Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#2332443
Sil heeft eigenlijk altijd 2 x per jaar een wormkuur gehad, zonder dat hij ook
maar 1 keer last van wormen heeft gehad.
Doe ik er goed aan om met die halfjaarlijkse wormkuur te stoppen en pas een kuur
te doen als er echt sprake is van wormen?
Door nienk
#2332606
Dreetje schreef: Laten jullie 2 a 3 x per jaar mest controleren?
ik heb het een tijdje geleden laten controleren omdat Reus wat diaree enzo had die niet zo goed te verklaren was. toen heb ik me wel voor genomen om het 2 keer ofzo per jaar te doen.
Door Lil
#2332641
ik ga het 2 keer per jaar doen.

bleek bij het laboratorium waar ik ging en gelet op het gewicht van mijn honden maar 4 euro duurder te zijn dan een wormkuur. (ruim 12 ten opzichte van 8 euro).
Door Lizzy
#2332654
De vraag is natuurlijk of het onderzoek dat je DA doet net zo goed is als het Woud. Want het Woud doet de Centrifuge-Sedimentatie-Flotatie methode. En die is veel nauwkeuriger. En deze methode wordt door de meeste DA's niet gehanteerd. En vanwege deze betrouwbare methode, is het Woud dus duurder.
Door Jantina
#2332676
Ook ik laat het 2x per jaar doen bij het Woud. Ik heb nu weer een kit liggen en dan eind najaar/ begin winter doe ik het nog een keer. Tot nu toe hoeft Bas nooit behandeld te worden, Lizzy tot nu toe wel maar dan weet ik ook waar ik gericht tegen moet behandelen ipv breedspectrum.
Door Lil
#2332731
Lizzy schreef: De vraag is natuurlijk of het onderzoek dat je DA doet net zo goed is als het Woud. Want het Woud doet de Centrifuge-Sedimentatie-Flotatie methode. En die is veel nauwkeuriger. En deze methode wordt door de meeste DA's niet gehanteerd. En vanwege deze betrouwbare methode, is het Woud dus duurder.
Mijn da kon het anders niet zelf zei hij. Het is opgestuurd naar een Lab in België (Medvet in Antwerpen).
Dus ik weet niet of elke da een mestonderzoek kan doen.

Wel grappig om te lezen dat je bij Het Woud het per gewone post kunt opsturen. Ik moest het bij 4 graden bewaren en het moest zo snel als mogelijk naar het lab. Aangezien het van 3 dagen moest zijn, heeft mijn koelkast dus 3 dagen op 4 ipv op 7 graden gestaan.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2332756
Ik heb in het verleden 3 jaar lang van beide honden elke 6 maanden de ontlasting laten controleren.
Aangezien daar nooit een besmetting is uitgekomen, ga ik dat niet eerder weer laten doen dan dat ik daar aanleiding voor zie. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door