Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door bosnimf1976
#2320376
Als je Tamminga vergelijkt met eeals bv Alaska is het dan kwalitatief even goed.Tis in ieder geval wel goedkoper. Iemand een idee\mening?
n goede kvv
Door SimbaxKyra
#2320633
Ik heb nu voor het eerst Tammenga besteld en bij het uitlikken van de bakjes stond Kyra al heel hard te kwispelen. Haha!

Verder voer ik indd ook o.a. Alaska. Volgens mij is Tammenga een prima KVV. Heb er nog geen slechte dingen over gehoord eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2320960
Tammenga heeft nog geen analyses. Die zou ik ook willen vergelijken. Dan kun je bijvoorbeeld zien of ze vet vlees gebruiken of niet en of ze echt alleen botten gebruiken als calciumbron of ook kraakbeen (wat dus geen calciumbron is). Een groot verschil is ook dat Alaska groentes bevat en Tammenga niet.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#2320981
Ruby wil het niet meer eten. Moest ook steeds meer gaan voeren omdat ze ervan afviel. Geef  nu carnibest, liever wat meer betalen dan een hond met lange tanden meer dan een pond per dat zien eten, of helemaal niet eten (meerdere dagen).
Door Maxine Rehl
#2333956
Tammenga is goedkoop omdat ze zelf keihard werken maar daardoor wel heel veel zelf kunnen doen. Zij hebben geen tussenhandel bijvoorbeeld.

In de winkel merk ik dat het ontzettend hard loopt, en dat ik veel goede reacties er op krijg.

Ik zelf geef het nu ook als basis. Veel mensen moeten er iets meer van geven. Uit de analyses zal blijken waardoor dat komt. Ikzelf moet inderdaad ook wat meer geven.
Ik geef nu 500 gram tammenga + 250 gram van een ander merk + wat te kauwen (Diesel heeft iets meer calcium nodig). Officieel mag hij 600 gram maar het is een massieve hond dus iets meer. Maar alleen Tammenga + Vleesbot was te weinig voor hem.

Verder ben ik wel heel tevreden er over. Goed grof gemalen, veel te herkennen en het wordt goed gegeten. Als een basis vind ik het heel fijn qua product en prijs. En als compensatie krijgen ze dan een subliem merk als Haaksbarf of All Animal met die 250 gram.
Door crutz
#2334047
voer het zelf niet, maar heb begrepen dat het een enorme prijsstijging heeft doorgemaakt de afgelopen tijd, maar dan nog is het idd goedkoper dan veel merken.
Zal het zelf niet voeren hier omdat het dus midner energie rijk is als ik de anderen moet geloven (je moet meer voeren), want zit hier nu procentueel al hoog in mijn hoeveelheid voer voor de honden
Door svdveen
#2334392
Wij zijn begonnen met kvv te geven, en ook van Tammenga.
Waarom zeggen jullie dat je meer moet geven dan bij andere merken? Hoe heb je dat gemerkt? Zijn er al analyses bekend?
Hoe kan ik weten of we misschien wel iets te weinig geven?

Alvast bedankt,
Sander.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2334405
[quote="svdveen"]
Wij zijn begonnen met kvv te geven, en ook van Tammenga.
Waarom zeggen jullie dat je meer moet geven dan bij andere merken? Hoe heb je dat gemerkt? Zijn er al analyses bekend?
Hoe kan ik weten of we misschien wel iets te weinig geven?

Alvast bedankt,
Sander.
[/quote]

Laatste vraag: als je te weinig geeft valt je hond af, gebeurd dat op termijn niet dan geef je voldoende. Opgegeven hoeveelheden moet je sowieso als richtlijn zien. Voor de ene hond is het precies goed, de ander valt er op af en weer een ander kun je na 6 weken rollen. Het blijft dus altijd even aftaste op welke joeveelheid jouw hond het het beste doet, maar dat geldt voor elke kvv
Door Lida. S
#2334455
Ik weet niet of je waarde kan hechten aan een analyse.  Je weet niet of de producent niet later de samenstelling veranderd. Ik heb meerdere malen gelezen dat iemand dacht dat de samenstelling van de een of andere kvv veranderd was omdat de hond er anders op reageerde of niet meer lustte,  Een analyse is maar een moment opname en geen enkele garantie.

Zou het niet kunnen zijn dat Tammenga minder vet in zijn kvv stopt? Dan is het begrijpelijk dat de honden meer  van Tammenga moeten hebben dan van andere merken, maar het betekent dan ook dat het een betere kwaliteit vlees bevat.
Voor mij zou dit juist een reden zijn om wel Tammenga te geven.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2334492
Ook ik voer Tammenga aan 1 hond en 2 katten. De hond  eet er iets minder dan van dat de richtlijn is.
Ik vind het vrij mager vlees.
Ruik ook fris.
Zelfs de katten eten alle soorten dus ook waar pens inzit.

En idd is het per hond verschillend. Ik hoor ook van lotgering dat de ene hond veel minder er van moet eten en een ander weer meer dan de richtlijn.
Van Lotgering is het bekend dat het wat vetter is.
Door TuttiFrutti
#2336048
Voordat ik begon te barfen heeft Badu een tijdje Tammenga gekregen.
Ik vond de stukjes vlees goed uitzien, maar ik zag ook veel kraakbeen wat in mijn mening er niet in hoort. Badu heeft met Tammenga nooit goed ontlasting gehad. Als ik vleesbot erbij gaf dan was het iets beter. Er zit dus te weinig bot voor Badu in en dat vond ik een beetje link met zo'n opgroeiende hond.
Misschien doen er andere honden wel goed op, maar Badu heeft er niet goed op gedaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door