Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2333133
Ik heb voor het eerst een hele runderpens in huis. Een deel wil ik in porties van 200 gram verpakken en een deel wil ik in mijn drogertje stoppen. Nu ben ik net aan het snijden in dat ding en nu zie ik dat hij aan de binnenkant helemaal wit is.

Nu is mijn vraag is dat allemaal vet ?

Hieronder een foto van de pens

Afbeelding

Mocht het echt allemaal vet zijn dan ben ik van plan het weg te snijden want het lijkt me wat veel van het goede en voor in de droger is het al helemaal niks vrees ik.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2333136
huh? ziet er raar uit ....
haal er eens wat wit spul uit en verwarm het eens in magnetron of koekenpan....!!.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2333152
Na een paar minuten in de magnetron ziet het er zo uit
Afbeelding

Wow wat een lucht komt er dan vanaf  :o
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2333154
lijkt me vet  :)
wel raar dat er zoveel vet in een pens zit....
Door franca
#2333158
:o :o Ik heb geen ervaring met runderpens ik heb altijd lamspens
maar ik zou dit niet voeren
Gebruikersavatar
Door Thea
#2333161
Ik heb net weer een lap pens in stukken staan knippen.
Zit op sommige delen wel wat wit maar is bij mij volgens mij echt geen vet, ken het ook los trekken.
Moet wel eerlijk zeggen ik knip het in stukken en bestudeerd het niet echt.
Maar de foto die ik hier zag leek wel op een visstick maar dan van pens hihi zwart velletje met een witte vulling.

Lamspens stinkt idd minder. En ook ik heb een slecht reukorgaan, dus staat niet te walgen bij een stuk pens. ;)
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2333162
Bedankt alvast voor jullie reacties.

Het gaat mooi de kliko in.

Aan de geitenpens en lamspens die ik hiervoor besteld had zat helemaal geen wit spul dus ik vond het ook al vreemd.
Ik ben nu verder aan het snijden en zeker 90% van de pens bestaat uit dat witte spul. Het voelt eigenlijk niet echt vet aan.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2333164
Ik snap deze foto ook niet zo. Bij mijn weten is een pens een soort zak zeg maar. Ik vind het erop lijken dat deze bewust is gevuld met het vet. Het lijkt er ook op dat deze pens binnenste buiten is gedraaid en toen gevuld met het vet en toen ingevroren. Alsof de slager van zn slachtafval af moest.

waar heb je hem vandaan?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2333169
koekje schreef: Ik snap deze foto ook niet zo. Bij mijn weten is een pens een soort zak zeg maar. Ik vind het erop lijken dat deze bewust is gevuld met het vet. Het lijkt er ook op dat deze pens binnenste buiten is gedraaid en toen gevuld met het vet en toen ingevroren. Alsof de slager van zn slachtafval af moest.

waar heb je hem vandaan?

Nee hoor, dit vet zit gewoon aan de pens vast. Runderpens heeft vaak bonken vet eraan hangen en als je een pens hebt van een flinke stier kan het wel eens overdreven veel zijn, zoals in deze.

Deze hoeveelheden snij ik ook weg voor de kliko. Meestal is de laag dunner en dan snij ik het gewoon de bakken in.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2333174
koekje schreef: Ow.

Val ik nu erg door de mand als nietpens-voerder?  ;D
Neuh :biggrin2:

Heel vaak worden pensen bij de leverancier al van grote hoeveelheden vet ontdaan. Maar als je ze, zoals ik, rechtstreeks van het slachthuis hebt dan krijg je ze mee " as is " dus met vet en binnenschort enz.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2333176
Ik heb hem bij versvoer vandaan en denk niet dat hun er iets aan kunnen doen. Het vet zit er echt aan vast en ik moet er hard aan trekken om het los te krijgen. Het werd ook pas zichtbaar nadat ik erin ging snijden. Straks zal ik nog een foto maken van de hoop die er is uitgekomen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2333188
Lucie110 schreef: Ik heb hem bij versvoer vandaan en denk niet dat hun er iets aan kunnen doen. Het vet zit er echt aan vast en ik moet er hard aan trekken om het los te krijgen. Het werd ook pas zichtbaar nadat ik erin ging snijden. Straks zal ik nog een foto maken van de hoop die er is uitgekomen.
Als je de pens per stuk betaald ipv per kilo dan is wat wegsnijden niet zo erg natuurlijk.  En vergeet niet dat er mensen zijn die het nier erg vinden om dit erbij te krijgen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door