Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door lightning
#2333670
Wat een gore beesten zeg. Heerlijk wandelen in het bos is er ook niet echt bij. Ik weet ook niet wat ik mijn honden daartegen moet geven. Maar heeft iemand dat wel eens mee gemaakt? Na verwijderen van een teek dat ern een gat in de huid zit wat er smerig uit ziet? diep genoeg om er eigenlijk we l1 hechting in te kunnen laten zetten? Dat overkwam mij  dus gisteren bij rainbow. Heb het heel goed schoon gemaakt en er honingzalf op gesmeert. Maar zag voor het schoonmaken niet fris uit. :(
Door TMG1961
#2333679
Echt een gat zoals je beschrijft nog niet meegemaakt. Maar ik vind wel dat er in enen een explosie van teken is. Pixie heeft de afgelopen 2 jaar nog geen 5 teken gehad en afgelopen weekend 7 op 1 dag en ik wandel op dezelfde plek. Vanochtend weer eentje eraf gehaald. Zijn wel allemaal kleine teekjes, van die lichtgrijze dus lang zitten ze er nog niet.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2333684
Ja hier wel meerdere keren zelfs, ontsmetten en in de gaten houden.
Door ChantalKrijn
#2333693
Hier nog geen teek gezien gelukkig!

*zoekt nu snel stuk hout om af te kloppen*

Wel vervelend dat het er nu zo veel zijn!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2333719
Hier laatst ook zo'n gat. We hebben de teek later gevonden, helemaal volgezogen. Gat is goed genezen, duurde wel even.

Hm, wij vinden net een teek vlak naast zijn ballen... We gaan ff worstelen om hem er uit te halen...
Door lightning
#2333759
Ik wist niet dat teken dat te weeg konden brengen Ja wel daarna nog een bultje en wat rood en zo maar en gat???? Hij reageert gelukkig niet daarop. Het is alleen een drama om iets te vinden in een lange vacht
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2333775
ja iets terug vinden in lange vachten, vertel mij wat  :-X Maar goed meestal geneest het wel goed, heb alleen een keer gehad dat het een hotspot werd.
Ik heb een tekenmagneetbeer. Echt waar de rest heeft af en toe een teekje en bij hem kun je er nu dagelijks meerdere vanaf vissen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2333912
lightning schreef: Wat een gore beesten zeg. Heerlijk wandelen in het bos is er ook niet echt bij. Ik weet ook niet wat ik mijn honden daartegen moet geven.
Ik eig. ook niet, maar ik kies uit 2 kwaden: een scaliborband of tekenziekte
En dan kies ik voor de band. Een van de weinige effectieve middelen in strijd tegen teken.
Niet meteen het leukste halsbandje, maar een behandeling voor een besmette hond is nog minder, en dan wil ik nog niet spreken over de ellende waar het dier mee te kampen krijgt :-\
Door lightning
#2333937
Daar heb je ook wel gelijk in. Maar die band moet je altijd om houden mogen ze niet mee zwemmen. Als je zo iets omhoud word mijn border kaal rond zijn nek. Als ik naar frankrijk ga doe ik het wel want ik vind net als jij die kl*te teken doodeng hoor.
Door fydgi
#2333945
En de frontline en advantix pipetjes? Die gebruik ik en zijn wel effectief hoor ... Of zijn jullie daar tegen?
Door lightning
#2333948
Ik heb een border en border kruising. mijn border heeft al eens op iets gereageerd wat MDR1 gerelateerd is. ook al zou hij er vrij van zijn.

Heb het vroeger wel gebruikt maar werkte dus ook niet optimaal...
Door Mevroi Kruim
#2334020
Scalibor krijgen ze hier op den duur helaas jeuk van. Advantix werkt wel maar niet optimaal vanwege de dikke vachten.
Door Cindy de Wolf
#2334050
Hier ook een tekemagneet, nu heb ik de mazzel dat ze het zelf aangeeft dmv kwijlen en en de desbetreffende plek dwangmatig te likken. Dus ga maar zoeken, vaak zijn het nog hele kleine teken. Ze hebben hier wel een scaliborband om maar zelfs met de band redden we de 5-10 teken PER dag wel >:( ik heb nu via huisdierendokter.nl tick free dat is op basis van chinese kruiden  http://www.huisdierendokter.nl/inteken- ... ing.htmlen dat schijnt wel te helpen en ik heb van de week via Lupa een Shoo tag besteld, http://www.shootag.com/ hopelijk doet dat ook nog wat.
Door bea
#2335132
Heb hier nog twee tekenbanden liggen te klein gekocht maat M 48 cm.
Zijn goed tot 2014
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door