Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ducktails
#2322
Ik geef de honden het meest vis uit blik.
Vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en ben naar de visboer gestapt.
Ik heb gevraagd naar afval.
Ik heb eeb halve vuilniszak vol afval meegekregen.
Het afval bestaat uit: organen, kuit, koppen , graten en ja ja zalmmoten!
Het geheel zat in een naar vis ruikende drap.
Ik heb de kale graten eruitgehaald en het in zakjes in de vriezer gestopt.
Ze hebben elk al een kop op en wat sliertjes???
Wat vinden jullie van deze vangst?
Mijn handen stinken een uur in de wind, manlief vind dat ik de boel overdrijf, mijn kinderen vinden het overal stinken.
Maar ik heb er wel een goed gevoel over.
Mijn visboer is blij , want voor het afval moet hij betalen.
Is dit een goed maaltje voor mijn boxers?
En wat moet erbij gegeven worden , een gf mix?
gr. Ria
Door Lupa
#2323
Ik zie het voor me, gadver!! maar ik denk dat het smullen is!
Ik haal op de markt sardientjes maar dit is ook een idee, al vind ik de dikkere graten mischien een beetje eng, of had je geen probleemen er mee?
Door Paul_Barte
#2324
Ria, ik denk dat jouw boxers dit maaltje wel kunnen waarderen LOL.
De reactie van jouw man en kids kan ik me verschrikkelijk goed inbeelden.......je mag 3x raden waarom ik altijd vis uit blik geef hahahaha.
Ze hebben vanavond wat schelvislevertjes op en zelfs dan word ik lichtelijk niet goed :-))
Mijn ex-buurman was visboer en had een viskraam..altijd heel leuk als hij na zijn werk even langs kwam om wat te vragen of zo NOT!!!
Door ducktails
#2325
Ik heb de hele dikke eruit gehaald, en de lange ruggegraat.
Het meeste is kop, organen, wat week spul.
Zat er tot mijn polsen in, bahhh.
En de zakjes waren te klein en wilden niet echt open en het was zoooo glibberig en mijn man en kinderen maar zeuren, zucht.
Wat een werk!
Ria
Door Ink
#2326
Ik word een beetje misselijk ;D.
Maar misschien moet ik mijn visboertje toch eens benaderen ... Goeie tip!
Door roger
#2327
<<Is dit een goed maaltje voor mijn boxers?
En wat moet erbij gegeven worden , een gf mix?
gr. Ria[/quote]<<

Ria,

mijn honden zijn geen echte viseters, zelfs niet enthousiast na een dag vasten maar.... die kuit e/o hom die hou ik voor hun altijd apart als ik zelf haring bak.

Ik draai die gewoon onder de gf mix en daar blijft geen eitje van over.
Door ducktails
#2328
Goeie tip , Ink.
Koop een paar plastic handschoenen, grote zakken en maak ze aan de bovenkant eerst open en verpak het als je familie weg is. ;D
Ria
Door Ink
#2329
Kan ik )of jij) i.p.v. die handschoenen niet beter zeggen: "Hier is een zak met onderdelen, maak daar even wat mooie hapjes van"?
Owwwww, als ik jouw extra tip lees weet ik het nog effe niet ..... ???.
Door Lupa
#2330
Hoi Ria,
ben vandag naar de visboer gegaan en heb visafval mee genomen, had me wel voor genomen om ze door de pureerder te halen, maar wat blijk mijn machiene kon het niet aan, ondertussen kwijlende honden naast me, ik klooien met koppen staarten velletjes BAH!! machiene is kapot gegaan en ik dacht EN NU? ik heb de vis (behalf de grote graten ) in de voer bak gedaan,denkend dat ik zulke goede opgevoede honden heb! nou mooi niet ze beggennen te sleepen met koppen en staarten en alles wat aan bungelde door de kamer, ik heb het maar opgegeven, ik heb naar gekijken ik heb er van genoten en ben daarna gaan dweilen! :P
Door ducktails
#2331
Heerlijk Lupa!!
Voortaan maar buiten geven, hihi ;D
Vandaag hebben ze bij mij weer vis gehad en ze vinden het heerlijk , dus ik moet er toch maar aan geloven.
Die koppen geef ik zo en het gaat met oog :-/en al naar binnen!
Gr. Ria
Door Nelly
#2332
Meiden, meiden, wat vinden jullie nou zo vies aan vis? ;D
Jullie voeren botten, schapen-en geitenkoppen, kippenkarkassen enz. enz. zonder een spier te vertrekken en vis vinden jullie vies? :-/ Kom op, ff doorbijten :D, zo erg is het nou ook weer niet, en je went eraan, zeggen ze... ;) . Ria, ik moet je een complimentje geven over je prachtige nest boxertjes, had het al eerder willen doen, maar 't kwam er niet van. :-[ Bij deze dus. :) Die met dat bijna hele zwarte maskertje (met 'n heel klein beetje wit als ik het goed zie) vind ik de leukste. ;D
Om weer even terug te komen op vis; ik meen ergens gelezen te hebben dat je niet teveel zoetwatervis mag geven. Klopt dat, en zo ja, waarom? ???
Groetjes, Nelly.
Door ducktails
#2333
Dank je , Nelly.
Ja, ze groeien ook allemaal op tot mooie gezonde boxers.
Die met het zwarte masker is inderdaad erg mooi.
Enne je hebt gelijk , we moeten niet zo zeuren.
gr. Ria
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door