Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2332522
gentle zijn teennagel is gescheurd....recht naar beneden.....
kan er wel aanzitten maar knippen dan gilt ie alles bij elkaar...
lijkt mij niet dat dit weer tegen elkaar aangroeit...
iem een idee hoe ik dit het handigst aan kan pakken?
Door Lil
#2332533
moeilijk te zeggen of eraf halen of juist zitten later beter plan is.

Bij Boris heb ik wel eens gewoon laten zitten en er een stukje tape (hansaplast) erom heen gedaan en dan elke 3 dagen even het "uitgegroeide" stukje wegknippen. Hij had er na 1 dag al geen last van. Nu knip ik altijd al nagels en toen die gescheurde heb ik zo kort als mogelijk geknipt. Die raakte dus de grond niet meer.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2332540
knip ze nooit, nooit nodig geweest...
hij gilt alles bij elkaar als ik het met een schaar aanraakt......kan het niet eens doorknippen, knetter hard...
denk dat ik het buiten dan id maar 'vast plakt'
Door nicolette
#2332657
niet zomaar knippen, eerst kijken met bijvoorbeeld een zaklamp achter de nagel waar het leven zit. In het leven knippen is voor een hond vreselijk pijnlijk. Is hetzelfde als bij ons een nagel helemaal inscheurt. Zou ook proberen de nagel met tape vast te plakken en anders toch even langs de DA.

De nagels van mijn hond knip ik niet, maar schuur ik met een dremel af. Hij vindt het helemaal niet erg en ligt er relaxed bij. Kijk wel altijd even met de zaklamp hoeveel ik eraf kan schuren. Ik heb een electrische dremel en daar zet ik dan een klein cilindertje op met schuurpapier erom heen. Zat al zo in de doos met dremel.

gr. Nicolette
Door Martine-Tom
#2332661
Ik zou het ook niet met een gewone schaar doen overgens...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2332663
ik knip natuurlijk niet zomaar he...en zeker niet in het leven..
is een speciaal schaartje...maar omdat het zo ver loopt en het best behoorlijk wijkt is het nogal gevoelig..
overigens knip ik de nagels van de jongens nooit omdat het niet nodig is..keurige nageltjes hebben ze..
Door Martine-Tom
#2332664
Oh ok, ik dacht te lezen dat je met een keukenschaar aan de gang ging  ;)
Door Lil
#2332734
Gek genoeg knip ik de nagels van beiden honden echt maandelijks. Toch lopen ze regelmatig verhard en is onverhard hier ook niet erg zachte bodem, maar redelijk hard. Maar goed, het is natuurlijk bij elke hond anders.

Maar ik heb denk ik de nagels ook korter dan de gemiddelde. Ik wil voor de behendigheid niet dat ze last krijgen met de dwarslatten.

mmmm ik doe geen behendigheid meer. Nou ja, vaste gewoonte geworden.

Een gewone hondennageltang gaat je niet lukken. Heb je echt zo'n guillotinetang voor nodig en na een jaar of 5 een nieuwe, omdat ze bot worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door