Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2333097
We zijn net thuisgekomen met onze pup!!, blond lief meiske en zij heet ''Juma''. Ach, het is zo'n lief poepie.
Van alle nieuwe indrukken en haar buikie vol met echt lekker eten ligt zij nu heerlijk met mijn man in de tuin een dutje te doen.

Nu natuurlijk weer een aantal vragen:
Zij is 8 weken, en weegt zo'n 6 a 7 kilo, volgens de fokker.
Bij de fokker kreeg zij Monge puppybrok, 2x !!!!per dag 120 gram. Dus in totaal 240 gr.
Verklaring van fokker voor 2x per dag voeren (ipv 4x) is omdat de spijsvertering bij honden erg lang duurt, zou je 4x per dag voeren, dan blijft het voedsel veel te lang in de maag en gaat fermenteren.
Ik vermoed dat dit (fermenteringsrisico) te maken heeft met het feit dat het om brokken gaat?

Ik heb haar bij thuiskomst onmiddelijk haar gemalen barfvoer gegeven:
100 gr tartaar, 10 gr. gemalen kippennek en 10 gram gemalen lamspens, met een beetje lauwe kippebouillon erover (eigengemaakt en zonder zout en andere toevoegingen).

Zij heeft het in 2 sec. opgegeten, het leek wel een stofzuiger, iedere keer weer bordje nog eens controleren en uitlikken!!!

Deze zelfde hoeveelheid geef ik haar ook vanavond (100 + 10 + 10)
Morgen heb ik gedacht haar 400 gr. kalkoenvlees, 40 gr. pens en 40 gram kippennek (alles gemalen) te geven over 4 maaltijden verdeeld.
Om dan dinsdag geheel over te stappen op juiste verhoudingen bot, spier, enz.

Maar nu, omdat zij minder weegt dan ik gedacht had en de maaltijden had berekend op 8 kilo (dus 6% = 480 gram per dag), zou het dan beter zijn haar minder van alles te geven, dus in totaal 420 gram?

Of kan ik gewoon aankijken hoe Juma het doet op de geplande 480 gram?
#2333098
Heb je haar zelf al gewogen? Misschien moet je haar even wegen (zelf op de weegschaal met en zonder pup gaan staan). Ik zou gewoon lekker 8 kg aanhouden. Het scheelt te weinig om je daar druk over te maken.

Gefeliciteerd met je pupsel Juma!!!!!!!!!!!!!  :-*
#2333126
Dank jullie wel.
Ja ik heb haar gewogen, ze woog amper 6 kilo, maar ze hadden haar nuchter gehouden daar puppy de hele reis nog in de auto moest ondergaan. Dit om misselijkheid te voorkomen.
Het kan dus zijn dat dat gewicht beinvloed is geweest door het nuchter houden.

Ok ik houd dan gewoon de 480 gram aan, Lizzy

Jaaa, zij is zo schattig, we zullen er zeker van genieten. Het is net zoals met babietjes, de tijd vliegt zo voorbij.

Foto komt eraan, zodra ik weet hoe !! ik zoiets zou kunnen plaatsen.
En ook waar??

@eelke
Volgens mij voer je wel erg weinig vleesbot, 100 gram spier, 10 gram vleesbot, en 10 gram orgaan.
Heb je een reden dat je dit doet?
Eelke, dit percentage is alleen maar voor de eerste twee dagen, om Juma te laten wennen aan Barf. Zij is nl. afgespeend op brok!
Vanaf de derde dag krijgt ze de correcte percentages.
#2333170
Ah, ik vermoedde al zoiets :) vandaar dat ik er ook naar vroeg.

Foto's plaatsen; ik doe via mijnalbum.nl account aanmaken, en dan wijst het zichzelf uit, hoe je daar een foto upload.
Als je dat gedaan hebt, rechts klikken op de foto, en dan afbeeldins url kopieren.

Die hier plaatsen, selecteren, en dan klikken op het plaatje onder de schuine I (schilderij Mona Lisa) en dan moet ie het doen.
#2333306
Voor wat de foto betreft van onze Jummie:

Hier ben ik weer, Max, mijn man, snapt er niets van. Wij zijn beide digibeten, dus ik moet jullie weer om hulp vragen.
Sorry hoor.
Vraag 1. wat is een myalbum.nl account? Is dat iets met facebook?
Vraag 2. wat is een afbeelding url?
#2333413
Oke, dan zie je rechts in beeld de foto's staan he, in je album.
Dan klik je de foto aan, komt ie in het midden in beeld, wat groter.
Daar klik je op, met rechtermuis klik.

Dan zie je afbeeldings url kopieren staan. Daar klik je op.

Dan ga je naar het topic, en dan plak je in het bericht (in typvlak gaan staan en rechts klikken, plakken)

Dan selecteren (weet je hoe dat moet? blauw maken zeg maar, slepen met de muis)

Dan klikken op de mona lisa, die staat tussen youtube en de wereldbol in, boven het typvlak links.
#2333436
Oke, dan zie je rechts in beeld de foto's staan he, in je album.
Dan klik je de foto aan, komt ie in het midden in beeld, wat groter.
Daar klik je op, met rechtermuis klik.

Dan zie je afbeeldings url kopieren staan. Daar klik je op.
Alles gedaan zoals bovenstaand, maar... ik krijg in mijn rijtje met info geen afbeelding url kopieren te zien.
wel staat er bijv. show imagine
druk af en meer van dat soort zaken.
#2333437
Heb je mijnalbum.nl?

Als je dan je foto hebt geupload, moet je eerst klikken op album bekijken. Dan kom je in je album, en zie je rechts onder elkaar kleine foto'tjes staan, als je er meerdere hebt geupload. Daarboven staat start diashow.
Ben je daar?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door