Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2332040
Bestaat er ook voorverpakte groentemix?

Groetjes,
Gerda
Door jara
#2332223
Ja, nadat ik het gemaakt heb en de week erna uit de vriezer haal is het die week voorverpakt  :biggrin2: :P
Door Migudu
#2332230
jara schreef: Ja, nadat ik het gemaakt heb en de week erna uit de vriezer haal is het die week voorverpakt  :biggrin2: :P
Voor de bijdehandjes op dit forum had ik het wat uitgebreider moeten omschrijven. :biggrin2:
Maar ik denk dat de vraag wel duidelijk is.
Kan dat geleverd worden, reeds gepureerde groenten in verpakking?

Gerda
Gebruikersavatar
Door chery
#2332257
Ze zijn er wel volgens mij, maar dan zit er vaak orgaan ofzo doorheen. Ik maak het mijzelf regelmatig makkelijk, door gemengde diepvriesgroente te nemen. Kook erover, stampen en klaar{misschien heel lui....} :-[
Door mysmoothcollies
#2332689
Er is hier sinds kort van een merk een groentemix. Dit zijn kleine blokjes per kilo verpakt. Zal de naam even opzoeken...is niet goedkoop. Bij ons verkopen ze het bij de discus DSZ. Natures Menu je maakt het kompleet volgens het Barfprincipe. 5 vleessoorten en dus een aparte groentenmix met appel, wortel, spinazie, blauwe bes, erwten, zeewier en nog iets. Het is een van Orsprong Engels merk. Ze zullen het vast wel meer ergens verkopen. Barf in KVV pakjes. Wel handig meenemen voor onderweg enzo. Maar wel met toevoegingen die niet iedereen zal waarderen. Merk staat ook nog niet in de KVV lijst....De mix ruikt heel fris en de honden vinden het heerlijk.
Door Marije Lei
#2332751
Natures menu heeft inderdaad een volledige groentenmix. De vleesmaaltijden bestaan ook overwegend uit groenten, zo'n 60%.
Door Migudu
#2332757
Dat was ook de bedoeling van mijn vraag.
In de meeste zgn groentemixen zit dus nog vlees. Dus niet helemaal groente, zodat ik niet dat zelf hoef te doen.

Gerda
Door Marije Lei
#2332773
ChantalKrijn schreef: 60% groenten?  :o
Dat is geen vleesmaaltijd meer te noemen...
Klopt, het was de eerste kvv die ik voerde. Op de zak stond 38% vlees, de rest was groenten. Een versie, weet zo even niet meer welke, had 44% vlees. Verder hebben ze ook nog enkele groenten en fruitmixen. Het ruikt heerlijk, zit handig verpakt en ze vinden het erg lekker maar als volledige kvv is het niet echt geweldig. Had ook vaak onverteerde groenten in de drolletjes!
Door Annemarie Rijnveld
#2332780
@chery
Ze zijn er wel volgens mij, maar dan zit er vaak orgaan ofzo doorheen. Ik maak het mijzelf regelmatig makkelijk, door gemengde diepvriesgroente te nemen. Kook erover, stampen en klaar
Hee, dat vind ik eigenlijk wel een heel goed idee!
Maar waarom de kook erover? Kan je het niet gewoon zo ongekookt gebruiken? Even door de blender gooien, en klaar?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2332812
chery schreef: Ze zijn er wel volgens mij, maar dan zit er vaak orgaan ofzo doorheen. Ik maak het mijzelf regelmatig makkelijk, door gemengde diepvriesgroente te nemen. Kook erover, stampen en klaar{misschien heel lui....} :-[
In diepvriesgroente zit wel vaak ui of prei, dus wel op goed op letten dat dit er niet in zit.
Door Annemarie Rijnveld
#2332848
In diepvriesgroente zit wel vaak ui of prei, dus wel op goed op letten dat dit er niet in zit.
Oh ja, da's waar, goede tip, opletten dus.

Waarom de kokend water erover?
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2332979
heb ik hier ook al een paar keer gedaan  ;D als ik even snel wat mix moest maken wanneer het op was (waarom ALTIJD op een zondag?)
Kokend water erover om het even te ontdooien  ;) pureerd wat makkelijker.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door