Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2330102
Dat is dus de enige kvv die Sita blieft, pens compleet van smuldier.
Maar sinds kort staat er dus glutenvrij op de verpakking, en sindsdien eet ze het met lange tanden.  :-\
Door eelke
#2330106
Huh, pens gluten vrij???
Ik had, voor ik barfte, een kvv leverancier, die ook smuldier leverde. Niet de supermarktversie van 400 gram, maar die van 500 grams zakjes. Misschien dat er zo nog een oude versie te krijgen is?
Door nienk
#2330111
misschien bij Smuldier klantenservice vragen wat er verandert is aan de samenstelling? (en dan dat er zelf weer bij doen, als dat kan.)
Door Lizzy
#2330113
Ze hebben kennelijk de rijst eruit gehaald? En als je zelf een beetje rijst kookt (voor 2 dagen) en dat erdoorheen kiepert?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2330119
[quote="Lizzy"]
Ze hebben kennelijk de rijst eruit gehaald? En als je zelf een beetje rijst kookt (voor 2 dagen) en dat erdoorheen kiepert?
[/quote]

volgens mij zaten er graanvlokken doorheen, geen rijst in ieder geval.

Maar eh leuk zijsprongetje aan de hand van jouw opmerking, is rijst nou glutenvrij of niet?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2330125
Die vleescompleet versie was al eerder glutenvrij, en die vindt ze dus ook niet te nassen.
Gisteren at ze trouwens weer een papieren zakdoekje op, vindt ze lekker. Misschien kan ik die door haar eten doen?  :biggrin2:
Door nienk
#2330132
[quote="*Dorothea*"]
Nog even op de site van mulder diervoeding gekeken, blijkbaar hebben ze de ontsloten tarwe eruit gehaald.
[/quote]

nou dat kan je vast wel ergens kopen toch?
Door Lil
#2331097
[quote="*Dorothea*"]
volgens mij zaten er graanvlokken doorheen, geen rijst in ieder geval.

Maar eh leuk zijsprongetje aan de hand van jouw opmerking, is rijst nou glutenvrij of niet?
[/quote]

Ja, rijst is glutenvrij!

Ik ken twee coeliakie patienten en zij eten dus alles op basis van rijst.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2333720
Ze heeft wel honger, maar die smuldier moet ze echt niet meer. Gelukkig heeft ze wel wat kippenekken op, maar pffff wat moet ik nu weer verzinnen om haar te laten eten.
Door Mevroi Kruim
#2333727
[quote="Lil"]
Ja, rijst is glutenvrij!

Ik ken twee coeliakie patienten en zij eten dus alles op basis van rijst.
[/quote]

Snie Afbeelding

"Gluten wordt onderverdeeld in twee groepen eiwitten, de glutenines en de gliadines. Alleen de gliadinefractie van het gluten kan aanleiding geven tot coeliakie (gluten-intolerantie). Granen met weinig tot geen van deze gliadines (rijst, maïs) kunnen wel gegeten worden door mensen met coeliakie"
Door eelke
#2333728
[quote="*Dorothea*"]
Ze heeft wel honger, maar die smuldier moet ze echt niet meer. Gelukkig heeft ze wel wat kippenekken op, maar pffff wat moet ik nu weer verzinnen om haar te laten eten.
[/quote]

Hmmm...lastig zeg. Waarom eet ze het dan niet als ze zo een honger heeft? Omdat ze het ineens niet meer lust?

Vraag me nog steeds af hoe pens gluten vrij kan zijn...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door