Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mainecoonowner
#2327641
Ik wil dit toch even kwijt.
kater nog niet gecastreerd  geef ik hem, haaksbarf of tinlo. ik lees hier op het forum dat de meeste hier rond de 300 gram eten.
Maar  hij is nu 40,5 week en weegt 5,3kgram maar eet niet meer dan 150- 200 gram per dag in het weekend wanneer ik thuis ben rond de 125 gram per dag,
hij is niet mager en gezond maar ik vind het toch frappant dat ie  onder het niveau eet dan de meeste hier
Door Limpy
#2327781
De 2 grootste katers hier, beiden ook rond de 5 kg, krijgen ook maar 100 en 130 gr per dag omdat ik ze anders kan wegrollen....
Maja, dat zijn geen maincoons. Als jouw kater het goed doet op deze hoeveelheden, so be it.
Horen ze niet zwaarder te zijn op die leeftijd? Of is hij klein?
(heb altijd siamezen en htk´s gehad dus weet de gewichten niet van coons maar die enkele coon katers die ik ontmoet ogen zwaarder)
Door Mevroi Kruim
#2327788
300 g hebben de Gnurkels alleen gegeten toen ze echt in de groeiw aren. Nu eet het hele spul hier zo'n 150 g/dag. De ouwe hap is wel groter, vooral Knor, maar energiezunig, en de Gnurkels zijn onderdeurtjes maar wel drukke onderdeurtjes.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2331117
40 weken, hoeveel maand is dat?
Een maand of 9?

Dan is hij inderdaad wel ontzettend klein voor een MC-kater  :o
Maar voor dat gewicht lijkt me die hoeveelheid heel normaal.  150gr is de richtlijn voor 5kg. 
Maar eigenlijk moet je gewoon kijken of hij mooi op gewicht is en als er afwijking is de voerhoeveelheid daarop aanpassen. 
Door Rianne145
#2331189
Hier een kater van 8 kg (8 jr, kr maine coon) krijgt minder dan 100 gram per dag. Hij is echt 1 kg te zwaar. Hij zou wel graag 2x zo veel eten maar helaas mag hij dat niet van mij ;)
Ook een kater van 6 kg (5 jr, maine coon) die eet zo'n 150 gram per dag, hij mag zelf eten zoveel hij wil, hij is te mager maar krijg er niet bij.
Een maine coon kan nog erg lang doorgroeien dus zo lang hij niet te mager is zou ik me daar geen zorgen over maken.
Kan dus erg verschillen, vooral naar je kat kijken.
Door Mainecoonowner
#2333009
Hij ziet er goed uit niet te mager en ook niet klein hij is nu van kop tot staart 85 cm.
En er is altijd voldoende eten voor hem.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door