikerziektevariant, waar als ik het goed lees alleen geen rijst (wat ik liever toch al niet zou voeren) in zit, dan vergelijken met het voeren van een orgaan waarvan de hond de benodigde stoffen normaliter zelf aanmaakt?? Ik heb geen idee wat een 'teveel hiervan' bij de hond doet?
Het lijkt me dat een bloedonderzoek betrouwbaar zou moeten zijn??
De vraag was ook eigenlijk met name of ik vleesbot aan kvv kan toevoegen om vastere ontlasting te creeeren of dat ik dan tekorten creeer of verhoudingen van versvoeren helemaal uit elkaar trek?
Of zijn er merken die zoiezo vaste ontlasting geven??
#2336801
als ik hier drolproblemen heb, of het nu een hond of paard is dan begin ik direct met een kuurtje probiotica van de groene os, omdat vaak door wat voor een reden dan ook de darmflora niet op peil is ( na een abkuur bijv. of aanhoudende diaree ) heb je zoiets al geprobeerd ?
#2336958
Ja, ze is in de tijd van de eerste diarree met probiotica begonnen. Toen er bloed en ontlasting onderzocht werd ben ik met alles gestopt en daarna heeft ze een tijd medicijnen geslikt, waaronder antibioticum. Toen ze weer medicijnvrij was heeft, had ze goede ontlasting en heeft ze nog een tijdje probiotica geslikt. Nu is haar ontlasting op alleen brok helemaal goed, maar zodra ik iets aan vers ga toevoegen wordt het dunner. Vandaar ook dat ik dacht dat ik misschien kvv geef die mss dunne ontlasting geeft, of dat er kvv bestaat die bekend staat om zijn harde keutels? Of dat ik kvv kan voeren met een toevoeging van vleesbot oid?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door